johome Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Den ser jo helt grei ut. SSD'er med Sandforce komprimerer data AS SSD tillater jo ikke kompresjon av data. Hvis du kjører en runde med Atto , vil du sannsynligvis oppnå oppgitte specs , som er 285/270 Read/write Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Men er det WEI som gjør at pc lagger under 85% load og oppover? EDIT: Kjørte ATTO nå og den gav meg lese og skrive hastighetene som SSDen skal ha Endret 2. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Etter å ha sjekket litt , synes jeg dog at sluttscoren i AS SSD på 279 er litt for lavt. Du burde ha klart bortimot 400 Slik burde den ha sett ut : Her er din : Det at du klarte oppgitte specs i Atto betyr ikke allværden. Det er bare snakk om sekvensiell ytelse. Minst like viktig er random ytelse , som AS SSD tester. Tipper på at du har brukt den SSD'en en stund ? Muligens i en annen maskin ? Angående WEI så er jeg ikke sikker. Jeg har selv kjørt LPM fiksen på min maskin ( for å hindre frysing , lagging) Endret 2. oktober 2011 av johome Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) SSDen har blitt brukt i 11 dager, men ikke i en annen maskin... Trim er på fra før av... Endret 3. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Da er det vel snakk om en splitter ny SSD , som aldri tidligere har blitt brukt. Da lurer jeg på hva slags porter du har koblet SSD'en til ? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) En av de svarte, tenkte siden SSDen ikke var SATA3 at den ikke trenkte å være der... Har 2 andre harddisker som er SATA3 som jeg har plugget i SATA3 portene :!: Endret 3. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Ikke så lett å vite hva som gjør at ytelsen ikke er bedre. HK'et er jo knallbra , så ytelsen burde absolutt ha vært bedre. Kan du evt. prøve å koble SSD'en til en av de hvite portene helt til høyre ( native 6 Gb/s portene ) Ikke den til venstre , det er Marvell , og bør unngås. Hva skjer med ytelsen i AS SSD ? Endret 3. oktober 2011 av johome Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Sikker på at kontrolleren ikke står i IDE? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Etter jeg bytte til SATA3 porten så gikk ytelsen drastisk ned i AS SSD Endret 3. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Sikker på at kontrolleren ikke står i IDE? SATA Mode : ACHI Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Kjøpte du SSD'en som splitter ny , eller brukt ? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Kjøpte den helt ny på Komplett.no EDIT: Men var ikke det rart at den får dårligere tall etter SATA-port byttet? Endret 3. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ser ut som om data throttling har blitt skrudd på. Vet ikke om det finnes noe SSD-scrubbing program for windows. Jeg ville uansett latt maskinen gå noen timer uten å kjøre noen benchmarks, for å se om TRIM ikke fikser dette. Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Finner det litt merkelig at du med en toppspeccet HK , kjøpte en SSD med en kontroller som er litt "gammel" Ville helt klart ha kjøpt en SATA III SSD , som koster like mye Endret 3. oktober 2011 av johome Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Hva er data throttling? Hvordan er det skrudd på? TRIM er blitt slått på ved hjelp av fsutil commandoen i CMD Endret 3. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Finner det litt merkelig at du med en toppspeccet HK , kjøpte en SSD med en kontroller som er litt "gammel" Ville helt klart ha kjøpt en SATA III SSD Da jeg valgte SSD, så jeg lite på kontrolleren Jeg så på Read/Writehastigheten, TRIM og Background Garbage Collection Har også hørt at SSDer som har SATA3 har skikkelig mange problemer bluescreen og krasjinger Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ikke hvis du kjøper Crucial m4 Med nyeste firmware (0009) er ytelsen meeget bra .... m4 128 GB klarer over 800 i AS SSD ....... Ville evt. levert tilbake SSD'en og byttet. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Er det noen mulighet at oppgradering av firmwaren vil hjelpe? Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Vet ikke hvordan det er med Corsair , og firmware. Lite med Firmware oppdatering til SATA II SSD'er. Det er SATA III produsentene satser på , og der vet jeg at det en del firmware oppdatering. Evt. sjekke her Tror ikke du kan forvente så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå