Gå til innhold

5870 vifte problem og flimring, klage?

tho_kva2

Anbefalte innlegg

Jeg har 5870x2

5870 "1"

5870 "2"

Under 100% load (FurMark) så kjører "2" med 50-60% vifte, mens "1" kjører på 95-100% now som gir en god del støy. Disse to kortene har forskjellige vifteoppsett, men det kan da ikke være slik at "1" er ment å være så ille som den er? Er dette noe jeg kan klage til komplett/XFX med?

Testet "1" i 3DMARK11 og fikk -X1531-. Andre, så kan vel ikke klage på ytelsen

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aha, men denne har jo en kontroller, for den går absolutt ikke på full guffe hele tiden : P

Nå som jeg har skiftet til "2" og tenkte å teste den med future mark, men nå flimrer det... ><

Virker nesten som flimringen henger sammen med firefox hmm

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Du kan gjøre ett forsøk å se om du får giret ned kortet.

Men klaging vil ikke gi deg noe godt uansett mest sannsynlig, selv om Komplett gir deg nytt kort.

Årsaken er at 58xx ikke fåes lenger, og har du CF oppsett så må du ned i ytelse for ett nyere 6970 kort eller ha ett nytt 5870 som Komplett mest sannsynlig ikke har.

Lenke til kommentar

Plass i kabinettet er nok ikke problemet. Det er det øverste kortet som er problemet ja. For hver bokstav jeg skriver her så flimrer kjermen eller beveger på musen for den sags skyld x)

Jaja, men om jeg hadde fått byttet det mot et 6970 så hadde jeg gledelig kjøpt enda et hehe : )

Denne flimringen var irriterende... restart hjalp ikke på det. Kan jo alltids prøve å gire det ned noe, men vil jo gjerne ha den ytelsen som det kom med : P

Lenke til kommentar

Bytt om på kortene i kabinettet. Sjekk om det er mye støv. Er det fremdeles det samme kortet som gir deg problemer?

Fikset på støvet før jeg startet å teste : )

Har testet de hver for seg så er 100% sikker på at feilene tilhører hvert sitt kort : P

Kort 1: sliter med vifte

Kort 2: sliter med flimmer (skal se om jeg får tatt det opp og linka det)

Bare jeg endrer litt på gpu clocken i amd vision så flimrer kort 1. Så er det noe program jeg kan endre volt osv. i? Dette kan godt være grunnen for at kort 2 flimrer. Tror den er satt til 850MHz, mens den kom i stock som 865MHz

- Det hjalp fint lite..

Får heller ikke filmet eks. Camtasia, så ble med mobil, her.

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...