Gå til innhold

Stillegående og kjølig kabinett

Anbefalte innlegg

Hei

Mitt nåværende kabinett er for trangt og varmt, så jeg trenger et nytt.

Jeg er ute etter et forholdsvis diskret kabinett, gjerne ett med dør på forsiden (som dette), siden jeg har en stygg blu-ray-spiller som skal være med over. I tillegg kunne jeg tenkt meg at det har en viss grad av støydemping og innebygde vifter (viftekontroll kunne vært greit, og ekstra bra hvis også denne er skjult bak døren på fronten).

Nå har jeg aldri kjøpt et kabinett før, så jeg aner ikke hva som er bra og dårlig. Oppsummerer punktene mine her, så håper jeg noen kan hjelpe meg.

• Støydemping
  • Innebygde vifter (stillegående)
  • Helst: Viftekontroll
  • Helst: Dør som skjuler fronten (se link)
  • Helst: Ikke for stort (maks H:60, B: 30, D: 60, men gjerne mye mindre)
  • Helst: Ikke voldsomme lyseffekter. Jeg kan kutte av ledningene hvis det er uungåelig.
  • Helst: Ikke for dyrt. Tenker meg rundt 1000kr, men siden jeg kanskje er litt kravstor er jeg forberedt på å gå opp litt.

På forhånd takk!

(I tilfelle det skulle ha betydning lister jeg opp komponentene mine (foruten CD-rom, blu-ray, ram og harddisker):

INTEL CORE I5 760 2.80GHZ 8MB S-1156

GIGABYTE GA-P55-USB3 P55 S-1156 ATX

GIGABYTE GEFORCE GTX 470 1280MB PCI-E DVI/HDMI)

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg liker designet veldig godt, men jeg ser brukererfaringene der sier (som du) at det ikke er blant de kjøligste. Jeg bryr meg ikke om overklokking og negative temperaturer, så hvis dette holder CPU og GPU under smeltepunktet er det egentlig helt greit for meg. Så akkurat hva betyr "ikke det aller kjøligste"?

EDIT: Følger det forresten med vifter til slike kabinetter, eller må de kjøpes separat?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke av de aller kjøligeste, men det er definitivt mer enn kjølig nok. Har 6-7 vidteplasser hvis jeg ikke tar feil og får veldig bra luftflyt i kabinettet selv om det er støydempet. Jeg ville kjøpt det kabinettet hvis jeg var deg.. Kjenner flere som har det/hadde det og det var ingen som var misfornøyde selv med ganske kraftig overklokk.

Lenke til kommentar

EDIT: Følger det forresten med vifter til slike kabinetter, eller må de kjøpes separat?

Ja, i R3 følger det med 2 vifter på 120 mm. Det er dessuten plass til 2 vifter til der alt er klart med støvfilter og full pakke, bare å sneppe inn. 1 140 i bunn og en 120 i front

og det er 3 plasser til (2 i topp, en i sidedøren) der støyfjerning kan skrues løs for å plassere vifter.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...