daffyd Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hei, jeg må kjøpe ny laptop til ene datteren min, og har lett litt uten å finne noe fornuftig, og trenger derfor hjelp fra dere! :-) Det jeg trenger er en laptop med omtrent følgende spesifikasjoner: * 13-14" * < 2 kg * bør være solid (håndteres av barn) * stor touch pad (gjør det lettere å bruke den) * god touch pad, må registrere touch på en god måte (alle har vel opplevd dårlige touch pads?) * Oppløsning MÅ være mer enn 768 i høyden. Helst 900. Gjerne 1024/1050... * må ha kamera (men, det har egentlig alle laptoper i dag) * OS: Windows7 Resten av hw er ikke så viktig. Det meste som selges i dag er bra nok, stiller ikke SÅ høye krav. Pris: mellom 5.000 og 10.000 omtrent. Kanskje så mye som 12.000 om det er det som må til. Mac er uaktuelt. (Jeg har dessverre ikke klart å finne noe annet enn Mac Air som har 900 i høyden på 13", om man ser bort i fra Sony Vaio Z, som blir for dyr...) Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Etter en kjapp titt på komplett fant jeg denne pcen, som så ganske grei ut. Her er det også nok lagringsplass. Kanskje litt uvesentlig, men det skjermkortet som er på denne pcen er ganske bra. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Etter en kjapp titt på komplett fant jeg denne pcen, som så ganske grei ut. Her er det også nok lagringsplass. Kanskje litt uvesentlig, men det skjermkortet som er på denne pcen er ganske bra. Det er en super laptop på alle måter, bortsett fra _EN_ vesentlig en... Den har crap oppløsning :-( 768 piksler i høyden hadde jeg på laptopen min i 1998. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å finne gode laptoper med ordentlig oppløsning, uten at de koster skjorta som Sony Vaio Z... :-( Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Med mindre du har det travelt, kan muligens den nye Asus UX31 være noe å tenke. Skal visst komme i slag om ca 2 uker, men når det skjer i Norge vet jeg ikke. Jeg skal kjøpe en UX31 til madamen med tid og stunder. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Med mindre du har det travelt, kan muligens den nye Asus UX31 være noe å tenke. Skal visst komme i slag om ca 2 uker, men når det skjer i Norge vet jeg ikke. Jeg skal kjøpe en UX31 til madamen med tid og stunder. Den er SPOT on hva jeg trenger! Har det ikke travelt, men håper den kommer før 2012... :-) Takk for tipset Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jo, tror nok den kommer i salg før 2012. Her i Spania er den til salgs 11. oktober etter det jeg skjønner. Lenke til kommentar
Spuurv Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Tittet litt på netshop og fant en annen som kanskje er midt i blinken.Denne pcen! Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Tittet litt på netshop og fant en annen som kanskje er midt i blinken.Denne pcen! Takker for tips :-) Den også virker interessant, dog ikke fullt så interessant som Asus'en mtp vekt. Får se an når behovet blir mest presserende, og hva som er tilgjengelig da. Godt å se at det i alle fall fins alternativ på markedet nå også! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå