Kalkveien Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei Tok ut dynamoen fra en Taunus som har stått noen år og satt den inn i en traktor. Den funket når jeg parkerte bilen, men nå gir den bare 1 volt på rundt 1500rpm (0,4v på 800rpm). Børstene og innmaten i dynamoen så bra ut. Noen tips? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Du må koble den til et batteri, ellers fungerer den ikke. Den trenger spenning for å fungere. Dessuten er 1500rpm ganske lite. Den skal gires endel fra mototoren Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Den trenger også ladelys for å fungere, virker pæren i "batteri-lyset"? Den fungerer sånn at lyset lyser, og når dynamoen får motstand der lyset er koblet til, så legger den over sånn at den begynner å lage spenning. Lenke til kommentar
Kalkveien Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Da virket den ja Takker så mye. Først fikk jeg den ikke til å lade selv om jeg koblet slik dere sa, men koblet ladelyset via et 12v uttak, da dro den igang. Altså 12v uttak til ladelampe vidre til dynamo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå