Seigmannen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Hei Jeg lurer på om det er likt med Blackberry som det alltid har vært, at man må ha tricom eller netcom med ekstrakostnad imnd for at det skal fungere? Hva er det som ikke fungerer hvis man bruker et normalt Chess abonnement med Blackberry? Sikler på den nye 9900 Vet at appstoren deres har kommet i Norsk også, kan det stemme? Vil man få brukt mobildata på den og epost? Takk for svar! Endret 3. oktober 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Du kan bruke en Blackberry på Chess, men det som gjør en Blackberry til en Blackberry er Blackberrysystemet som du må ha et egen abonnement/tjeneste for. Dette er ment for bedrifter, ikke privat personer. Kjenner ikke til hvordan det går med appstoren til Blackberry desverre. Oppdatet: har også kommet løsning for private foresten Endret 2. oktober 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Men hva menes med Blackberrysystemet? Man kan vel bruke alt av menyer og sånt? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 RIMs BlackBerry-telefoner har vært kjent for avanserte sikkerhetsløsninger, som eksempelvis e-postkrypteringer med høy nøkkellengde, som har gjort den populær blant både politikere, forretningsfolk og kriminelle. amobil: NetCom lanserer BlackBerry Er dette som har gjort Blackberry telefoner til Blackberry. Men man kan også bruke telefonen normalt uten den spesielle tjenesten. Men det blir bare en blackberry med liten b. Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Ja, jobber i Netcom-butikk, så vet om denne tjenesten de har fått Men med andre ord kan jeg få brukt alt på telefonen, bare uten sikkerhetsløsningene? Viktigst for meg er at mobildata, epost, meldinger osv fungerer.. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Ja normal epost, mobildata, meldinger, telefon samtaler osv skal virke som normalt. Og så lenge du ikke er Statsminister, narko baron, topp politiker, CIA, mafia boss eller en indisk mage dansker, så har sikkert ikke bruk for de tjenestene du ikke får brukt uansett. 9900 ser ut som en fin telefon, men de har ofte stive priser syntes jeg. Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Ah, det var godt å høre Nja, du får en 9900 for 4500,-, syns ikke det er så veldig ille. Sett litt på 9360 også, den får man får 3500, nesten lik uten touchskjerm Endret 3. oktober 2011 av Seigmannen Lenke til kommentar
Seigmannen Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Og en ting; har noen her erfaringer med touchskjermene (9900) på blackberry? Noe problemer med dem? Usikker på om jeg skal velge 9900 eller 9360 Lenke til kommentar
Tjohei123 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvor finner du til 4500? Lurer på å bestille fra amazon eller ebay men vil mobilene fungere i norge med norsk sim? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Dustin har til 4590,- er grei pris det. http://www.dustinhome.no/blackberry-9900-bold-charcoal/product/5010608731?csref=Pricecompare_mediahuset_21377 Endret 4. oktober 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
Tjohei123 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Vil en BB 9900 eller 9930 kjøpt i USA fungere i Norge? Lenke til kommentar
mellerno Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hei Jeg lurer på om det er likt med Blackberry som det alltid har vært, at man må ha tricom eller netcom med ekstrakostnad imnd for at det skal fungere? Hva er det som ikke fungerer hvis man bruker et normalt Chess abonnement med Blackberry? Sikler på den nye 9900 Vet at appstoren deres har kommet i Norsk også, kan det stemme? Vil man få brukt mobildata på den og epost? Takk for svar! har kjøpt meg en Bold 9900 og har eid en Curve 8900 før.... FØRST--- når jeg hadde Curve 8900, så hadde jeg Chess Global kontant, og ALLE funksjonene funket.. mail, appstore (som btw er bra, men ikke som apple, lurt å søke på nettet om du finner den appen du vil ha før du kjøper selve mobilen) uans... alt funket perfect me mobilen me kontant kort (CHESS)... til jeg kjøpte Bold 9900... som dog er den beste BB jeg ever har prøvd.. touchen er bra, ikke noe negativt om den,.. selve mobilen er en drøm..! må prøves for å skjønne det men joo, som jeg saa.... nå funker ikke en dritt på mobilen, me mindre jeg er koblet til Wi-Fi.. noe som jeg er ganske så pissed for, å lurer sykelig på hvorfor.. har jo ike gjort annete nn å bytte mobil modell.. så skal ringe Chess i morgen å finne ut hvorfor... kan sifra hvordan det gikk da så du vet det Lenke til kommentar
Tjohei123 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei, jeg lurer på akkurat det samme. Har Chess og ønsker å kjøpe en 9900 men er usikker på hvordan eposten fungerer. Har hørt at man må ha netcom blackberry internet solution for at epost skal pushes ut. Stemmer det?? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Du kan bruke "normal" epost helt fint. Men skal du ha den super sikre Blackberry krypteringen, som Blackberry har blitt kjent for, som brukes av alt fra top politikere, paranoide kjendiser til mafiaen, så må man ha et eget abonnement. Lenke til kommentar
Tjohei123 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Åja, det var fint. Er ikke et must for meg å ha push mail, så lenge jeg kan koble opp min gmail klient og oppdatere epost innboks manuelt. Blunderguff: har du 9900 selv? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) GMail virker helt fint, er til og med en egen GMail app. Nei bruker ikke Blackberry selv. BlackBerry Du kan installere Gmail for mobil [GE1] ved å gå til gmail.com/app via nettleseren på Blackberry. Blackberry-versjonen gir deg enda raskere tilgang til Gmail-kontoen ved å kjøre i bakgrunnen, se etter ny e-post og tilby automatisk fullføring for rask skriving av e-post. Merk: Gmail kjører i bakgrunnen og ser etter ny e-post med jevne mellomrom. Dette bruker data. Hvis du vil at Gmail ikke skal kjøre i bakgrunnen, må du avslutte programmet ved å gå til Meny > Avslutt Gmail http://www.google.no/support/mobile/bin/answer.py?hl=no&answer=52960 Endret 17. oktober 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
Tjohei123 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 jaja, da er det bare å handle.. Lenke til kommentar
A. Dent Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei Jeg lurer på om det er likt med Blackberry som det alltid har vært, at man må ha tricom eller netcom med ekstrakostnad imnd for at det skal fungere? Hva er det som ikke fungerer hvis man bruker et normalt Chess abonnement med Blackberry? Sikler på den nye 9900 Vet at appstoren deres har kommet i Norsk også, kan det stemme? Vil man få brukt mobildata på den og epost? Takk for svar! Vet at dette er en gammel diskusjon, men vil bare bekrefte at alle NYE BlackBerry 10 telefoner kan brukes i ALLE nett, og trenger ikke lengre noe spesiell BlackBerry abonnement. Et helt vanlig data abonnement vil funke greit. Telefonenen har fremdeles BBM og andre BlackBerry features, som PUSH osv., men er ikke lengre avhengig av spesielle abonnement. BlackBerry World (som er BlackBerrys app/media store) funker også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå