Niklasp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Nødt til å låne 920 millioner kroner for å holde produksjon i gang. Kodak synger på siste vers Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Nå festa de opp alle pengene de fikk i våres tro, eller gikk de til akseutbytte/lederlønninger. Kanskje like greit siden ledelsen ikke klarer å drive butikk. Endret 3. oktober 2011 av Nautica Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Det er vel Kodak som med de fleste bedrifter. De fødes, vokser opp, eldes og dør. Et ganske naturlig livsløp. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Da er det bare å hamstre inn Kodak film... det må jeg bare ha! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Klarer man ikke å følge med, så går man konkurs, det er bare sunt, istedet for at man skal leve på gammel storhet. Om de klarer å omstille seg, så vil de leve videre. AtW Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Blir som en gammel butikk som ikke ville over i den digitale verdenen. (Nevnte butikk er forresten (ikke overraskende) nedlagt nå.) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Kodak var en av de første over til den digitale æraen, og produserer digitale sensorer. Blant annet mellomformat-sensorer. Så jeg vil ikke si de har vært for trege med den digitale overgangen, men kanskje heller overmodige og for tidlig ute. Det koster å være først. Det er antagelig rundt 5-7 år siden de begynte å slite med økonomi, PR og kamerasatsingen. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Klarer man ikke å følge med, så går man konkurs, det er bare sunt, istedet for at man skal leve på gammel storhet. Om de klarer å omstille seg, så vil de leve videre. AtW Vil faktisk si du at tar feil her.. KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2 KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9 Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Klarer man ikke å følge med, så går man konkurs, det er bare sunt, istedet for at man skal leve på gammel storhet. Om de klarer å omstille seg, så vil de leve videre. AtW Vil faktisk si du at tar feil her.. KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2 KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9 Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag. Kan du konkretisere hva du mener at er feil? Skjønner ikke helt hva du sikter til? AtW Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Klarer man ikke å følge med, så går man konkurs, det er bare sunt, istedet for at man skal leve på gammel storhet. Om de klarer å omstille seg, så vil de leve videre. AtW Vil faktisk si du at tar feil her.. KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2 KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9 Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag. Kan du konkretisere hva du mener at er feil? Skjønner ikke helt hva du sikter til? AtW Jeg syns det er feil å si "Klarer man ikke å følge med..." siden Kodak følger meget godt på sensor biten. Og salget av Leica med M9 sensoren går meget bra. Det blir litt for enkelt å si at de ikke følger med. At det er plenty med utfordringer hos Kodak er det ingen tvil om, men man har noen deler av selskapet som forsatt går bra. Endret 3. oktober 2011 av GCardinal Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Han mente vel litt mer forretningsmessig generelt. De har jo tydeligvis ikke klart å omstille seg så veldig bra når de har gått med underskudd i fire år i strekk. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 salget av Leica med M9 sensoren går meget bra. For øvrig kommer det test av dette kameraet i morgen tidlig. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Vil faktisk si du at tar feil her.. KODAK KAF-37500 er å finne i Leica S2 KODAK KAF-18500 er å finne i Leica M9 Og Leica M9 (etter det jeg husker) er den nyeste kamera med FX sensor på markedet idag. Joda, men pengene går ikke til Kodak. Jeg mener, det er ikke nok penger i et nisjeprodukt for Kodak å overleve på å levere sensorer... Apropos M9 og Kodak Endret 3. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
desverre Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Og det er vell hovedproblemet, kodak ble stor ja faktisk veldig stor på film mot slutten, jeg har sågar hørt at andre "fabrikanter" brukete kodak film i "sine" film ruller. Så problemet blir når en liten nisje skal drive et helt stort firma. Noe som self ikke går i lengden. Så om ingen kjøper de opp pga patentene så er det over og ut for kodak. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Navnet Kodak er en anerkjent merkenavn, de burde ha klart og brukt det navnet i flere sammenhenger for å tjene store penger. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Sålenge noen fortsetter produksjonen av Tri-X så er det ikke så farlig. Forhåpentligvis får det positive følger for andre som produserer film og kjemikalier. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Sålenge noen fortsetter produksjonen av Tri-X så er det ikke så farlig. Forhåpentligvis får det positive følger for andre som produserer film og kjemikalier. Kan ikke mulig se hvordan det kan være positivt. Det er bare Fuji og Kodak som produserer brukbare farge-film, resten kunne jeg godt vært foruten. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det er positivt fordi det vil bety at de filmprodusentene som er igjen tjener mer penger, og derfor vil overleve lenger. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det er positivt fordi det vil bety at de filmprodusentene som er igjen tjener mer penger, og derfor vil overleve lenger. Tjah se på hvordan det gikk med Polaroid og med http://the-impossible-project.com/ som dukket opp kort tid etter. Latterlig overpriset produkt av mildt sagt tvilsom kvalitet - får faktisk bedre resultater med utgått Polaroid enn med Impossible... Omstrukturering er nødvendig og Kodak må absolutt konsentrere seg om det de kan best - proff foto. Kvalitet på hver piksel og unike farger - samt drøssevis av patenter. Uansett så har denne saken flere sider ved seg og de burdet vært reflektert i en dypere analyse artikkel som oppfølging av denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg