emiven Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) hei! jeg skulle stikke inn en usb trådløs adapter inn i headeren på en fractal design r3. da jeg gjorde det sa det pang og det begynte å brenne i adapteren. da jeg åpnet kabinettet fant jeg ut at jeg hadde tatt usben til kabinettet og tatt det inn i en IEEE port. da jeg dro den ut luktet det svidd, og nå er jeg redd for at jeg har ødelagt usbeen. jeg må tilføye at pceen ikke slo seg av på noen måte, det var bare adapteren som brant. jeg har en asus sabertooth p67 EDIT: jeg mannet meg opp, og puttet usbeen der den skulle, startet opp pcen og alt fungerer som det skal. jeg har nå to ødelagte usb internettadaptere men et spørsmål, kan jeg ha ødelagt firewire porten, eller verre skadet HK? fordi det lukter fortsat svidd der... Endret 2. oktober 2011 av emiven Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Ja, du kan ha ødelagt Firewire porten. Men eneste måten å finne det ut på er vel å prøve om den fungerer. Lenke til kommentar
emiven Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 jeg har ingenting som bruker firewire, men så lenge det ikke går utover andre komponenter, så er det greit. men hvordan kan det ha ødelagt porten? usb bruker jo mye mindre strøm Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Siden de begynte å brenne i adapteren har du fått gal (+/-) elelr for høy spenning på ledere som ikke er beregnet for dette. Port kan være ødelagt. Logikk (komponeneter kan være ødelagt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Firewire har mye høyere spenning, 30 Volt. USB tåler bare 5 V. En slik feilkobling blir som en kortslutning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå