Mappo Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei dere! Jeg har sliti med et problem en stund nå og begynner å gå kraftig lei. Jeg kjøpte en selvbygd pc i sommerferien som funka kjempefint en måned, men begynte deretter å crashe relativt ofte. Jeg har prøvd å reinstalere windows flere ganger, men før eller senere dukker problemet opp igjen. Bluescreenen kommer i form av enten Memory_Management, Pen_List_Corrupt eller Page_Fault_No_Page_Area. Det skjer veldig ofte i forbindelse med skype og firefox og generelt "Windows utforsker", og nå nylig bf3. Et annet problem jeg har, er at når jeg kjører bf3 blir også cpu'n min heftig varm, oppe i 90 grader, og jeg får advarsler om at det er for varmt. Kan noen hjelpe? evt si hva slags informasjon jeg må bidra med? Specs: Windows 7 64 bit nVidia Geforce GTX 570 Intel® Core ip-2500k CPU @ 3.30GHz CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL8 (2X4GB) ASUS P8P67 PRO B3 P67 S-1155 ATX CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har problemer, burde jo funke greit! All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Angående varmeproblemet ditt bør du rett og slett bare kjøpe en cpu-kjøler. De beste luftkjølerne gir opptil 30 grader kaldere enn stock-viften som jeg antar du sitter på. Jeg er ikke noe ekspert på BSOD, men forsøk å klokk ned hastigheten på minnebrikkene dine i BIOS, feks ned til 1200-1400 Mhz og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Sjekk i BIOS hvilken spenning minnet kjører på. De skal kjøre med 1,5V og latency: 9-9-9-24. Mener å huske at dette finner du under AI Tweaker i BIOS. Skal for sikkerhets skyld sjekke på madamen sin PC da hun har P8P67 LE, skulle være ganske like BIOSene. Som Dassen sier, sjekk CPU kjøler, eventuelt kjøp en ny. Men stock kjøleren er ikke dårlig, madamen har en i5-2300, kommer sjelden over 50 grader under last. Dog spiller hun ikke noe sørlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå