AnonymDiskusjon Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Etter lang sykdomsperiode der jeg kastet opp mye og hadde mye halsvondt sloiter jeg med ettervirkninger. Dette går på at jeg er konstant tett i nesen og nyser hver dag, jeg er konstant trøtt og jeg føler meg rett og slett tom, akkurat som det ikkee er noen særlige følelser i meg. Dette går ut over hvordan jeg fungerer i hverdagen - jeg sliter med konsentrasjonen på skolen, jeg føler at jeg mister venner fordi jeg alltid detter ut av samtaler jeg prøver å ta del i - og jeg vil rett og slett ha råd fra noen som muligens har følt det slik før og blitt kvitt det? Eller andre som muligens kan ha gode tips til hva man gjør når man føler seg slik? Jeg har vært mye hos lege. Jeg har ofte tenkt på homeopatiker, vet noen om dette er et godt alternativ? Postet av anonym: 6f1e07bc0b7ffb79b85c6e8abc91df04 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Det må da være noen som i det minste har erfaring fra homøopatiker? Postet av anonym: 6f1e07bc0b7ffb79b85c6e8abc91df04 Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Homeøpati er bare lureri. Istedetfor å kaste pengene dine ut av vinduet burde du heller oppsøke en lege. Link til artikkel om homeøpati i Aftenposten Homeøpat svarer på artikkelen over Overskriften på den siste jeg linket til der sier egentlig hvorfor du burde holde deg unna homeøpati - de vet ikke hva det er de driver med. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har sett på mye forskjellige helsemodaliteter, og har også erfaring fra en del. Homeopati i liket med f.eks akupunktur har en virkningseffekt, dette kan bevises via f.eks biokjemiske og biofysiske målinger. Jeg kan f.eks sette nåler som kontant kan fjerne muskelspenninger. At homeopatien blir massivt angrepet er en helt annen sak, men det er enkelte som engasjerer seg litt dypere enn å høre på populister og fagpersoner som James Randi, Brian Dunning, Stephen Barret (quackwatch fanatikeren som bl.a. fullstendig avskriver 3000 års naturmedisinsk erfaring som bl.a legemiddel ofte stammer fra) og tildels våre egene som Jørgen Skavland og Pernille Nyhlen. For de som frekventerer diskusjon.no trengs ofte bare et par YouTube videoer, så er man fullt kapabel til å debunke homeopati med stor autoritet. Når det gjelder Homøopraktikere så er dette en egen faggruppe med egen webside hvor man kan finne behandlere: http://www.org-nlh.no/nlh1/main.htm Foreningen er vel i hovedsak drevet av John Hetlelid som har mye av kunnskapen sin fra tysk heilpraktikk, samt PEK, Akupunktur, TFT, HRV og MRT (meridian og ressonansterapi). Har selv fått erfart sistnevnte av John personlig, og dette er et imponerende diagnose og behandlingsapparat laget i samarbeid med en tysk lege, Dr. Helmut Schimmel, som også står bak funksjonell medisin. Faget har en nærhet til homotoksikologi (læren om giftstoffer i kroppen) av Dr. Hans-Heinrich Reckeweg. Det kan behandles både akutte og kroniske tilstander. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå