Ulven Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Noen som har noen formening om hva denne bør stå på? Jeg har xp1800 512mb ram og gf ti 4200 128mb. Og hvordan kan man regulere strøm til en kabinett-vifte? Lenke til kommentar
Raz Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Så vidt jeg vet anbefales det å sette aperture size til halvparten av minnet i maskinen, dvs 256 mb for din del. Men jeg kunne godt tenkt meg å vite hva effekten av f.eks 128 vs 256 mb er.. Håper noen som kan dette kan gi ett godt svar til oss her Når det gjelder ditt andre spørsmål er vel rheobus ett alternativ, det står mye om disse på hw.no og overklokking.no. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Sett den på 128 MB så er det nok :wink: Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Og hvordan kan man regulere strøm til en kabinett-vifte? Rheobus koster ikke allverden i disse dager. Har du litt elektronikkpeiling så kan http://www.cpemma.co.uk/sdiodes.html kanskje være en lovende idè? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Så vidt jeg vet anbefales det å sette aperture size til halvparten av minnet i maskinen, dvs 256 mb for din del. Men jeg kunne godt tenkt meg å vite hva effekten av f.eks 128 vs 256 mb er.. Håper noen som kan dette kan gi ett godt svar til oss her Når det gjelder ditt andre spørsmål er vel rheobus ett alternativ, det står mye om disse på hw.no og overklokking.no. jeg har hørt det dobbelte av minnet på skjermkortet Lenke til kommentar
mr x Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 ser at det er annbefal 64 ram,men noen bruker 128 ram eller mere. se en test hvor de testa forskjellige ram størrelse på agp aperture size. fikk litt flere fps med 128 ram(i noen spill) kan hende hvis du bare har 64 ram i grafikkortet ditt at du får mere fps med 128 ram på agp. ps:vet ikke dette 100% sikkert. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Google.com sier: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/8833/ og http://www.tweak3d.net/articles/aperture-size/ Athelas Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Så vidt jeg vet anbefales det å sette aperture size til halvparten av minnet i maskinen, dvs 256 mb for din del. Men jeg kunne godt tenkt meg å vite hva effekten av f.eks 128 vs 256 mb er.. Håper noen som kan dette kan gi ett godt svar til oss her Når det gjelder ditt andre spørsmål er vel rheobus ett alternativ, det står mye om disse på hw.no og overklokking.no. jeg har hørt det dobbelte av minnet på skjermkortet Det er det som er riktig! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Sett den på 128 MB så er det nok :wink: Jeg står på mitt :wink: Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Så vidt jeg vet anbefales det å sette aperture size til halvparten av minnet i maskinen, dvs 256 mb for din del. Men jeg kunne godt tenkt meg å vite hva effekten av f.eks 128 vs 256 mb er.. Håper noen som kan dette kan gi ett godt svar til oss her Når det gjelder ditt andre spørsmål er vel rheobus ett alternativ, det står mye om disse på hw.no og overklokking.no. jeg har hørt det dobbelte av minnet på skjermkortet Det er det som er riktig! Vel, hvis dette er riktig; Jeg har 768 PC3200 DDR RAM, og 256MB Ram på skjermkortet. Skal jeg da sette på halvparten av maskinram'en, eller det dobbelte av skjermkortram'en? (Innser jo selvfølgelig at det hadde vært enklest å hatt 1024MB Ram i stedet for 768... :wink: ) Athelas Lenke til kommentar
notarget Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg har et 9700pro 128mb Og jeg har agp aperture size på 128mb Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Some people think that the more RAM you share with the graphics card, the larger the performance boost. In some cases, this might be true. In others, it might result in a performance drop. There are two common outcomes from setting the AAS too high: (1) If you share too much RAM with your graphics card and an application takes advantage of that, you will have less RAM for other functions of the software, and possibly for background applications. (2) If the graphics card does not utilize the memory, it is not taken from system memory. In this case, there are no problems with AAS sucking all of your system RAM, despite its setting in the BIOS configuration utility. The latter is the most common case, since most people have enough memory now to compensate for a high AAS, and most applications would not take all of the memory anyway. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Some people think that the more RAM you share with the graphics card, the larger the performance boost. In some cases, this might be true. In others, it might result in a performance drop. There are two common outcomes from setting the AAS too high: (1) If you share too much RAM with your graphics card and an application takes advantage of that, you will have less RAM for other functions of the software, and possibly for background applications. (2) If the graphics card does not utilize the memory, it is not taken from system memory. In this case, there are no problems with AAS sucking all of your system RAM, despite its setting in the BIOS configuration utility. The latter is the most common case, since most people have enough memory now to compensate for a high AAS, and most applications would not take all of the memory anyway.Jeg har prøvd i lengre peroider med; 128, 256, 512. Har 1 giga DDR3200RAM, FX5800U,XP2500+@2,28 Giga. Det er ikke tvil om at jeg har best ytelse med 256 og 512. Spill virker som om de har fått "xtra" RAM. Merker ingen forskjell mellom 256/512. Kjører nå med 256. Anbefaler å prøve ut med favorittspillene, jeg merket forskjell :wink: Lenke til kommentar
*MIB*Viking Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hmmmmm: Jeg får uten tvil best ytelse ved å bruke halvparten av skjermkortets ram: 64mb. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 "Agp aperture size" er bare en funksjon som gjør at skjermkortet har tilgang til litt reserve-minne om den skulle trenge det. Ser du har 128mb og da tror jeg ikke du trenger mer enn 64. Stter du den på 64 eller 128 så har du mer enn nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå