appelsinbrus Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Har en 240 som bruker greit med bensin - gjerne 0.8-1 liter på mila på langkjøring. Noen tips til hvordan jeg kan få ned forbruket? "Ta bussen", "vær forsiktig med gassen" og "kjør mindre" er ikke tips, btw. Rensing av luftfilter og test av innsprøytningsrens er allerede notert. Andre forslag? Endret 2. oktober 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Har en 240 som bruker greit med bensin - gjerne 0.8-1 liter på mila på langkjøring. Noen tips til hvordan jeg kan få ned forbruket? "Ta bussen", "vær forsiktig med gassen" og "kjør mindre" er ikke tips, btw. Rensing av luftfilter og test av innsprøytningsrens er allerede notert. Andre forslag? bytte av olje og oljefilter. Har også hørt at det hjelper å bytte tennplugger. Bytt gjerne luftfilteret hvis den er gammel. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 bytte av olje og oljefilter. Har også hørt at det hjelper å bytte tennplugger. Bytt gjerne luftfilteret hvis den er gammel. Oljefilter har jeg faktisk liggende, så det er jo bare å skifte ut.. Er det stor variasjon i tennplugg-"kvaliteter", btw? Er det greit med plugger til 40-50 kroner, eller får jeg mer utav det om jeg feks kjøper Pulstar-plugger? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) bytte av olje og oljefilter. Har også hørt at det hjelper å bytte tennplugger. Bytt gjerne luftfilteret hvis den er gammel. Oljefilter har jeg faktisk liggende, så det er jo bare å skifte ut.. Er det stor variasjon i tennplugg-"kvaliteter", btw? Er det greit med plugger til 40-50 kroner, eller får jeg mer utav det om jeg feks kjøper Pulstar-plugger? Kvaliteten på pluggene har noe å si, men å kjøpe DYRE plugger er bortkasta penger mener da jeg. Pluggene fra torshov eller bilxtra er bedre enn nok. Man merker forskjell etter å ha byttet plugger hvis det er lenge siden du har byttet dem. Bilen blir kvikkere og går mer jevnt. Hvis du skal bytte oljefilter så anbefaler jeg å bytte oljen i samme slengen. Hvis det er lenge siden eller hvis du ikke vet når sist det ble byttet olje og oljefilter så er det greit å gjøre det nå. Jeg bytter dette hver 10.000 km. Endret 3. oktober 2011 av MercedesMotor 1 Lenke til kommentar
Pleianene Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Dekktrykk,takgrind osv spiller jo ganske bra inn på forbruk. 1 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Har en 240 som bruker greit med bensin - gjerne 0.8-1 liter på mila på langkjøring. Mener å huske at dette ikke er regnet som høyt forbruk på en bil som Volvo 240. Hvis du leser denne linken http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6856 kan du få noen råd. Endret 4. oktober 2011 av PerB 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Syns heller ikke forbruket var ille. Luftfiltet har ingen ting å si fordi mengde bensin reguleres etter mengde luft. Har mest å si for maks effekt ved høyt turtall. Sjekk tenningsannlegg, bytt til elektronisk dersom du har stift. dekk trykk kan du vinne mye på. Bytt også til synt. 5w30 olje dersom motoren din tåler det. Dårlig urett eksos øker oxo forbruk. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Hva er "dårlig urett eksos"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå