urbanthoast Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Hei Jeg har en morsom vir her. Jeg skal kjøpe meg ny pc. alt er klart uten om grafikk kortet. Da lurer jeg på. vis dere ikke skulle tenke pris i det heletatt. Hva er et veldig bra kort? Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Asus MARS II ROG Limited Edition Lenke til kommentar
urbanthoast Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) ble ikke overasket at den kom. Hva mener dere om f.esk Gtx 590 kortet? dette må vell også være et orgasmisk kort? Og jeg må bare spørre. Hva er forskjell på MSI GTX 590 Asus GTX 590 gigabite GTX 590 Produsenten? Det jeg er ute etter er om det er faktiske endringer som kan variere. F.esk: ytelse? Kjøling? Endret 3. oktober 2011 av urbanthoast Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Er ulike produsenter som tar refferansekortet og dermed klokker og kjøler det litt forskjellig. Noen påstår de bruker bedre komponenter og kontakter, men det er bullshit imo. Gå etter den med best kjøler. Lenke til kommentar
urbanthoast Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Var det jeg regner med. Takker Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) GTX 590 er et failkort: 570 SLI yter like bra eller bedre, kan overklokkes uten å eksplodere, får bedre kjøling og koster ofte mindre. 560 Ti SLI overklokket vil matche GTX 590 til 70% av prisen. SLI er fortsatt ikke feilfritt, og de siste driverne fra Nvidia har vært fylt med problemer. Om du absolutt skal ha de beste grafikkløsningene må du se på GTX 580 i SLI eller tri-SLI, men jeg vil ærlig talt ikke anbefale å kjøpe mer enn et 580 så lenge du ikke skal opp i ekstreme oppløsninger. EDIT: Den eneste ikke-referanse-modellen av GTX 590 er MARS II. Alle andre er samme kortet med forskjellige klistremerker. Endret 3. oktober 2011 av arni90 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Jepp NV hevdet at de hadde fikset GTX 590, men en kjapp Google runde bekreftet at det var faktisk review sider som fortsatt fikk kortet til å si pang... Så skal du handle ett, kjøp 2-3 stykk, så har du noen å bruke mens resten er på RMA. 1 Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Rart at ingen her har nevnt Radeon 6990... Ikke det at jeg har så mye peil på skjermkort som de over meg her, men kan vell nevnes her det også? Men seff, MARS II er jo bare sykt... I forhold til tester osv jeg har lest... Endret 3. oktober 2011 av NeBlix Lenke til kommentar
kjellvr Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 nvidia har definitivt bedre drivere enn amd, men jeg er amd fanboy og vil anbefale 6970 i crossfire, i følge benchmarks skal kortet yte veldig bra, et halvt hakk dårligere enn gtx 580 men en del billigere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Nja, begge er dessverre like ræva på drivere, er gammelt grums fra Nvidia folk som sier det eller fanboys. Dessverre er ikke ATi noe bedre på drivere heller dessverre, jeg har hatt gleden av å prøve begge og savner kvaliteten Nvidia hadde i GeForce 4 dagene, etter den gang har det bare gått nedover mens ATi har kommet seg, men roter seg nå helt bort. Siste driver settet til AMD for eksempel er ett eneste stort rot, umulig å få det til å installere, men tvinger du inn driveren manuellt (Lenge siden jeg måtte dette for skjermkort, gjorde det sist med Nvidia Riva TNT 1!) Driver messig om du vil ha kvalitet er du like fucked samme hva du velger. Spørsmålet er bare hvilke problemer du vil ha og hvilke du ikke vil ha. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590528 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Nja, begge er dessverre like ræva på drivere, er gammelt grums fra Nvidia folk som sier det eller fanboys. Dessverre er ikke ATi noe bedre på drivere heller dessverre, jeg har hatt gleden av å prøve begge og savner kvaliteten Nvidia hadde i GeForce 4 dagene, etter den gang har det bare gått nedover mens ATi har kommet seg, men roter seg nå helt bort. Siste driver settet til AMD for eksempel er ett eneste stort rot, umulig å få det til å installere, men tvinger du inn driveren manuellt (Lenge siden jeg måtte dette for skjermkort, gjorde det sist med Nvidia Riva TNT 1!) Driver messig om du vil ha kvalitet er du like fucked samme hva du velger. Spørsmålet er bare hvilke problemer du vil ha og hvilke du ikke vil ha. Avinstaller Visual C++ 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590528 Det er desidert ikke det raskeste grafikkortet. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Er du 100% sikker på at resten av maskinen vil ikke bli en flaskehals da? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Nja, begge er dessverre like ræva på drivere, er gammelt grums fra Nvidia folk som sier det eller fanboys. Dessverre er ikke ATi noe bedre på drivere heller dessverre, jeg har hatt gleden av å prøve begge og savner kvaliteten Nvidia hadde i GeForce 4 dagene, etter den gang har det bare gått nedover mens ATi har kommet seg, men roter seg nå helt bort. Siste driver settet til AMD for eksempel er ett eneste stort rot, umulig å få det til å installere, men tvinger du inn driveren manuellt (Lenge siden jeg måtte dette for skjermkort, gjorde det sist med Nvidia Riva TNT 1!) Driver messig om du vil ha kvalitet er du like fucked samme hva du velger. Spørsmålet er bare hvilke problemer du vil ha og hvilke du ikke vil ha. Installerte nettopp de nyeste driverne etter bytting av SSD og jeg har ikke noe problem med det. Installerte drivern, crossfiredrivern, restart og finito. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Noen ganger går, det andre ganger feiler den ett kjent fenomen faktisk og du får heller ikke vite HVORFOR den feilet under installen. Jeg kunne kjøre driver installen til jeg ble gull og grønn men noen skjermdriver fikk jeg aldri, resten av pakken utenom HDMI og Skjermdriveren installerte seg perfekt. Så lengere nedover linja så vil du oppleve dette, ingen vei utenom ser du. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 Er du 100% sikker på at resten av maskinen vil ikke bli en flaskehals da? På 1920x1080 vil de aller fleste skjermkortløsninger av denne skalaen bli flaskehalset med mindre vi ser på en skikkelig klokket i5-2500k/2600k. Noen ganger går, det andre ganger feiler den ett kjent fenomen faktisk og du får heller ikke vite HVORFOR den feilet under installen. Jeg kunne kjøre driver installen til jeg ble gull og grønn men noen skjermdriver fikk jeg aldri, resten av pakken utenom HDMI og Skjermdriveren installerte seg perfekt. Så lengere nedover linja så vil du oppleve dette, ingen vei utenom ser du. Har du prøvd å avinstallere C++ 2010? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Prøvde både avinstallering, reinstallering, reparering etc... Fikk 11.9 driveren til å funke når jeg tvangsinstallerte den via enhetsbehandling, men den var ikke spesielt bra. Blant annet hadde jeg mistet Bezel compensation og den var generelt sett ustabil under bruk, så den ble skrotet. EDIT: Men en eldre modifisert 10.12 driver funket perfekt for meg så det er den jeg bruker nå. Har til og med Bezel compensation. Endret 3. oktober 2011 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå