reisegutt1 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei! Jeg er nå 20 år og planlegger å jobbe frem til begynnelsen av februar 2012, også begynne på skole et sted i utlandet fra slutten av februar. Dette vil si at jeg har ca 3 uker jeg tenkte å reise et sted. budsjett er på maks 20k på to uker. Skulle egentlig ta sånn mount everest basecamp trek-tur, men han jeg skulle dra med kunne ikke, og er ikke så keen på å dra til everest alene? Driver å kikker på et par uker i tokyo nå, men usikker på hvordan det er. Har dere noen tips? Det jeg lurer på er egentlig hvordan det er å reise alene og hvor man bør dra i 2 uker. Kan legge til at jeg har en reiseglad familie så har vært i alle kontinentene, men aldri reist alene. Heller aldri bodd på noe annet enn ganske bra hoteller. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Dra dit du vil. Null problem å reise alene, men ikke finn på å ta inn på hotellene av den klassen du er vant til; finn deg en sovesal på et hostel (velg et sted med høy rating på hostelworld). Dette er langt, langt mer sosialt enn å ta inn på noe hotell, og du ender opp med å møte mange i samme situasjon. Når du er møkk lei av tvilsomme overnattingsforhold og trenger privatliv booker du et par netter på 5-stjerners hotell. Bare ikke bruk det som utgangspunkt. 1 Lenke til kommentar
William_S Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Dra dit du vil. Null problem å reise alene, men ikke finn på å ta inn på hotellene av den klassen du er vant til; finn deg en sovesal på et hostel (velg et sted med høy rating på hostelworld). Dette er langt, langt mer sosialt enn å ta inn på noe hotell, og du ender opp med å møte mange i samme situasjon. Skriver under på hostell. De med høy rating har også faktisk overraskende god standard også og billig. Dårligste hostellet jeg har bodd på hittil var i Tokyo, men det var en nødløsning da alle andre jeg så på var fullbooket. Var surr å finne det også, retninganviseren på nettet var dårlig og jeg hadde selvsagt glemt å skrive ut kart. Heldigvis fikk jeg hjelp av noen lokale til å peke ut retninga så fant frem tilslutt. Hjemmesida deres var på god engelsk, men ingen av personalet der snakket noe særlig engelsk og det var steinharde senger. Et av de bedre jeg overnattet på var i Beijing. Var vel egentlig et sted mellom hostell og hotell og de brukte Hotel og Hostel om hverandre! Om du betalte 10 yunan pr dag så fikk man vestlig frokost også, noe jeg satte pris på. Brødet var tørt og ubruklig til noe annet enn å lage toast, men var ikke så verst for 10 yunan. De hadde også en bar med fin utsikt over Beijing. Noe dyr øl i baren i forhold til det man forventer i Kina, men lå ikke så mye over i forhold til det jeg betalte på restauranter. I butikk derimot er øl svært billig. 3 yunan var vel det meste jeg betalte pr 0.33 liter boks. Om dere noensinne er i Beijing er dette hostellet man må bruke http://www.kingsjoyhostel.com/index.html Mer sentralt hostell finnes vel ikke i Beijing. Fikk 20 rmb rabatt pr natt fordi jeg hadde booket et annet hostell, men de hadde gjort en feil i bookinga så de var overbooket. Heldigvis så hadde de booket meg inn på det overnevnte og betalte det samme som jeg ellers hadde betalt på der jeg hadde booket opprinnelig. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 kan skrive under at hostelworld er veldig bra og bruke. har hatt X antall bookinger med dem og aldri hatt et eneste problem. jeg drar til riga i dag for 4 dager. har booka 2netter på et greit hotell (er første grunn jeg ikke bor på hostel tror jeg, på noen av turene) pga jeg skal til tannleggen og 2 siste nettene har jeg booket på et hostel på hostelworld er ikke noe problem og dra på everest basecamp tur alene, jeg gjorde det selv i fjor fra tibet og endte opp i en gruppe på 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå