multisync Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Sex mellom en 16 åring og 15 åring er åpenbart sosialt akseptert, men såvidt jeg forstår ulovlig. Ikke ulovlig nei, så lenge de er på samme nivå sånn generelt (husker ikke definisjonen), noe de vanligvis er når det bare er ett år i mellom Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Tja... Er ikke det verste jeg har hørt. Det mest ekstreme tilfellet jeg har vært borti er gutt (19) og jente (12). Men det skal være sagt at gutten i dette tilfellet var særs .... "spesiell". Lenke til kommentar
Catnipz Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Bleh, jeg ser litt ned på gutter på min alder som er sammen med så unge jenter. Det får meg til å tenke at han er for umoden mentalt/ klein og awkward til å å få seg ei jente på sin egen alder. Dette er så klart fordommer, men vet at jeg IKKE er den eneste som kommer til å tenke dette om dere når jeg ser at du henter henne på skolen i bilen din. Så vær advart, det er ikke alltid like sosialt akseptert. Lenke til kommentar
Girly Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg tror ikke det er sosialt akseptert, nei. Gutter/menn på 22 som henger rundt jenter på 15 blir sett litt rart på i min sosiale gruppe i hvert fall. En umiddelbar tanke man får er jo hvorfor 22-åringen ikke kan finne noen på sin egen alder, og hvorfor han ikke foretrekker litt mer modne jenter. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Synes nå det er opp til dem og hva dem vil gjøre. Det er jo egentlig bare en alder,vi vet ikke hvor bra dem eventuelt har det uansett. Stå på! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg synes det er helt sprøtt hvor lite reflektert folk her er :-P Jeg kan ta meg selv som eksempel igjen. Hun jeg er sammen med nå er tre år yngre, men hun er ikke den yngste jeg har vært med. Hun er også langt ifra den eldste. Nest lengste forholdet jeg har vært i, var med ei som var to år eldre enn meg. Ser man på vennekretsen min, har jeg en kompis som er litt yngre enn min far. Jeg har flere venner som er 6-8 år eldre enn meg, og den største gruppen av mine venner befinner seg i +- 4 år ifra meg. Så selv om jeg går med en som er 42, betyr ikke det at han ikke har venner som er eldre enn meg? Selv om han henter meg på jobb, for at vi skal finne på noe, så kan jo han allikevel dagen etterpå gå med folk på hans egen alder? Vi bruker mest tid på å diskutere dypere ting, ting jeg ikke alltid har like lett å diskutere med jevnaldrende, fordi de rett og slett ikke henger med. Jeg skjønner ikke hvorfor man automatisk antar at han må være en taper, selv om han har yngre venner? Jeg vet han har aller flest jevnaldrende venner, men av en eller annen grunn, har vi funnet tonen, igjennom en felles interesse for Start. Helt tilfeldig egentlig at vi begynte å prate i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg synes det er helt sprøtt hvor lite reflektert folk her er :-P Jeg kan ta meg selv som eksempel igjen. Hun jeg er sammen med nå er tre år yngre, men hun er ikke den yngste jeg har vært med. Hun er også langt ifra den eldste. Nest lengste forholdet jeg har vært i, var med ei som var to år eldre enn meg. Ser man på vennekretsen min, har jeg en kompis som er litt yngre enn min far. Jeg har flere venner som er 6-8 år eldre enn meg, og den største gruppen av mine venner befinner seg i +- 4 år ifra meg. Så selv om jeg går med en som er 42, betyr ikke det at han ikke har venner som er eldre enn meg? Selv om han henter meg på jobb, for at vi skal finne på noe, så kan jo han allikevel dagen etterpå gå med folk på hans egen alder? Vi bruker mest tid på å diskutere dypere ting, ting jeg ikke alltid har like lett å diskutere med jevnaldrende, fordi de rett og slett ikke henger med. Jeg skjønner ikke hvorfor man automatisk antar at han må være en taper, selv om han har yngre venner? Jeg vet han har aller flest jevnaldrende venner, men av en eller annen grunn, har vi funnet tonen, igjennom en felles interesse for Start. Helt tilfeldig egentlig at vi begynte å prate i utgangspunktet. Enig med deg. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Personlig vile jeg ikke reagert om jeg fikk vite at en kamerat på 22 var sammen med ei jente på 15, men jeg kan forstå andre som ville ha gjort det. For min egen del er aldersforskjellen for stor, men om dere trives sammen så kjør på. Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg to jenter i klassen som på den tiden var sammen med menn på 30 og 29 år, de er i dag gift og har barn (begge jentene med de samme kjærestene de var sammen med på ungdomsskolen), så det viser jo at det er fullt mulig å ha et forhold med noen som er ganske langt unna deg aldersmessig. Noen sier at alder bare er et nummer, og det vil jeg si meg enig i. I likhet med Leifen18 som skriver over her, er en av de i klassen jeg jobber best med og kommer best overens med, en mann som er tre år eldre enn faren min. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Alder er mer enn et tall. Men så lenge begge parter er gamle nok til å tenke selv og ta egne valg, er jeg åpen for det meste. Den grensa setter jeg vanligvis ved 16 år. Som nevnt, tror jeg ikke at den største utfordringen vil være å få anerkjennelse, men å trosse overgangene mellom forskjellige faser i livet, slik som ungdomsskole, arbeidsliv, osv. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg kjenner en hvor hun var 13 og han var 30, og det ble veldig akseptert til slutt, det kan ha noe med å gjøre at hun virket mer voksen ift. alderen sin. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Skulle ønske det var sosialt akseptert. Men det er ikke det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå