Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia Ray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Jeg har gått fra Nokia til Sony Ericsson til Apple. Har falt tilbake til Sony Ericsson igrunn. De kom seg mye når det kom touch framfor joysticken som var før. Men har et spørsmål, hvor finner man notat funksjonen på Ray? Jeg klarer ikke å finne den, eller har den fått et spesielt navn? :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Glasset du finner i Xperia ray skal være ripebestandig, men det ble noen riper i løpet av testperioden. Binderstesten ble heller ikke bestått, og en saftig ripe kom til syne."

Amobil har ikke ripet glasset, dere har bare laget riper i den originale plastfilmen utenpå glasset. Bruk en negl eller kniv og pirk løs den tykke plastfilmen i et hjørne, dra av og du har en skinnende blank glassskjerm bak.

Denne originale plastfilmen har SE brukt på X10, ARC, NEO og RAY. Den ser fin ut når den er ny, men blir fort slitt. Folk flest skjønner ikke at dette er en plastfilm, og blir skuffet over at "glasset" blir så lett ripete. Derfor tror jeg at SE har gjort en tabbe ved å originalmontere denne plastfilmen, og ender opp med mange feilaktig skuffede kunder.

Så lenge den er fin lar jeg den være, men så fort den blir stygg river jeg den vekk og har en ripesikker skjerm så lenge jeg ikke kommer borti steiner.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har hatt denne mobilen ganske lenge nå, og føler den trenger skryt. Har aldri vært mer fornøyd over et mobilkjøp. Jeg kjøpte den når den kom ut for noe under 3000, og den har kjørt knirkefritt fram til nå. Det som er så overraskende er hvor liten den er, men fortsatt har nok kraft til å kjøre de fleste nyeste spill etc. Batterilevetiden er grei, og har ikke gått nedover i det hele tatt etter veldig mye bruk. Det jeg gleder meg veldig over (til mine venners ergelse) er at denne telefonen kan kjøre ting på nettlesere mange andre mobiler ikke kan. Hvorfor er jeg ikke sikker (flash/java kompatibel?) men likevel, ekstremt artig å ha en billigere, mye mindre telefon, som i noen tilfeller drar mer enn dyrere modeller. En ting til jeg også vil nevne er at jeg presterte å bade med telefonen i lomma i saltvann i en halvtime. Trodde den var død, men jeg bare vasket den i ferskvann, lot den tørke i sola noen timer, og den funker fortsatt som bare det. Den går under definisjonen designtelefon men den er VELDIG robust til designtelefon og være. Anbefaler på det sterkeste!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...