Taururu Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei! Jeg har en suzuki swift 98-modell. For et par måneder siden merket jeg at jeg hadde problemer med å få start om den hadde stått en stund. Dette er blitt et stort problem. Nå starter den bare om den er helt kald eller om jeg akkurat har skrudd av motoren. Visst jeg er å handler o.l er det nesten umulig å få start på bilen. Da bare kinnern,men motoren vil ikke starte. I det siste har jeg også merket at den noen ganger fusker/lugger i de to-tre første minuttene etter at jeg starter bilen. Jeg har ikke så peil på bil. Men håper at noen kan gi meg noen gode svar på problemet? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Tennplugger, pluggledninger, fordeler, coil etc. Tempføler til motorstyringen. Det er en del av det som kan være galt. Lenke til kommentar
knuto Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hvilken motor er det i den bilen? Kan du poste når du finner ut hva som er problemet? Jeg har nemlig et veldig tilsvarende problem med en Mitsubishi Carisma GDI 98-mod, og det ser ut til at tidligere eier allerede har prøvd å skifte tennplugger og ledninger til disse, så jeg frykter at problemet er dyrere å løse enn som så. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Vi hadde lignende problem med vår tidligere russebil, Chevrolet Starcraft (hadde forgasser, da). Da var problemet at temperaturføleren var ødelagt, slik at bilen stoppet da den ble varm - og ble helt umulig å få på da vi kinnet den. Lenke til kommentar
Topper271 Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vi hadde lignende problem med vår tidligere russebil, Chevrolet Starcraft (hadde forgasser, da). Da var problemet at temperaturføleren var ødelagt, slik at bilen stoppet da den ble varm - og ble helt umulig å få på da vi kinnet den. Da min Peugeot partner oppførte seg på samme vis, lett å starte når den var kald, umulig når den var halv varm og vanskelig når den var varm. Stakk jeg innom Torshov og kjøpte noe lurium fra QMI. Tror det het injektor rens eller dyse rens eller lignende. Den helte jeg oppi bensintanken, en flaske holdt til tre-fire tanker. Etter denne behandlingen har det ikke vært slike problemer. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hei! Jeg har en suzuki swift 98-modell. For et par måneder siden merket jeg at jeg hadde problemer med å få start om den hadde stått en stund. Dette er blitt et stort problem. Nå starter den bare om den er helt kald eller om jeg akkurat har skrudd av motoren. Visst jeg er å handler o.l er det nesten umulig å få start på bilen. Da bare kinnern,men motoren vil ikke starte. I det siste har jeg også merket at den noen ganger fusker/lugger i de to-tre første minuttene etter at jeg starter bilen. Jeg har ikke så peil på bil. Men håper at noen kan gi meg noen gode svar på problemet? Prøv det Gryterett skrev Orker ikke å skrive alt her men tipper det er tempføleren Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 hviss det er feil med tempføleren og du ikke får start når motoren er varm så registrerer den at den ar alt for varm og da får du ikke starta for at den skal koke over. men den er ikke form varm. bare feil med tempføler. quote: var det 5.7 bensiner siden det var forgasser? var ikke tilfeldigvis en corvette motor i den eller var det originalt 5.7? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 hviss det er feil med tempføleren og du ikke får start når motoren er varm så registrerer den at den ar alt for varm og da får du ikke starta for at den skal koke over. men den er ikke form varm. bare feil med tempføler. quote: var det 5.7 bensiner siden det var forgasser? var ikke tilfeldigvis en corvette motor i den eller var det originalt 5.7? 5.7 liters motor i en swift ja.... Har du funnet ut noe mer med bilen din? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 hviss det er feil med tempføleren og du ikke får start når motoren er varm så registrerer den at den ar alt for varm og da får du ikke starta for at den skal koke over. men den er ikke form varm. bare feil med tempføler. quote: var det 5.7 bensiner siden det var forgasser? var ikke tilfeldigvis en corvette motor i den eller var det originalt 5.7? 5.7 liters motor i en swift ja.... Har du funnet ut noe mer med bilen din? var ikke en quote. var et spm til brukeren quote som skrev om chevyen Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 hviss det er feil med tempføleren og du ikke får start når motoren er varm så registrerer den at den ar alt for varm og da får du ikke starta for at den skal koke over. men den er ikke form varm. bare feil med tempføler. quote: var det 5.7 bensiner siden det var forgasser? var ikke tilfeldigvis en corvette motor i den eller var det originalt 5.7? 5.7 liters motor i en swift ja.... Har du funnet ut noe mer med bilen din? var ikke en quote. var et spm til brukeren quote som skrev om chevyen Å ja, min feil. Beklager Lenke til kommentar
torturi Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hadde samme problem med en Nissan før i tiden. Helt likens. Da var det fordeleren som sluttet å gi ut strøm når bilen ble varm. Bestilte en brukt fra bilopphøgger, skiftet den og alt funket som det skulle. Bare en ide. Det kan være mye som er gåent. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 hviss det er feil med tempføleren og du ikke får start når motoren er varm så registrerer den at den ar alt for varm og da får du ikke starta for at den skal koke over. men den er ikke form varm. bare feil med tempføler. quote: var det 5.7 bensiner siden det var forgasser? var ikke tilfeldigvis en corvette motor i den eller var det originalt 5.7? Det var 5.7 bensin, ja. Originalt, med 210 hester. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 hviss det er feil med tempføleren og du ikke får start når motoren er varm så registrerer den at den ar alt for varm og da får du ikke starta for at den skal koke over. men den er ikke form varm. bare feil med tempføler. quote: var det 5.7 bensiner siden det var forgasser? var ikke tilfeldigvis en corvette motor i den eller var det originalt 5.7? Det var 5.7 bensin, ja. Originalt, med 210 hester. jaokei da var det ikke corvette motoren som jeg tenkte på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå