arne22 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Jeg har 1 stk Samsung bluetooth ørepropper som jeg er meget godt fornøyd med. Husker ikke typebetegnelsen nøyaktig, men det er noe med tallet 650 .. De fungerer kjempebra med Min Samsung Galaxy Tab og mine to Windows XP PC'er. Har 3 stk andre PC'er med Windows 7, både 32 og 64 bit. Det viste seg å være helt umulig å få disse bluetooth øreproppene til å fungere med Windows 7. Den ene Asusen har den originale Win 7 64 bit, og her installeres alt tilsynelatende slik som det skal, det er ingen feilmeldinger, men det kommer stadig vekk ingen lyd ut av bluetooth'en. Forsøkte å google lit, og fant til min forbauselse at Windows 7 som default eller som levert fra Microsoft ikke støtter bluetooth stereo hodetelefoner. Kan det virkelig stemme ? En vei forbi er kanskje å kjøpe inn en USB bluetooth dongle eller adapter der det følger med den rette software. Er det noen som har kjennskap til noen løsning eller erfartinger med denne problemstillingen ? Synes da det er meget merkelig om Windows XP kan spille med USB hodetelefoner/ørepropper med meget god kvalitet mens Windows 7 ikke kan det. Endret 2. oktober 2011 av arne22 Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Så vidt jeg vet støtter ikke bluetooth stack'en i verken Windows XP eller Windows 7 stereo (A2DP). Dette får du gjennom driveren til produsenten av BT-adapteret. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Takker for svar. Det stemmer nok. Surret en hel del med å finne ut av det og løsningen ble å kjøpe en bluetooth adapter der det fulgte med driver. Da kjørte det helt ok. En ganske viktig sak å være opps på da mange/noen slike adaptere selges uten driver. (Og da er man jo like langt ..) Legger en link til en artikkel på Wikipedia for senere referanse. Endret 5. oktober 2011 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå