Gå til innhold

Gjør jeg rett?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med tankene mine. Alltid går jeg rundt og vurderer om jeg gjør rett, og om hva som kunne vert gjort bedre og annerledes. Dette er med tanke på trening. Jeg er 163cm høy og 58kg. Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om vekta, men mest på at jeg skal føle meg vel med meg selv og kroppen min. Men jeg er livredd for å legge på meg, og for å bli dvask i kroppen. Nå er jeg ute i praksis fra skolen, langt vekke fra treningssenteret mitt. I tillegg har jeg en påbegynnende benhinnebettenelse, som gjør at det kanskje er like greit å få litt pause fra tredemølla? Mitt spørsmål er meget omgående, og det er kanskje mye å sette seg inn i. Men jeg blir veldig glad for tilbakemeldinger og tanker på hva jeg gjør rett og feil.

Altså, sånn ser en typisk dag for meg ut, matmessig:

Ca 08.30 - 10.00: Frukost. 2 lavkarboskiver (m/ mager leverpostei/kokt skinke og norvegia/fiskepudding/peanøttsmør) + liten salat (kål, agurk, paprika, squash, gulrot). Eller havregrøt

Ca 12.00: Lunsj. Samme som frukost, men aldri havregrøt her.

15.00 - 16.00: Middag. Fisk, kylling eller kjøtt m/ litt ris/potetstappe/potet.

Ca 19.00 - 20-00: Kveldsmat. Samme som lunsj.

Dette blir selvfølgelig veldig ca. Skeier som regel ut i løpet av uka med pasta, pizza eller pølser. Og i helgene unner jeg meg godteri.

Før trente jeg 5 ganger i uka. Da ble det en time morgenkardio 3 - 4 ganger i uken. I tillegg til styrke og jogging/spinning 3 ganger i uken. Dette resulterer i 6 - 7 timer trening i uken.

Som nemnt har jeg ikke verken tid eller mulighet til å trene så mye nå. Både med tanke på mulig overbelastningsskade, arbeidstider og tilgang til treningssenter. Jeg klarer likevel presse inn ca 1,5timer styrketrening i uka. Dessuten prøvde jeg meg på 1times morgenkardio. Etter hvert som benhinnebettendelsen roer seg håper jeg å komme opp til 2 - 3 ganger i uken.

Nå er jeg veldig spent på om noen faktisk gidder å lese dette her og komme med noen gode råd og tips. Har jeg grunn til bekymring, eller stresser jeg meg bare unødvendig? Er såpass mye trening nok til å vedlikeholde en noenlunde trent kropp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar. Brødet jeg spiser består av mye egg, mandler, kokkos, linfrø, sesamfrø,gresskarkjerne, cottage cheese. Så regner med jeg får en del proteiner der? Ellers andre tips til gode alternativer jeg kan spise?

Lite kcalinnhold? Så jeg bør spise mer? Er som sagt livredd for å legge på meg, siden aktivitetsnivået blir noe lavare enn før nå.

Og jeg er jente :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...