Degeim Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Hei Mitt nåværende kabinett er for trangt og varmt, så jeg trenger et nytt. Jeg er ute etter et forholdsvis diskret kabinett, gjerne ett med dør på forsiden (som dette), siden jeg har en stygg blu-ray-spiller som skal være med over. I tillegg kunne jeg tenkt meg at det har en viss grad av støydemping og innebygde vifter (viftekontroll kunne vært greit, og ekstra bra hvis også denne er skjult bak døren på fronten). Nå har jeg aldri kjøpt et kabinett før, så jeg aner ikke hva som er bra og dårlig. Oppsummerer punktene mine her, så håper jeg noen kan hjelpe meg. Støydemping Innebygde vifter (stillegående) Helst: Viftekontroll Helst: Dør som skjuler fronten (se link) Helst: Ikke for stort (maks H:60, B: 30, D: 60, men gjerne mye mindre) Helst: Ikke voldsomme lyseffekter. Jeg kan kutte av ledningene hvis det er uungåelig. Helst: Ikke for dyrt. Tenker meg rundt 1000kr, men siden jeg kanskje er litt kravstor er jeg forberedt på å gå opp litt. På forhånd takk! (I tilfelle det skulle ha betydning lister jeg opp komponentene mine (foruten CD-rom, blu-ray, ram og harddisker): INTEL CORE I5 760 2.80GHZ 8MB S-1156 GIGABYTE GA-P55-USB3 P55 S-1156 ATX GIGABYTE GEFORCE GTX 470 1280MB PCI-E DVI/HDMI) Endret 2. oktober 2011 av Degeim Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hva med lillebror til det du linket til? Fractal design R3 - link https://prisguiden.no/sok?pg-q=fractal+design+r3&n=0 ikke det aller kjøligste, men veldig greit, og kjempepent og stille. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Ja, jeg liker designet veldig godt, men jeg ser brukererfaringene der sier (som du) at det ikke er blant de kjøligste. Jeg bryr meg ikke om overklokking og negative temperaturer, så hvis dette holder CPU og GPU under smeltepunktet er det egentlig helt greit for meg. Så akkurat hva betyr "ikke det aller kjøligste"? EDIT: Følger det forresten med vifter til slike kabinetter, eller må de kjøpes separat? Endret 2. oktober 2011 av Degeim Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det er kanskje ikke av de aller kjøligeste, men det er definitivt mer enn kjølig nok. Har 6-7 vidteplasser hvis jeg ikke tar feil og får veldig bra luftflyt i kabinettet selv om det er støydempet. Jeg ville kjøpt det kabinettet hvis jeg var deg.. Kjenner flere som har det/hadde det og det var ingen som var misfornøyde selv med ganske kraftig overklokk. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det betyr at hvis man er superivrig på temperaturer finnes det kabinetter som gir lavere temp. men det er på ingen måte dårlig. Og til vanlig bruk tror jeg det vil ha veldig lite å si. Kort oppsummert er det et fantastisk bra kabinett. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) EDIT: Følger det forresten med vifter til slike kabinetter, eller må de kjøpes separat? Ja, i R3 følger det med 2 vifter på 120 mm. Det er dessuten plass til 2 vifter til der alt er klart med støvfilter og full pakke, bare å sneppe inn. 1 140 i bunn og en 120 i front og det er 3 plasser til (2 i topp, en i sidedøren) der støyfjerning kan skrues løs for å plassere vifter. Endret 2. oktober 2011 av SirAmp Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Ypperlig, da blir det et slikt. Jeg fant det noe billigere på Dustinhome, tror jeg. Kan noen av dere bekrefte at dette er det samme? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 det er det! den nye versjonen med USB 3 i frontpanel, men ellers er alt likt. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Supert, tusen takk for rask og god hjelp! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Du bør ta med i tankene at de fleste standardvifter til kabinett ikke pleier være de mest stillegående. Men hvis du oppgraderer til Noctua vifter, så kan det vel nærmest bli "lydløst" Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 De som følger med fractal design er såpass rolige, og det følger med en viftekontroller, så det er ikke sikkert at det er verdt det å bytte dem ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå