Delvis Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Forstår det sånn, at en må søke med legeattest for å reise utenlands under sykemelding. Men hvis man tar sjansen og bare reiser om det er en kort tur, blir det registrert sånn at de får greie på det på noen måte gjennom systemet da? Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Men hvis man tar sjansen og bare reiser om det er en kort tur, blir det registrert sånn at de får greie på det på noen måte gjennom systemet da? Tja, dreg du eit kort i utlandet (eller for å kjøpa billett), eller tek/mottek du ein roama samtale på mobilen din medan du er i utlandet, er alt dette data NAV sine "trygdesvindlarteam" har full tilgang tid. Mellom anna... Lenke til kommentar
reor Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Forstår det sånn, at en må søke med legeattest for å reise utenlands under sykemelding. Men hvis man tar sjansen og bare reiser om det er en kort tur, blir det registrert sånn at de får greie på det på noen måte gjennom systemet da? Jeg har også oppfattet regelen slik. Hvis du gir blaffen i å søke og kommer hjem god og brun etter en uke i syden må du være svært kreativ ovenfor arbeidsgiver og kollegaer ved å forklare oppnådd brunfarge hvis det har vært dårlig vær her. Kreativitetsforslag motas her på strengen med takk. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Ringte Naf og det gikk jo mye greiere enn jeg trodde. De sa det var ingen problem. De bare noterte at det var godtatt når jeg gav beskjed. Endret 5. oktober 2011 av groenn Lenke til kommentar
tvv Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Akkurat ja. Nei da er det nok best å bare bite i det sure eplet og avbestille. Søke om tillatelse tror jeg ikke jeg gidder. Edit: Nei det var bare snakk om en litt lang helg til et naboland. Oppdatering: Ringte Naf og det gikk jo mye greiere enn jeg trodde. De sa det var ingen problem. De bare noterte at det var godtatt når jeg gav beskjed. Kommer jo litt ann på hva man er sykemeldt for da! Er manfriskt nok til å reise på ferie så er man vel strengt tatt frisk nok til å jobbe, men som sagt det kommer alt ann på hva man er sykemeldt for......Og det løste seg jo NAV kan kontaktes og da vet du om du kan eller ikke - (reise til utlandet) altså.... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Kommer an på hva man jobber med også vet du. Men nå er det ikke sikkert jeg kommer til å reise. Det kommer an på formen når den tid kommer (den varierer). Men vet hvertfall at jeg har tillatelse nå. Så får vi se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå