skateinthesnow169 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei! Når jeg slår på min strømforsyner i pc'n min går sikringa på rommet Jeg har en Cooler Master Silent Pro Gold 600W PSU. Dette har skjedd helt siden dagen jeg bygde pc'n i april. I rommet mitt har jeg en 32'TV , xbox, logitech høytalere 75w og pc'n min. Jeg kan slå på pc'n ved å slå på sikringa mens psu er på. Jeg skal også på LAN på torsdag som er på en skole, Så jeg vil helst ikke at alle på lanet skal sitte uten strøm. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Høres ut som delvis defekt PSU. Har du prøvd andre strømkurser i huset? Endret 2. oktober 2011 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Sjekk strømskapet. Hvor mange amps tolerer kretsen. Deles den med andre rom? Høres umiddelbart ut som feilvare. Skift PSU før det blir brann. Lenke til kommentar
skateinthesnow169 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har hatt psu i en god stund nå (April) Problemet har alltid løst seg av å slå på sikringen mens pc er kobla i veggen...Jeg skal prøve noen andre strømkurser I skikrings skapet står det 1x10A+N på soverom og gang. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Det er vanlig at strømforsyninger trekker mer når de blir slått på. Gjerne flere ganger merkestrømmen. Hadde også det problemet på hybelen jeg leide for et par år tilbake. Jeg hadde en 580W da vel og merke. Der var det også 10A kurs på rommet. Får bare la være å slå av selve strømforsyninga. Endret 2. oktober 2011 av BigJackW Lenke til kommentar
skateinthesnow169 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Det er vanlig at strømforsyninger trekker mer når de blir slått på. Gjerne flere ganger merkestrømmen. Hadde også det problemet på hybelen jeg leide for et par år tilbake. Jeg hadde en 580W da vel og merke. Der var det også 10A kurs på rommet. Får bare la være å slå av selve strømforsyninga. JA, jeg slår den sjeldent av XD Jeg her bare litt beskymret siden jeg skal på LAN på torsdag. Vil ikke at alle skal sitte uten strøm idet jeg slår på pc min. Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Ved høy induktiv last bør det være en c-sikring. Husker ikke hva det vil si i praksis, er altfor lenge siden yrkeskolen. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det betyr at den ikke løser ut på høyere startstrømmer/strømsjokk i forhold til f.eks. B-kar. OPs sikring vil løse ut på 30A strømsjokk, mens en C-kar 10A sikring vil løse ut på 50A strømsjokk om jeg ikke husker helt feil. Samtidig har han vel en del duppeditter på rommet som utgjør litt så han får jo ikke fullt 30A før sikringa løser ut. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Sannsynlegvis er problemet at sikringen er ganske hardt belasta i utgangspunktet. Om du prøver når alle andre ting på kursen er avslått vil det nok gå bedre. Eventuelt kan du prøve ein anna kurs. Om sikringa derimot også går når du skrur på og andre ting på kursen er avslått, er det nok større sjans for at PSU'en er i ferd med å takke for seg. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Har samme problemet med en 750W forsyning (og en støvsuger...), det er noen stikk med B-10A som disse ikke kan brukes i. Det er ikke sikkert at det hjelper så mye å skru av annen belastning på kursen, en B-10A løser ut momentant på mellom 30A og 50A, en C-10A løser ut på mellom 50A og 100A. Lenke til kommentar
skateinthesnow169 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Takk for alle svar Men nå lurer jeg på om det er trygt at jeg tar med pc'n min på LAN på en skole med 200 - 300 andre. De har 2 gigantiske subwooferer og masse store høytalere i salen det er lan i, så jeg tror det er mye strøm der . Vis i verste fall strømmen går, er det så enkelt som å vippe opp bryteren i sikringskapet til skolen for å få strømmen tilbake? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Tja, sikringen vil slå ut der om alle har 1000W PSUer og alle skrur dem på samtidig. I verste fall må din eller andre sine maskiner kobles ut før sikringsbryteren flippes opp. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Takk for alle svar Men nå lurer jeg på om det er trygt at jeg tar med pc'n min på LAN på en skole med 200 - 300 andre. De har 2 gigantiske subwooferer og masse store høytalere i salen det er lan i, så jeg tror det er mye strøm der . Vis i verste fall strømmen går, er det så enkelt som å vippe opp bryteren i sikringskapet til skolen for å få strømmen tilbake? Ta den med. Om arrangøren ikkje har tenkt gjennom dette er det særdeles dårleg planlagt. Men prøv gjerne å koble den på ein 16A-sikring på "normal" måte. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Alle PSU har høy startstrøm, og så vidt jeg vet så har du "A" sikring i sikringsskapet, imens dere egentlig burde hatt "C". Har nøyaktig det samme problemet hjemme med en Nitro 750W PSU Så ja, du kan fint dra på lan. Maskinen din vil ikke ta strømmen for de andre på LAN'et. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Alle PSU har høy startstrøm, og så vidt jeg vet så har du "A" sikring i sikringsskapet, imens dere egentlig burde hatt "C". Har nøyaktig det samme problemet hjemme med en Nitro 750W PSU Så ja, du kan fint dra på lan. Maskinen din vil ikke ta strømmen for de andre på LAN'et. Det finnes ikke noe som heter A-karakteristikk. At det står 10A betyr 10amperè Det finnes idag kun B, C og D karakteristikk innen automater som blir brukt i eneboliger. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det stemmer sikkert. Gikk bare VG1 Elektro, så jeg lærte aldri om karakteristikk. Lenke til kommentar
skateinthesnow169 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Takk for alle svar! Så problemet er det at jeg jeg har raske sikringer og ikke at PSU er defekt? Jeg skal prøve å koble pc andre kurser imorra. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Takk for alle svar! Så problemet er det at jeg jeg har raske sikringer og ikke at PSU er defekt? Jeg skal prøve å koble pc andre kurser imorra. Mest sannsynleg det ja, kanskje i kombinasjon med allerede tungt belasta kursar? Berre å prøve å koble om Lenke til kommentar
Khani Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Hadde et lignende problem hos en bekjent når jeg skulle hjelpe han med og bygge en pc. Problemet var akkurat det samme. Men her skyltes det at kursen til rommet hans var for dårlig. Men vi fant ut at hvis vi slo av 3 lamper, så gikk det helt fint og koble pcen på kursen. Lenke til kommentar
skateinthesnow169 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Takk for alle svar! Problemet er løst! Strømmen gikk verken hjemme eller på LAN'et Tror jeg hadde mye på strøm nettet da jeg testa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå