Ola Andresen Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Joda det er det. Grunnen til at jeg anbefaler deg denne forsterkeren er at jeg har lest mye de siste dagene. Og Harmon kardon skal ikke være så veldig bra på de høytalerne. Mens Yhamaha har fått mye skryt. Lest tester på den forsterkeren og i forhold til pris er det vist nok et meget godt kjøp. Og skal spille bra på f.eks Klipsch Uploaded with ImageShack.us Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Se der ja! Jeg har og fått anbefalt Yamaha til Klipsch. Du har ikke peiling på om den har mulighet for og justere bassen og? Er ikke umulig at den kan bli kjøpt! Endret 9. oktober 2011 av Skogslik Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 ja den kan stille på bass og diskant Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Høres veldig bra ut. Tror det blir en slik en. Men hva menes med ''Høyttalertilkobling av skruetype'' ? Jeg er veldig lite inne på slikt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 At du skrur fast ledningen frå forsterkar til høgtalar. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Åja ok. Trodde det var noen spesielle kabler man måtte ha. Takk Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Da har jeg kjøpt forsterkere. Endte på Parasound A23 og Rotel RSP-1068 Vil bare si tusen takk for hjelpen til dere som har kommentert tråden min Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det tror jeg kan bli meget bra! Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Rotel på Klipsch er jo ikke så bra har jeg hørt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kor stor betydning vil Rotel-en ha i det oppsettet? A23 og RF82 trur eg er god match. Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Har lest veldig mye. Og syntes det er veldig mye delte meninger. Har lest at parasound skal være bra. Om den rotelen blir bra som forforsterker vet jeg ikke. Må bare prøve og evn bytte på sikt om det ikke blir bra. Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Parasound skal være meget bra på Klipsch, ganske laidback lydsignatur. Rotel skal være meget morsomt og livlig på Klipsch, men i noen rom blir det litt "mye av alt" og småskarpt. Men Kombinasjonen med Parasound sin laidback spillestil tror jeg blir en god match som hverken blir for slitsom eller for kjedelig Lenke til kommentar
Runefalk Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Vincent Hybrid forsterkere er en god match på Klipsch Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Det høres jo betryggende ut Jeg får ikke høytalerne før 1.nov Kan selvfølgelig komme med en tilbakemelding her da Lenke til kommentar
magb Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Det mener jeg er du er pålagt! :!: Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Kjøpte Klipsch RF 82 høyttalerene selv i går, fikk dem til en brukbar pris på lefdal. Ser jo helt sykt lekkre ut! Nå må jeg bare kjøpe forsterker. Vill den Yahama forsterkeren du Ola klare seg fint på dem uten og bli for svak? Regner med 82 krever litt mer en 62 som jeg egentlig skulle kjøpe. Endret 11. oktober 2011 av Skogslik Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Hva slags pris måtte du gi der? Tror faktisk den Yahama kommer til å klare seg ganske bra. Hvis jeg ikke hadde kjøpt brukt hadde jeg gått for den Yahama'en selv. Har lest tester på at det skal være den stereo forsterkeren du får mest for penga av. Du gjør uansett ikke noe dårlig kjøpt og jeg tror faktisk ikke det blir dårlig lyd med den. Selv er jeg veldig "prippen" så derfor jeg valgte å kjøpe brukt og sånn sett gå opp en del hakk. Dette blir en vurdering du selv må gjøre, men tror du vil bli fornøyd i forhold til pris Endret 12. oktober 2011 av Ola Andresen Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Den ble sendt i dag, så ingen vei tilbake nå Men ja, den skal være veldig god og passe fint med Klipsch. Så sitter bare og gleder meg nå og håper jeg får den til helgen! Høyttalerene er pakket ut og står klar...! Endret 12. oktober 2011 av Skogslik Lenke til kommentar
Ola Andresen Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 OK da ble det litt fremskyving i planene. Siden jeg har mark i rævva og ikke ville vente mer dro jeg like gjerne til lefdal og benyttet meg av prisgarranti. Han karen som stod der ble helt sjokka når han måtte selge de for 4995,- kr. Men det ordna seg Har drevet og koblet og fikset her en 30 minutters tid. Det var med stor spenning jeg skrudde på og stilte inn optisk lyd ifra pc'en på 24bit og 96000Khz eller hva det blir. Bam der ble det lyd!!!!! Første jeg gjør er å sette på Metalica, Nothing else matters. Merker med en gang at bassen er ørelittegran lav og stiller den opp 3 hakk og bam der er det helt perfekt. Vet nesten ikke hva jeg skal si så fornøyd er jeg!!!!!! Er ikke kald eller for varm lyd. Veldig veldig klar lyd. Og absolutt bra nok bass for min smak. Er mer å gå på også om jeg ønsker det.Har ikke sjans til å høre noe som helst støy uansett hvor høyt jeg spiller. Tilsammen endte jeg på 12904,- kr (6mm kabler ifra chlas + optisk kabel ink) Tusen takk for nydelige innspill :thumbup: :thumbup: Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Digg og høre du er fornøyd med høyttalerne, da gleder jeg meg bare enda mer til og hente forsterkeren på posten i morgen! Blir testing og greier av høyttalerene hele kvelden i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå