Gå til innhold

Ny "gamer" pc, 4-5k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I januar kjøpte jeg meg en ny pc, men den gangen var jeg ikke s opptatt av spill. Det har endret seg....

Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny en, og hadde vært glad for noen anbefalinger.

Har et budsjett på 4-5k , men kunne nok tvinget meg opp til 5,5k Hvis det skulle vært mye bedre.

 

Jeg har tatt en titt på disse to, og lurte på om en av dem kansje kunne være spennende? http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/hp-paviliondv6-6138so/156594.3003/ http://cdon.no/elektronikk/packardbell_easynote_ls11-hr-729_core_i3-2310_4gb_500gb_17.3_w7hp-14561871

 

Takker for kjapt svar på forhånd!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pcn du har fra før av vil yte bedre i spill en den PB pcn.

 

Er lite sannsynlig at du finner noe som er bedre i spill enn denne som du linket tidligere.

 

Har lite erfaring med den prosessoren, men skjermkortet er ihvertfall hakket opp fra det du har nå.

 

Edit: Ser ut som om det er en prosessor med integrert skjermkort, denne yter også dårligere enn veldig mye annet på markedet. Om du ikke vil gå opp i pris tjener du veldig lite på å bytte ut den laptopen du har nå

 

Edit: Ble litt mye surr her nå men kom over et ganske godt tilbud: HP - DV6

Denne vil være en god oppgradering og jeg har ikke sett noen andre i den prisklassen med såpass godt grafikk kort, mye ram og god prosessor.

Endret av HFidelity
Lenke til kommentar

Ikke waste penger på en bærbar, vent heller til du har litt mer penger, så bygger du en god stasjoner PC til gaming, det er ikke det samme ved å game på stasjonær, som på bærbar.

 

Selvsagt er stasjonære bedre til gaming, men det er strengt talt ikke det trådstarter ber om :)

 

Utover det, les litt tester på hvilke skjermkort til bærbare som yter best - det er her den store forskjellen ligger. I utgangspunktet kan du utelukke en hver PC med skjermkort fra Intel, de er ikke aktuell til spillformål.

 

Det kan også være en svært god idè å se i reklame brosjyrer fra expert/elkjøp/lefdal etc, da de ofte har tilbud som er langt bedre enn hva nettbutikkene kan stille med på bærbare PCer.

 

Edit: gå til prisguiden å legg til kriterier du selv har til en bærbar. Feks minimum 4gb minne og 15-17" skjerm ( https://prisguiden.no/sok?categoryId%5B%5D=2&sort=popularity&order=desc&detailId%5B%5D=711%284096-%29&detailId%5B%5D=70%2815-17%29&pg-q=&price_min=&price_max= ). Så får du en oversikt over PCer som kan være relevante til deg. Utelukk alle med Intel skjermkort.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Nei, nei, nei ...

Gå for den du linket fra mpx, meste du får for pengene: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=647565

Men 6gb ram? Ikke spør meg hvorfor de har valgt å legge til den ene brikken på en i5, men anyways, gå for den du!

Lenke til kommentar

 

Overhodet ikke noen av de. Begge har Intel skjermkort som er helt udugelig til spill. Intel Core i3 som du leser er prosessoren på maskinen, ingen ting i veien med den forøvrigt.

Lenke til kommentar

Ikke waste penger på en bærbar, vent heller til du har litt mer penger, så bygger du en god stasjoner PC til gaming, det er ikke det samme ved å game på stasjonær, som på bærbar.

 

Dette kan jeg skrive under på. Jeg kjøpte en bærbar (ganske heftig) i fjor høst med hovedmål som gaming. Dro riktignok spillene jeg kjørte ganske bra, men problemet med laptops, og da mener jeg UANSETT hvilken laptop, er høye temperaturer kontra stasjonære. Dette er ganske åpenbart selvfølgelig, men jeg bare sier det.

 

Tenk deg godt om før du kjøper en bærbar som spill PC. En stasjonær vil alltid utklassere bærbare.

Lenke til kommentar

Ikke waste penger på en bærbar, vent heller til du har litt mer penger, så bygger du en god stasjoner PC til gaming, det er ikke det samme ved å game på stasjonær, som på bærbar.

 

Dette kan jeg skrive under på. Jeg kjøpte en bærbar (ganske heftig) i fjor høst med hovedmål som gaming. Dro riktignok spillene jeg kjørte ganske bra, men problemet med laptops, og da mener jeg UANSETT hvilken laptop, er høye temperaturer kontra stasjonære. Dette er ganske åpenbart selvfølgelig, men jeg bare sier det.

 

Tenk deg godt om før du kjøper en bærbar som spill PC. En stasjonær vil alltid utklassere bærbare.

Ja da, men det som da vil være problemet, er at mamma og pappa er skilt, og det hadde jo vært litt gøy med pc mer enn annen hver uke. :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke påstå at det blir lettere enn med bærbar, men du kan jo vurdere å kjøpe en Shuttle eller mini-ATX baser PC.

 

PCer trenger ikke være midi-tower eller større :)

 

Problemet med bærbare er at det gjerne koster mer enn det smaker. Du betaler mer for tilsvarende ytelse enn du ville med en stasjonær i samme prisklasse.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke påstå at det blir lettere enn med bærbar, men du kan jo vurdere å kjøpe en Shuttle eller mini-ATX baser PC.

 

PCer trenger ikke være midi-tower eller større :)

 

Problemet med bærbare er at det gjerne koster mer enn det smaker. Du betaler mer for tilsvarende ytelse enn du ville med en stasjonær i samme prisklasse.

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...... Sien jeg ikke akuratt er tidenes teknisk ekspert, så vet jeg ikke hva en Shuttle eller mini-ATX baser PC er for noe?

 

Men Forrige uke prøvde jeg spillene som jeg har tenkt å kjøre på pappa sin pc, som er delvis gammel og ikke var kjøpt til gaming i det hele tatt, og de funket helt perfekt! Navnet på den pcen er acer aspire 5930. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

 

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...... Sien jeg ikke akuratt er tidenes teknisk ekspert, så vet jeg ikke hva en Shuttle eller mini-ATX baser PC er for noe?

 

Bare for å svare deg på dette. Shuttle og mini-ATX er to typer PC'er som har små kabinetter.

 

Antec 300 er et miditower (la os kalle det vanlig størrelse). Dette er 20 cm bredt, 45 cm langt og 45 cm høyt (cirka).

 

Antec Mini-ATX derimot er 22 cm bredt, 33 cm langt, og kun 10 cm høyt.

 

Det SWAT dude mener er at det finnes stasjonære PC'er som er overraskende mobile av seg. Ikke noe du nødvendigvis tar med deg overalt, men mellom to hjem annenhver uke bør la seg gjøre.

 

Men en stasjonær får du langt bedre ytelse enn med en bærbar, og med ditt budsjett er det en vesenltig opplevd ytelse vil jeg påstå.

 

 

Når det kommer til hvorvidt maskinene du linker til kan jeg ikke bidra med noe, bærbare maskiner kan jeg rett og slett ikke stort om.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...