Gå til innhold

Droppe å trene bein?

Anbefalte innlegg

Hei, skal begynne å trene, lurer på om jeg skal droppe å trene bein de første 2-3 måndene, fordi jeg spilte fotball i 9år, å har mye met muskler i beina enn i resten av kroppen. Hva tror dere?

Har ganske synlige muskler i leggene/lårene, og jeg har greit med fett på kroppen..

Endret av Chillin123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nei.

Hvorfor ikke bare venne seg til å trene hele kroppen med en gang? Jeg sykla i mange år før jeg begynte med styrketrening, så jeg hadde godt utgangspunkt for beina i forhold til resten av kroppen. Men jeg angrer ikke på at jeg begynte med bentrening fra dag 1. Du kommer nok til å vokse fortere i overkropp enn ben hvis du allerede er litt trent der.

Maksa liksom lårpressen på treningsentret..

Lenke til kommentar

Jeg tror nei.

Hvorfor ikke bare venne seg til å trene hele kroppen med en gang? Jeg sykla i mange år før jeg begynte med styrketrening, så jeg hadde godt utgangspunkt for beina i forhold til resten av kroppen. Men jeg angrer ikke på at jeg begynte med bentrening fra dag 1. Du kommer nok til å vokse fortere i overkropp enn ben hvis du allerede er litt trent der.

Maksa liksom lårpressen på treningsentret..

Lårpress er en elendig øvelse. Sjå om du greier å ta det dobbelte av vekta di i djupe knebøy, då trur eg på du er sterk i beina :)

Du har ikkje sterke bein fordi du har spelt fotball i ni år. Fotball bygger ikkje særleg med muskler.

Lenke til kommentar

Den største "idiot" feilen en gjør i gymmet er å droppe beina (altså knebøy og markløft).

Mesteparten av styrken du henter i kroppen, henter du nedenifra. Jeg økte i overhodspress fra 80 kg (1 repetisjon) til 3 repetisjoner på 100 kg overhodspress med stang (dvs, løfte stanga fra gulvet opp til skuldrene og deretter presse over hodet)

Denne økningen i styrke fikk jeg utelukkende nesten kun gjennom å trene beina. Men det skal dog sies at jeg trener hele kroppen, men poenget mitt er at når du trener føttene så henter du styrke fra beina og overfører de til overkroppen, og nei du behøver ikke hoppe for at denne styrken overføres, den overføres gjennom statisk styrke, dvs når du strammer beina blir du mye sterkere i overkroppen.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Litt redd for å få svære lår/legger.. Haha xD

Da er du ikke ute etter ett kvinnfolk, alle jenter digger store legger, store kraftige bein. Uten tvil har jeg fått dette bevisst.

Spesielt legger. Selvfølgelig, såklart du ikke ER ett kvinnfolk selv da :cry: men da vil jeg bare si at vi menn liker muskuløse bein også, ingenting er mer turnoff enn ei dame med tynne føtter. Fysjameg.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Litt redd for å få svære lår/legger.. Haha xD

Da er du ikke ute etter ett kvinnfolk, alle jenter digger store legger, store kraftige bein. Uten tvil har jeg fått dette bevisst.

Spesielt legger. Selvfølgelig, såklart du ikke ER ett kvinnfolk selv da :cry:

Vil passe inn i slimfit busker, føler meg ille til mote uten det, derfor jeg redd for å bli for stor for dem..

Lenke til kommentar

Den største "idiot" feilen en gjør i gymmet er å droppe beina (altså knebøy og markløft).

Mesteparten av styrken du henter i kroppen, henter du nedenifra. Jeg økte i overhodspress fra 80 kg (1 repetisjon) til 3 repetisjoner på 100 kg overhodspress med stang (dvs, løfte stanga fra gulvet opp til skuldrene og deretter presse over hodet)

Denne økningen i styrke fikk jeg utelukkende nesten kun gjennom å trene beina. Men det skal dog sies at jeg trener hele kroppen, men poenget mitt er at når du trener føttene så henter du styrke fra beina og overfører de til overkroppen, og nei du behøver ikke hoppe for at denne styrken overføres, den overføres gjennom statisk styrke, dvs når du strammer beina blir du mye sterkere i overkroppen.

Overhodspress = frivendinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...