Gå til innhold

Soundblaster Audigy 2 - Noe bra?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp bestilt meg et nytt lydkort fra PS Data.. nemlig:

Soundblaster Audigy 2, Retail

Det jeg lurer på er om dette kortet virkelig er noe bra, og om jeg vil merke noen vesentlig forskjell, i forhold til nå.. Det lydkortet jeg har nå, heter Soundblaster 4.1 Digital..

Jeg har et Logitech Z-540 4.1 40 Watt RMS..

På forhånd, takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt div. Soundblaster kort opp igjennom årene, og byttet sist ut et SB 4.1 mot et Audigy2. Har ikke lest spec'ene men innbiller meg at lyden (detaljer, spekter, bredde) er bedre. Ikke så "iørenfallende" mht musikk, men i spill. En annen ting med Audigy2 er at jeg har hatt ENDEL problemer mht IRQ tildeling. Når IRQ blir større enn 15 virker det noe ustabilt (spesielt mitt forrige HK: Asus P4533-E).

Men uansett: lykke til; lyden blir du helt sikker fornøyd med (i tillegg til

alle ekstrfunksjonene)! :)

Lenke til kommentar

Hei.. jeg jobber med og bygge opp ett lite studio.. har høytalere, skal kjøpe studio mic (med utstyr) mixer og forsterker. og jeg tenker og på og kjøpe audigy 2 for og få det lille extra som jeg vil ha :) høres smart ut? har et drit lydkort fra før. 4.1 ell no

Lenke til kommentar

www.lydrommet.no

www.prolyd.no

www.sound1.no

Eks: Midiman Audiophile 2496, det har høykvalitets MIDI port - koster lite nå og du får uforskammet mye kvalitet for pengene. Semiprofesjonelt lydkort. Digital out m/mulighet for å sende data til DAT samt 5.1 surround.

Eks 2: Echo Mia - suveren lydkvalitet og høy kvalitet hele veien. Det finnes nå i 2 modeller, en som går ut som ikke har MIDI port, og en ny som har MIDI port, ca 1000,- i forskjell.

Disse to er blant de mest populære lydkort i semipro klassen på markedet såvidt jeg vet. De gir begge veldig mye for pengene. Audiophile tror jeg koster helt ned i rundt 1400,- nå, og det er et kupp. Det har svært lav latency og høy lydkvalitet.

Selv har jeg Audiophile 2496.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...