Gå til innhold

Kan man bruke Blackberry med Chess, og hvilke tjenester får man ikke tilgang til?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg lurer på om det er likt med Blackberry som det alltid har vært, at man må ha tricom eller netcom med ekstrakostnad imnd for at det skal fungere?

Hva er det som ikke fungerer hvis man bruker et normalt Chess abonnement med Blackberry? Sikler på den nye 9900 :roll:

Vet at appstoren deres har kommet i Norsk også, kan det stemme? Vil man få brukt mobildata på den og epost?

Takk for svar!

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke en Blackberry på Chess, men det som gjør en Blackberry til en Blackberry er Blackberrysystemet som du må ha et egen abonnement/tjeneste for. Dette er ment for bedrifter, ikke privat personer. Kjenner ikke til hvordan det går med appstoren til Blackberry desverre.

Oppdatet: har også kommet løsning for private foresten

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
RIMs BlackBerry-telefoner har vært kjent for avanserte sikkerhetsløsninger, som eksempelvis e-postkrypteringer med høy nøkkellengde, som har gjort den populær blant både politikere, forretningsfolk og kriminelle.

amobil: NetCom lanserer BlackBerry

Er dette som har gjort Blackberry telefoner til Blackberry. Men man kan også bruke telefonen normalt uten den spesielle tjenesten.

Men det blir bare en blackberry med liten b.

Lenke til kommentar

Ja normal epost, mobildata, meldinger, telefon samtaler osv skal virke som normalt. Og så lenge du ikke er Statsminister, narko baron, topp politiker, CIA, mafia boss eller en indisk mage dansker, så har sikkert ikke bruk for de tjenestene du ikke får brukt uansett. 9900 ser ut som en fin telefon, men de har ofte stive priser syntes jeg.

Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg lurer på om det er likt med Blackberry som det alltid har vært, at man må ha tricom eller netcom med ekstrakostnad imnd for at det skal fungere?

Hva er det som ikke fungerer hvis man bruker et normalt Chess abonnement med Blackberry? Sikler på den nye 9900 :roll:

Vet at appstoren deres har kommet i Norsk også, kan det stemme? Vil man få brukt mobildata på den og epost?

Takk for svar!

har kjøpt meg en Bold 9900 og har eid en Curve 8900 før....

FØRST--- når jeg hadde Curve 8900, så hadde jeg Chess Global kontant, og ALLE funksjonene funket.. mail, appstore (som btw er bra, men ikke som apple, lurt å søke på nettet om du finner den appen du vil ha før du kjøper selve mobilen) :)

uans... alt funket perfect me mobilen me kontant kort (CHESS)... til jeg kjøpte Bold 9900... som dog er den beste BB jeg ever har prøvd.. touchen er bra, ikke noe negativt om den,.. selve mobilen er en drøm..! må prøves for å skjønne det :)

men joo, som jeg saa.... nå funker ikke en dritt på mobilen, me mindre jeg er koblet til Wi-Fi.. noe som jeg er ganske så pissed for, å lurer sykelig på hvorfor.. har jo ike gjort annete nn å bytte mobil modell.. så skal ringe Chess i morgen å finne ut hvorfor... kan sifra hvordan det gikk da :)

så du vet det :)

Lenke til kommentar

GMail virker helt fint, er til og med en egen GMail app.

Nei bruker ikke Blackberry selv.

BlackBerry

Du kan installere Gmail for mobil [GE1] ved å gå til gmail.com/app via nettleseren på Blackberry. Blackberry-versjonen gir deg enda raskere tilgang til Gmail-kontoen ved å kjøre i bakgrunnen, se etter ny e-post og tilby automatisk fullføring for rask skriving av e-post.

Merk: Gmail kjører i bakgrunnen og ser etter ny e-post med jevne mellomrom. Dette bruker data. Hvis du vil at Gmail ikke skal kjøre i bakgrunnen, må du avslutte programmet ved å gå til Meny > Avslutt Gmail

http://www.google.no/support/mobile/bin/answer.py?hl=no&answer=52960

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei smile.gif

Takk for svar!

Vet at dette er en gammel diskusjon, men vil bare bekrefte at alle NYE BlackBerry 10 telefoner kan brukes i ALLE nett, og trenger ikke lengre noe spesiell BlackBerry abonnement. Et helt vanlig data abonnement vil funke greit.

Telefonenen har fremdeles BBM og andre BlackBerry features, som PUSH osv., men er ikke lengre avhengig av spesielle abonnement.

BlackBerry World (som er BlackBerrys app/media store) funker også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...