zacka Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Har satt opp en laptop med MS Server 2008 Enterprise R2, konfigurert DHCP med et scope, satt opp WDS (det er det jeg primært skal bruke serveren til) og koblet den til en HP ProCurve 2724 switch. Må jeg bruke krysset TP-kabel fra server til switchen for å få konfigurert den (switchen)? Får ikke gyldig IP fra den og den skal være resatt... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er usikker på dette men er ikke 2724 unmanaged? Om den skulle ha management, så skal det holde å resette den, for deretter å logge på webconfig med standard ip. IP på serveren får du ikke fra switch, så det blir vel enten fra dhcp tilbyder eller satt statisk. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Du har rett, Cerwell. Det er visstnok en "unmanaged" switch og alt oppsett styres fra server. Det var noe feil med oppsettet til DHCP-scopet, så etter jeg satt opp scopet på nytt (og satt fast IP på server) så funket det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå