Gå til innhold

Førstegangs mobil til min bestemor på 80år

Anbefalte innlegg

Hei min bestemor på 80år skal ha sin første mobil nå og jeg er litt usikker på hva som er den best egnede for henne.

De eneste kravene jeg har er disse

* lang batterilevetid

* store taster

* lav oppløsning (lett å lese)

* kontaktbok

* sms

* vanlig høyttaler (ikke høyfrekvent)

Eneste hun har av digitale ting per dags dato er en pc med 2mb(?) RAM og Win 3,1 som hun bruker som vanlig skrivemaskin. Dvs ,mobilen må være lett å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For gammel dame på over 80, fullstendig teknofob, var Samsung E1150 en suksess.

Den koster nå 239,- hos Elkjøp.no. Den har også en imponerende god lyd. (Jeg er nesten fristet til å kjøpe den som en ekstratelefon til meg selv.) I tillegg har den et lite mikrohull som man kan feste halsrem gjennom, hvilket kanskje kan være kjekt for eldre (og den er lett nok til å bære rundt halsen).

Hun fikser ikke SMS og jeg tror kamskjellmodell er enkelt for henne fordi å klappe igjen telefonen og åpne den, samsvarer bra med å legge på og ta av et gammeldags telefonrør.

Hun hadde for noen år siden en Doro, som ikke var enkel for henne (til tross for at det var en såkallt tilpasset eldre). Spesielt var det vanskelig å håndtere tastelåsen. I tillegg, i allefall den gang, hadde Doro et ganske u-standardisert brukergrensesnitt, slik at vi vanlige mobilbrukere faktisk måtte sjekke med manualen for å finne ut Doros særegne funksjonelle oppfinnelser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...