Gå til innhold

ASUS E35M1-M PRO HTPC med HD playback problemer....

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig et ASUS E35M1-M PRO hovedkort med tilbehør for å bygge inn i mitt Zalman HD160XT kabinett. Fikk dette op å gå, men sliter med HD playback. På 720p filmer hakker det litt samt jeg får perioder hvor lyden kommer og går (Ved Dolby Digital og DTS lyd). På 1080p så hakker det helt villt. Også når jeg åpner XBMC "lugger" menyen litt?

Jeg har win7, Shark007 codec pack, nyeste drivere på det meste.

Jeg har en teori om hvorfor dette skjer, men vil først lufte den her før jeg går til verks å reinstallerer windows. Da jeg hadde en disk med win7 allerede installert prøvde jeg bare å starte på denne uten å installere fra bunn av. Denne win installasjonen er da satt opp på et annet hovedkort med litt annen HW. Slettet skjermdrivere fra Nvidia og la inn ATI sine. Ellers er den installasjoen som den var. Da den ble lagt inn installerte selvsagt windows alle HW driverne til det nye hovedkortet...

Kan dette være årsaken til at HD film ikke spilles av riktig? Bør jeg reinstallere? Det som irriterer med å reinstallere er å måtte sette opp XBMC på ny.... :-(.

Endret av rcs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel kort med AMD Brazos på, men opsjonen er den samme som Mr. A nevner. I xbmc går du via system/video/playback og velger autodetect på render method, allow hardware acceleration (dxva2) og adjust refresh rate to match video. Sjekk også at du har ønska høyeste oppløsning satt i system/system/video output.

Last ned siste driverne fra AMD, og xbmc trenger ingen codec pack. Bruker ikke noen du installerer heller såvidt jeg vet. Har et lignende hovedkort selv med E-350 på og det fungerer utmerket med xbmc mot en LG TV. Men autofrekvens saken er viktig for å unngå hakking hos meg.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...