Chillin123 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Hei, skal begynne å trene, lurer på om jeg skal droppe å trene bein de første 2-3 måndene, fordi jeg spilte fotball i 9år, å har mye met muskler i beina enn i resten av kroppen. Hva tror dere? Har ganske synlige muskler i leggene/lårene, og jeg har greit med fett på kroppen.. Endret 2. oktober 2011 av Chillin123 Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) - Endret 13. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 NEI DU HAR IKKE STORE OG STERKE BEIN beina er 50% av muskelmassen, så og bare trene 50% av kroppen er bare idiotisk, det er og viktig og skille seg mellom KONDISJONSTRENING OG STYRKETRENING! tren hele kroppen! 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Tren knebøy og markløft, så får beina nok trening. Du blir ikkje sterk i beina av å springe fram og tilbake i 9 år, du blir sterk av å løfte tungt. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror nei. Hvorfor ikke bare venne seg til å trene hele kroppen med en gang? Jeg sykla i mange år før jeg begynte med styrketrening, så jeg hadde godt utgangspunkt for beina i forhold til resten av kroppen. Men jeg angrer ikke på at jeg begynte med bentrening fra dag 1. Du kommer nok til å vokse fortere i overkropp enn ben hvis du allerede er litt trent der. Maksa liksom lårpressen på treningsentret.. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror nei. Hvorfor ikke bare venne seg til å trene hele kroppen med en gang? Jeg sykla i mange år før jeg begynte med styrketrening, så jeg hadde godt utgangspunkt for beina i forhold til resten av kroppen. Men jeg angrer ikke på at jeg begynte med bentrening fra dag 1. Du kommer nok til å vokse fortere i overkropp enn ben hvis du allerede er litt trent der. Maksa liksom lårpressen på treningsentret.. Lårpress er en elendig øvelse. Sjå om du greier å ta det dobbelte av vekta di i djupe knebøy, då trur eg på du er sterk i beina Du har ikkje sterke bein fordi du har spelt fotball i ni år. Fotball bygger ikkje særleg med muskler. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) - Endret 13. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Bein er det viktigste å trene. Ingen øvelser er viktigere for styrketreningen din, spesielt i starten, enn knebøy. Markløft på en god andreplass. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Bein er det viktigste å trene. Ingen øvelser er viktigere for styrketreningen din, spesielt i starten, enn knebøy. Markløft på en god andreplass. Hvorfor det? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hvorfor er så mange fotballspillere så tette i pappen når det kommer til trening. Shut the fuck up and squat du Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Den største "idiot" feilen en gjør i gymmet er å droppe beina (altså knebøy og markløft). Mesteparten av styrken du henter i kroppen, henter du nedenifra. Jeg økte i overhodspress fra 80 kg (1 repetisjon) til 3 repetisjoner på 100 kg overhodspress med stang (dvs, løfte stanga fra gulvet opp til skuldrene og deretter presse over hodet) Denne økningen i styrke fikk jeg utelukkende nesten kun gjennom å trene beina. Men det skal dog sies at jeg trener hele kroppen, men poenget mitt er at når du trener føttene så henter du styrke fra beina og overfører de til overkroppen, og nei du behøver ikke hoppe for at denne styrken overføres, den overføres gjennom statisk styrke, dvs når du strammer beina blir du mye sterkere i overkroppen. Endret 2. oktober 2011 av LonelyMan Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Litt redd for å få svære lår/legger.. Haha xD Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Litt redd for å få svære lår/legger.. Haha xD Da er du ikke ute etter ett kvinnfolk, alle jenter digger store legger, store kraftige bein. Uten tvil har jeg fått dette bevisst. Spesielt legger. Selvfølgelig, såklart du ikke ER ett kvinnfolk selv da men da vil jeg bare si at vi menn liker muskuløse bein også, ingenting er mer turnoff enn ei dame med tynne føtter. Fysjameg. Endret 2. oktober 2011 av LonelyMan Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Litt redd for å få svære lår/legger.. Haha xD Da er du ikke ute etter ett kvinnfolk, alle jenter digger store legger, store kraftige bein. Uten tvil har jeg fått dette bevisst. Spesielt legger. Selvfølgelig, såklart du ikke ER ett kvinnfolk selv da Vil passe inn i slimfit busker, føler meg ille til mote uten det, derfor jeg redd for å bli for stor for dem.. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jaja, alle for hver sin smak Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Eller vokser ikke beina så sinnsykt fort? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Chillin123: Er du mann eller jente? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Den største "idiot" feilen en gjør i gymmet er å droppe beina (altså knebøy og markløft). Mesteparten av styrken du henter i kroppen, henter du nedenifra. Jeg økte i overhodspress fra 80 kg (1 repetisjon) til 3 repetisjoner på 100 kg overhodspress med stang (dvs, løfte stanga fra gulvet opp til skuldrene og deretter presse over hodet) Denne økningen i styrke fikk jeg utelukkende nesten kun gjennom å trene beina. Men det skal dog sies at jeg trener hele kroppen, men poenget mitt er at når du trener føttene så henter du styrke fra beina og overfører de til overkroppen, og nei du behøver ikke hoppe for at denne styrken overføres, den overføres gjennom statisk styrke, dvs når du strammer beina blir du mye sterkere i overkroppen. Overhodspress = frivendinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå