Gå til innhold

Agp aperture size

Ulven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet anbefales det å sette aperture size til halvparten av minnet i maskinen, dvs 256 mb for din del. Men jeg kunne godt tenkt meg å vite hva effekten av f.eks 128 vs 256 mb er.. Håper noen som kan dette kan gi ett godt svar til oss her ;)

Når det gjelder ditt andre spørsmål er vel rheobus ett alternativ, det står mye om disse på hw.no og overklokking.no.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet anbefales det å sette aperture size til halvparten av minnet i maskinen, dvs 256 mb for din del. Men jeg kunne godt tenkt meg å vite hva effekten av f.eks 128 vs 256 mb er.. Håper noen som kan dette kan gi ett godt svar til oss her ;)

Når det gjelder ditt andre spørsmål er vel rheobus ett alternativ, det står mye om disse på hw.no og overklokking.no.

jeg har hørt det dobbelte av minnet på skjermkortet

Lenke til kommentar

ser at det er annbefal 64 ram,men noen bruker 128 ram eller mere.

se en test hvor de testa forskjellige ram størrelse på agp aperture size.

fikk litt flere fps med 128 ram(i noen spill)

kan hende hvis du bare har 64 ram i grafikkortet ditt at du får mere fps med 128 ram på agp.

ps:vet ikke dette 100% sikkert.

Lenke til kommentar

Det er det som er riktig!

Lenke til kommentar

Det er det som er riktig!

Vel, hvis dette er riktig; Jeg har 768 PC3200 DDR RAM, og 256MB Ram på skjermkortet. Skal jeg da sette på halvparten av maskinram'en, eller det dobbelte av skjermkortram'en? (Innser jo selvfølgelig at det hadde vært enklest å hatt 1024MB Ram i stedet for 768... :wink: )

Athelas

Lenke til kommentar

Some people think that the more RAM you share with the graphics card, the larger the performance boost. In some cases, this might be true. In others, it might result in a performance drop. There are two common outcomes from setting the AAS too high: (1) If you share too much RAM with your graphics card and an application takes advantage of that, you will have less RAM for other functions of the software, and possibly for background applications. (2) If the graphics card does not utilize the memory, it is not taken from system memory. In this case, there are no problems with AAS sucking all of your system RAM, despite its setting in the BIOS configuration utility. The latter is the most common case, since most people have enough memory now to compensate for a high AAS, and most applications would not take all of the memory anyway.

Lenke til kommentar
Some people think that the more RAM you share with the graphics card, the larger the performance boost. In some cases, this might be true. In others, it might result in a performance drop. There are two common outcomes from setting the AAS too high: (1) If you share too much RAM with your graphics card and an application takes advantage of that, you will have less RAM for other functions of the software, and possibly for background applications. (2) If the graphics card does not utilize the memory, it is not taken from system memory. In this case, there are no problems with AAS sucking all of your system RAM, despite its setting in the BIOS configuration utility. The latter is the most common case, since most people have enough memory now to compensate for a high AAS, and most applications would not take all of the memory anyway.
Jeg har prøvd i lengre peroider med; 128, 256, 512. Har 1 giga DDR3200RAM, FX5800U,XP2500+@2,28 Giga. Det er ikke tvil om at jeg har best ytelse med 256 og 512. Spill virker som om de har fått "xtra" RAM. Merker ingen forskjell mellom 256/512. Kjører nå med 256. Anbefaler å prøve ut med favorittspillene, jeg merket forskjell :wink:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...