lobster Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg skal prøve å lage en "chat robot" for bruk på en hjemmeside. Jeg har laget en tabell i MySQL: Chatbox_ID Chatbox_Question Chatbox_Answer En typisk "row" ser slik ut: Chatbox_ID=12 Chatbox_Question=navnet ditt, heter du, kallenavnet ditt, nicket ditt, Chatbox_Answer=Jeg heter Camilla. Ved å gjøre en spørring i ett skjema: Hva heter du? Jeg heter Camilla. Eller: Hva er nicket ditt på internett? Jeg heter Camilla. (Spørsmål som ikke ligger i basen fra før blir lagret slik at jeg kan lage nytt svar alternativ på det.) Jeg er ikke noen god PHP programmerer i det hele tatt. Men jeg tenkte å utvikle hele scriptet med hjelp fra dere (og selvfølgelig ha det tilgjenglig for alle å laste ned til sin egen hjemmeside) Så, er det noen av dere som ser noen hinder ved å tenke på samme måte som jeg har tenkt her? Er det noen hindringer jeg ikke har sett? Scriptet behøver ikke være "like bra" som Alice botten, men det skal ikke være langt unna ;) ;) http://www.alicebot.org/ Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Tja, såvidt jeg vet fungerer disse vet at du sjekker det brukeren skriver inn. Hvis det innholder dirty words skal botten si "That's not nice". Sier den en setning med "Hei" skal den si "Hei til deg også". Bruk elseif setninger. Og på slutten har du en else { print ("I didn't understand that"); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå