LonelyMan Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Den største "idiot" feilen en gjør i gymmet er å droppe beina (altså knebøy og markløft). Mesteparten av styrken du henter i kroppen, henter du nedenifra. Jeg økte i overhodspress fra 80 kg (1 repetisjon) til 3 repetisjoner på 100 kg overhodspress med stang (dvs, løfte stanga fra gulvet opp til skuldrene og deretter presse over hodet) Denne økningen i styrke fikk jeg utelukkende nesten kun gjennom å trene beina. Men det skal dog sies at jeg trener hele kroppen, men poenget mitt er at når du trener føttene så henter du styrke fra beina og overfører de til overkroppen, og nei du behøver ikke hoppe for at denne styrken overføres, den overføres gjennom statisk styrke, dvs når du strammer beina blir du mye sterkere i overkroppen. Overhodspress = frivendinger? Det er en blanding jeg tar. Frivendinger så tar de stanga opp og bruker føttene til å presse stange opp. Når de presser så legger de stanga ned igjen etter 1 repetisjon. Jeg løfter stanga fra gulvet til skulderhøyde, deretter presser jeg over hodet, tar stanga ned til skulderhøyde igjen (uten å legge stanga på bakken) og presser opp igjen over hodet, dette 3 repetisjoner. Så legger jeg stanga på bakken, tar pause. Jeg har trent så lenge at jeg har glemt uttrykkene, men det er en slags blandingsøvelse. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Det er en blanding jeg tar. Frivendinger så tar de stanga opp og bruker føttene til å presse stange opp. Når de presser så legger de stanga ned igjen etter 1 repetisjon. Jeg løfter stanga fra gulvet til skulderhøyde, deretter presser jeg over hodet, tar stanga ned til skulderhøyde igjen (uten å legge stanga på bakken) og presser opp igjen over hodet, dette 3 repetisjoner. Så legger jeg stanga på bakken, tar pause. Jeg har trent så lenge at jeg har glemt uttrykkene, men det er en slags blandingsøvelse. Clean and press heter det vel. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Det er en blanding jeg tar. Frivendinger så tar de stanga opp og bruker føttene til å presse stange opp. Når de presser så legger de stanga ned igjen etter 1 repetisjon. Jeg løfter stanga fra gulvet til skulderhøyde, deretter presser jeg over hodet, tar stanga ned til skulderhøyde igjen (uten å legge stanga på bakken) og presser opp igjen over hodet, dette 3 repetisjoner. Så legger jeg stanga på bakken, tar pause. Jeg har trent så lenge at jeg har glemt uttrykkene, men det er en slags blandingsøvelse. Clean and press heter det vel. I clean and press så drar de opp, presser over hodet og tar stanga ned igjen til hoftenivå. Som sagt, det jeg gjør, jeg drar stanga opp, presser over hodet, ned til skuldrene igjen og fortsetter å presse i 3 repetisjoner. Så det er en blandingsøvelse. Jeg tar som sagt ikke stanga ned igjen slik de gjør i clean and press. Clean and press trener hele kroppen, mens jeg trener kun hele kroppen i første repetisjon, mens i de neste repetisjonene går det deretter nesten bare på skuldre, trapez osv. Endret 3. oktober 2011 av LonelyMan Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Husk at musklene i beina er blant de største du har, og at når du trener de så vil kroppen bla. slippe ut mer veksthormoner og testosteron... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå