Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig batteri problem / pcen vil ikke lade

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nytt batteri fra Pcbatterier.no (forbasket god service btw) her for en uke siden og satte det i min Acer Aspire 5738ZG da mitt gamle batteri var helt på bærtur , batteriet jeg satte inn ladet seg aldri mer enn til 80 prosent og så ikke ut til å vare i mer enn snaue 40 minutter.

Det som skjedde var at det ladet seg ned til rundt 30% og derfra hoppet (rett og slett) ned på 7 prosent plutselig , jeg trodde batteriet var defekt og sendte de en mail og fikk da tilsendt nytt batteri på svært kort tid uten noen ekstra kostnader.

Nå når jeg skulle sette det nye batteriet inn her for noen dager siden så oppstod samme greiene , ville ikke gå opp til mer enn 80 % , men dette varte i det minste litt lengre tydeligvis , men nå vil ikke pcen lade batteriet til mer enn 25-28% og jeg har ingen ANELSE om hva jeg kan gjøre for å fikse det så hjelp folkens!

Kan til slutt liste opp metodene jeg har prøvd

1. ta ut batteriet og sette det inn igjen + avinstalere ACPI driveren og reinstalere denne (et av mange anbefale triks på nettet)

2. prøve å lade den helt ut, for og så lade den helt opp gjennom 4-5 timer uten at pcen står på , men dette har kke funket da den nekter meg å sette kritisk batterinivå grensen på mindre enn 3%

3. Kalibrert batteriet slik Acer anbefaler (Slå av pcen, latt den lade til lyset forsvinner , starte den i sikkermodus og la den lade ut ) men dette har heller ikke hjulpet

Hadde vært utrolig kjekt å få et skikkelig fungerende batteri igjen så all hjelp taes imot med stor glede . (OS er Windows 7 Enterprise)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat det samme problemet på dama sin Aspire 5741G, heldigvis bruker hun den mest med laderen koblet til og etter ca 4-5 uker begynte den plutselig å lade som normalt igjen.

Kan legge til at jeg også prøvde alt du har ramset opp, i tillegg til å kjøre battery eater konstant for å deretter lade opp batteriet igjen. Batteriet ville deretter lade 2-5% mer enn forrige gang, men dette var ikke noe som varte.

Endret av HFidelity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...