svein-r4 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei, Prøver å lage en logg for skyteresultater. Maks poeng pr skudd er 10, men dette markeres gjerne med X Når jeg skal summere, er det en formel jeg kan bruke som gjør at den teller 10 når jeg skriver X i en celle Eks. X X 9 9 9 = 47 Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Har lagt ved et forslag. Kan sikkert være bedre måter å gjøre det på, men.. Det enkleste ville jo vært å bare skrive 10 da.. Bok1.xlsx 1 Lenke til kommentar
svein-r4 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Har lagt ved et forslag. Kan sikkert være bedre måter å gjøre det på, men.. Det enkleste ville jo vært å bare skrive 10 da.. Hei, Takk for det kjappe svaret Akkurat hva jeg var på jakt etter. Men hvordan får du X som 10? Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 I kolonne C har jeg lagt inn formelen =HVIS(B2="X";10;B2), så hvis det står X i poeng-kolonnen vil excel skrive ut 10. Hvis ikke skriver excel ut den verdien som står i poeng-kolonnen. Legg merke til at formelen i B7 summerer de sjulte tallene i kolonne C: =SUMMER(C2:C6) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå