Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Minske bensinforbruk i Volvo 240

Anbefalte innlegg

Har en 240 som bruker greit med bensin - gjerne 0.8-1 liter på mila på langkjøring. Noen tips til hvordan jeg kan få ned forbruket? "Ta bussen", "vær forsiktig med gassen" og "kjør mindre" er ikke tips, btw. :love:

Rensing av luftfilter og test av innsprøytningsrens er allerede notert. Andre forslag?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 240 som bruker greit med bensin - gjerne 0.8-1 liter på mila på langkjøring. Noen tips til hvordan jeg kan få ned forbruket? "Ta bussen", "vær forsiktig med gassen" og "kjør mindre" er ikke tips, btw. :love:

Rensing av luftfilter og test av innsprøytningsrens er allerede notert. Andre forslag?

bytte av olje og oljefilter. Har også hørt at det hjelper å bytte tennplugger. Bytt gjerne luftfilteret hvis den er gammel.

Lenke til kommentar

bytte av olje og oljefilter. Har også hørt at det hjelper å bytte tennplugger. Bytt gjerne luftfilteret hvis den er gammel.

Oljefilter har jeg faktisk liggende, så det er jo bare å skifte ut.. :) Er det stor variasjon i tennplugg-"kvaliteter", btw? Er det greit med plugger til 40-50 kroner, eller får jeg mer utav det om jeg feks kjøper Pulstar-plugger?

Lenke til kommentar

Oljefilter har jeg faktisk liggende, så det er jo bare å skifte ut.. :) Er det stor variasjon i tennplugg-"kvaliteter", btw? Er det greit med plugger til 40-50 kroner, eller får jeg mer utav det om jeg feks kjøper Pulstar-plugger?

Kvaliteten på pluggene har noe å si, men å kjøpe DYRE plugger er bortkasta penger mener da jeg. Pluggene fra torshov eller bilxtra er bedre enn nok. Man merker forskjell etter å ha byttet plugger hvis det er lenge siden du har byttet dem. Bilen blir kvikkere og går mer jevnt.

Hvis du skal bytte oljefilter så anbefaler jeg å bytte oljen i samme slengen.

Hvis det er lenge siden eller hvis du ikke vet når sist det ble byttet olje og oljefilter så er det greit å gjøre det nå. Jeg bytter dette hver 10.000 km.

Endret av MercedesMotor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns heller ikke forbruket var ille. Luftfiltet har ingen ting å si fordi mengde bensin reguleres etter mengde luft. Har mest å si for maks effekt ved høyt turtall.

Sjekk tenningsannlegg, bytt til elektronisk dersom du har stift. dekk trykk kan du vinne mye på. Bytt også til synt. 5w30 olje dersom motoren din tåler det.

Dårlig urett eksos øker oxo forbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...