Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekte usb porter og får ingen bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Halloen

Jeg kjedet meg en dag og fant ut at jeg skulle bygge min egen pc.

Jeg fikk alt i sammen og var spent på om dette fungerte. Det gjorde det, tilsynelatende.

Får ingen respons fra mus eller tastatur ( tenker på lys ) når jeg plugger de inn i usb portene, og når jeg plugger i skjermen kommer det ingen bilde.

Det eneste jeg kommer på om hva som har skjedd, er at jeg har klart å lage statisk elektrisitet på komponentene under sammensetting. Kan hende jeg har gjort noen andre feil som jeg ikke vet om, for jeg har bare plugget i ting der det passet, ikke så bokstavelig, brukte 2 dager på dette.

Håper noen kan hjelpe meg, for bf3 beta er ute og jeg vil spille ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen bilde, og ikke noe liv i USB høres mer ut som om maskinen ikke starter i det hele tatt.

Noen pipelyder når du prøver å boote?

Prøv å ta ut alt du ikke trenger, så du kun har HK, en RAM brikke, og skjermkort - sjekk om den starter da.

Virker det - legg til en komponent om gangen til du finner synderen.

Virker det ikke - sjekk at du har strøm på skjermkortet (om det krever ekstra power) og at RAM står i rett slott, er av rett type, og står skikkelig i.

Statisk elektrisitet kan selvfølgelig drepe komponenter. Fleecejakke og ullgenser sammen med en CPU i hånda er ingen god kombinasjon ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...