Valiariaribenn Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hei! Jeg har nettopp bestilt meg et nytt lydkort fra PS Data.. nemlig: Soundblaster Audigy 2, Retail Det jeg lurer på er om dette kortet virkelig er noe bra, og om jeg vil merke noen vesentlig forskjell, i forhold til nå.. Det lydkortet jeg har nå, heter Soundblaster 4.1 Digital.. Jeg har et Logitech Z-540 4.1 40 Watt RMS.. På forhånd, takk for alle svar:) Lenke til kommentar
bambam Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Det er jo et av markedets bedre kort, hvor stor forskjellen blir. Er opp til hva/hvor mye personen bruker det til. En god det bedre er det hvertfall på papiret Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 kommer annpå bruken ja, noen forskjell vil du merke noen steder, men mesteparten av det ett lydkort brukes til i en pc vil nok det gamle kortet gjøre like bra. morro at du spør etter å ha kjøpt. Lenke til kommentar
Valiariaribenn Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Men vil jeg ikke merke vesentlig forskjell på lydkvaliteten..? Det forige kortet mitt kostet jo kun 150 kr.! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 nei, det tror jeg ikke, men audigy 2 støtter en del ting som det gamle kortet ikke gjorde. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Tror ikke du kommer til å høre forskjell i det hele tatt. Kanskje i spill det er det eneste. Men det støtter jo mye mer en det forrige kortet ditt. Kjøp et bedre anlegg så skal du høre forskjell. Lenke til kommentar
Exxonsen Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Har hatt div. Soundblaster kort opp igjennom årene, og byttet sist ut et SB 4.1 mot et Audigy2. Har ikke lest spec'ene men innbiller meg at lyden (detaljer, spekter, bredde) er bedre. Ikke så "iørenfallende" mht musikk, men i spill. En annen ting med Audigy2 er at jeg har hatt ENDEL problemer mht IRQ tildeling. Når IRQ blir større enn 15 virker det noe ustabilt (spesielt mitt forrige HK: Asus P4533-E). Men uansett: lykke til; lyden blir du helt sikker fornøyd med (i tillegg til alle ekstrfunksjonene)! Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei.. jeg jobber med og bygge opp ett lite studio.. har høytalere, skal kjøpe studio mic (med utstyr) mixer og forsterker. og jeg tenker og på og kjøpe audigy 2 for og få det lille extra som jeg vil ha høres smart ut? har et drit lydkort fra før. 4.1 ell no Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 du får kjøpt MYE bedre lydkort for samme pris eller mer Lenke til kommentar
EagleNest Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 hvilket lydkort snakker du om? kan du slenge opp non linker isteden for og plapre=? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 www.lydrommet.no www.prolyd.no www.sound1.no Eks: Midiman Audiophile 2496, det har høykvalitets MIDI port - koster lite nå og du får uforskammet mye kvalitet for pengene. Semiprofesjonelt lydkort. Digital out m/mulighet for å sende data til DAT samt 5.1 surround. Eks 2: Echo Mia - suveren lydkvalitet og høy kvalitet hele veien. Det finnes nå i 2 modeller, en som går ut som ikke har MIDI port, og en ny som har MIDI port, ca 1000,- i forskjell. Disse to er blant de mest populære lydkort i semipro klassen på markedet såvidt jeg vet. De gir begge veldig mye for pengene. Audiophile tror jeg koster helt ned i rundt 1400,- nå, og det er et kupp. Det har svært lav latency og høy lydkvalitet. Selv har jeg Audiophile 2496. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå