Gå til innhold

Vannkjøling!(selfølgelig) ..godt nok??

Anbefalte innlegg

Har sittet i et par dager å vridd hodet opp ned og att fram, og kom fram til noe a la dette;

AC vannblokk, CPU "Cuplex"

AC raddis, "airplex EVO240"

AC tank, "aquatube -sølv"

Hydor Seltz L20 II vannpumpe

Slangenipler, messing -1/2"BSPx 3/8"ID -->2 stykk

Titan Vifte -120mm, 29dB -127m3/t (holder det med 1? ..eller må æ ha to?) :shrug:

Slange -PVC "Tygon" -3/8"ID 25stk (a 10cm =2,5m)

Noe æ har glemt/mangler, eller som er feil i oppsetter mitt?? :shrug:

Tenker på å klokke ganske bra, og ha et stabilt, og nogenlunde stille system! :)

Innvendinger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha slangeklemmer, men det kan du eventuelt kjøpe et annet sted.

2 vifter hadde jo vært best.

Kanskje filter eller grill hadde vært noe og ha også?

Eller så har jeg akkurat det settet du har der, kanskje det er så likt fordi du har lest en av mine poster? :smile:

Klokke bra vil du vel gjøre. Ligger på 42 grader load med en XP2100+@2400Mhz@1,85v.

Hydor pumpa bråker litt mer enn Eheim pumpene, det er sånn 50hz durelyd som kan minne om trafoer som bråker. Hvis du skjønner?

Lenke til kommentar

Aften

Hadde nok byttet ut pumpa mot en Eheim ja (+ dempeføtter til Eheim)

Slanger....hadde gått for Kuriyama

Og fått meg 2 papst 120mm vifter,de er tyste og skuffer bra med luft

Ellers så ser det jo veldig bra ut :p

Sitter selv på Swiftech kjølere rund baut (gpu m/peltier) , black ice extreme II raddis,papst vifter (seff...) Eheim 1046 pumpe,ac tank,Kuriyama slanger

Lykke til

/jan

Lenke til kommentar

Tygon er veldig bra og bløte slanger, nesten like bløte som silikon.

Titan viftene er helt greie, har de selv og lager ikke noe irriterende støy, så kjøp heller Titan og spar noen kroner.

Hadde kanskje vært en fordel med en spenningsregulator også? En fanmate kanskje? Så kan du stille på viftene etter behov.

Lenke til kommentar

Eheim vs. Hydor; har lydisolert "kassa" så litt lyd har ingenting å si, setter pumpa på gummi uansett. :D

To vifter bedre enn en! ..oke, da kan vi si det da :)

"Nesten" alt er bedre enn det æ har av lyd ifra luftkjølinga pr i dag(tilsvarer ca 3-4 av Delta's FFB1212EHE vifter :p ) *Hørselværn påkrevd!*

hva er forskjellen mellom Tygon slangene og Kuriyama slangene?

..Kuriyama er rimeligere, men hva mer?

Slangeklemmer; har en del liggende som skal kunne passe

Filter/grill; tja kan kanskje være en ide. skal først se hvor god plass det blir i kabinettet etter den nye psu'en kommer (Antec's 550W)

får æ ikkje plass i toppen, så blir det å henge den bak på kabinettet et sted :shrug:

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt fra andre så er Tygon litt bløtere. Så du får bestemme selv.

Hvis du vil spare noen kroner så gå for Hydor pumpa.. Så mye bråker den ikke at det gjør noe.

Her er et bilde av min vannkjøling i et Chieftec midi tower:

oppsett.jpg

Det er litt rotet nå fordi GF4 kortet mikk gikk føyken, så jeg har bare hengt opp GF4 blikka midlertidig og putta inn et gammelt skjermkort med en vifte og rheostat på.. Har satt hydor pumpa på litt skumgummi, det gjør slik at lyden ikke forplanter seg hvertfall. Står litt skeivt, men pytt pytt.. Jeg skal nok se om jeg får ordnet litt mer når jeg får nytt skjermkort igjen.

Lenke til kommentar

blir nødt til å skaffe meg digitalkamera til uka, slik at æ kan legge ut bilder. :roll:

slik pc'n står nu, ser man knapt HK'et, pga alle hdd'an etc.. +alle fiftene som er satt rundt for å kjøle cpu/hk :-?

Har begge hd holderene fulle + en ekstra i pc'n, blir litt trangt ja, så æ kan ikkje plassere tanken slik du har gjort. resten trur æ at skal kunne ordnes.

BTW.....hvor lang tid tar det i gjennomsnitt før man får det man har bestilt ifra Microplex? (trenger den nye psu'en NÅÅ!)

Lenke til kommentar

..Kom til å tenke på noe...

Peltier.... kan det monteres/brukes på AC vannblokkene, eller er det bare forbeholdt/mulig med Swiftech sine blokker?

er det noe å vinne på å ha pelt, med hensyn til OC?

..Har fått tak i slik isolasjon(en slags svart skum -lett, og isolerer godt) som kjølemontørene har rundt rørene sine, som passer til slangedimmensjonen, slik at vannet i slangene ikkje skal ble påvirket av temp i kabinettet. :)

Noen tanker om det? :shrug:

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke isolere slangene.

Du kan ha tanken i topp mellom CD-rom og strømforsyning. Broren min har det, og det går greit.

Med hensyn til OC så kan pelt hjelpe litt, men du må jo ha en strømforsyning som drar peltieret og.

Hvis du skal ha peltier så kunne du jo kjøpt Swiftech blokk siden disse blir enkle å montere i forhold til ha en vanlig vannblokk og montere coldplate osv.

Når jeg bestiller hos microplex og pakken er pakket, så tar det 3 dager før den er på posten her hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...