Gå til innhold

Infrarød adapter

Anbefalte innlegg

Hei, har fått meg Sony Ericsson T310 med kalender, og har lyst å synche denne mot PC'en. Har prøvd dette på laptopen med innebygd infrarød adapter, der virker det helt fint. Kan også sende/motta filer uten ekstra programvare.

På den stasjonære PC'en har jeg derimot ikke IR. Tenkte å kjøpe denne fra Komplett, men er det noen som har prøvd den? Fungerer den slik som den "innebygde" i laptopen ("native" støtte i Windows)?

Lurer også på om den kan brukes til noe artig (f.eks. fjernkontroll :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den funker helt genialt, kjøpte den til min stasjonære, har en Nokia 6610 og det funker veldig bra, men jeg måtte gjøre om på noen innstillinger i windows eller no, er ikke hjemme nå men kan poste hva det var når jeg kommer hjem. Men etter det virket den som hvilken som helst IR enhet :) Og den var en del billigere enn original datakabel til 6610 ;)

Lenke til kommentar

Denne tråden passa perfekt! (For meg og mine spørsmål)

Jeg kjøpte denne lekre saken fra Komplett. (Sunsway, den lille)

Den virker ikke bra mot min Nokia 6610. Den popper opp (Windows ser den), og forsvinner igjen (blocked, out of range). Har prøvd forskjellige avstander.

Mot pappas Nokia 6210, så virker den derimot helt fint. Først stressa vi med mobilen min. Så tok vi vekk mobilen min, og satte bare pappas mobil foran. Da virka den 100%.

Det "rare" er at 6610'en min virker utmerket mot den bærbare PCen som pappa har. (En Dell Latitude). Null problem der.

Noen som har noen gode forslag?

J0kke skrev: "men jeg måtte gjøre om på noen innstillinger i windows eller no" <- gidder du å sjekke det opp, er du grei? Hadde vært snillt :)

Lenke til kommentar

Det jeg måtte fikse på var dette: I Device Manager, gå på InfraRed Devices, din infrarøde device, høyreklikk, Properties, Advanced,

Infrared Tranciever Type, skifta verdien på den fra SigmaTel 4012 (Default) til SigmaTe 4000, etter dette virket den strålende for min del, hadde de samme problemene som deg MRN, men ikke samme adapter. Men er bare å prøve de innstillingene på den å skulle jeg tenke meg. Ellers angrer jeg noe jævlig akkurat nå på at jeg kjøpte min "svære" ******, den sunswayen hadde jo passa perfekt på Shuttlen min.. jaja.. håper det var til noe hjelp.

Lenke til kommentar

J0kke:

Jeg prøvde noen instillnger da jeg stressa med det sist gang. Men nå fikk jeg det altså til. På min IR-dings, så var defaulten "Infineon" med 5.0 ms i "Turn-Around". Nå prøvde jeg med alt som fantes. Inkl. Sigmaene som ikke ville virke.

Løsningen var altså "Vishay 6101E" med 10.0 ms i Turn-Around.

Nettopp tatt backup av mobilen, konvertert et sommerbilde til jpeg og laste den ned til mobilen. Bildet ble noe stor med standard (70%) komprimering, men det er noe som jeg sikkert kan fikse på senere.

Uansett, nå er jeg glad og happy med mobilen min.

Angrer litt på at jeg bestilte datakabelen fra Komplett likevel... Ikke akkurat billig den kabelen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...