Gå til innhold

Pc ustabil under load

stepking2

Anbefalte innlegg

Har et MSI Z68-GD80 hovedkort og Core i7 2600k. Da jeg kjørte WEI(Windows Experience Index) merket jeg at den "lagget" på cirka 85% load, er det noen grunn til dette? Hva kan jeg gjøre for å forhindre det?

Tempen var på cirka 45 grader, på hver kjerne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er PCen ustabil under load vil du få BSODs, det du beskriver her er at maskinen blir treg/lite responsiv. Dette kommer vanligvis av lite minne og dermed høyfrekvent tilgang til pagefile, og da gjerne på HDD. Har du SSD merkes ikke dette.

Hm merkelig at jeg ikke merker noe til dette da. Jeg har jo en sånn utdatert HDD greie

Lenke til kommentar

Siden denne laggingen du beskriver kun skjer under den dårlige benchen WEI som får meg til å tro at det enten er.

A: Windows WEI er en lite effektiv benchmark som sluker opp all kapasiteten til SSDen under testen for disk benching.

B: Noe er feil med SSDen din, enten har du plugget på feil kontroller og gjort noe rart med partisjonen i tilegg til firmware feil, eller du har en feil med SSDen din.

Det å finne ut av dette er enkelt dog, sett igang og stress med Crystal DiskMark: http://crystalmark.info/software/CrystalDiskMark/index-e.html

Går det i sirup her, men tallene ligger på ett noenlunde akseptabelt nivå (Post screenshot her i tråden) så må det etterforskes videre.

Funker det greit uten denne laggingen så er det WEI som er problemet, som du uansett burde glemme, den er elendig og ALT for random til å brukes som benchmark.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at C er SDDen din?

Jeg synes det der ligner litt på en harddisk, kan du ta ett skjermbilde fra disk behandling? (Høyreklikk på min datamaskin i start menyen og velg "Behandle" eller "Manage") så får du sjekket hva som tilhører hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...