stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Har et MSI Z68-GD80 hovedkort og Core i7 2600k. Da jeg kjørte WEI(Windows Experience Index) merket jeg at den "lagget" på cirka 85% load, er det noen grunn til dette? Hva kan jeg gjøre for å forhindre det? Tempen var på cirka 45 grader, på hver kjerne.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Er PCen ustabil under load vil du få BSODs, det du beskriver her er at maskinen blir treg/lite responsiv. Dette kommer vanligvis av lite minne og dermed høyfrekvent tilgang til pagefile, og da gjerne på HDD. Har du SSD merkes ikke dette. Lenke til kommentar
beirch Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Er PCen ustabil under load vil du få BSODs, det du beskriver her er at maskinen blir treg/lite responsiv. Dette kommer vanligvis av lite minne og dermed høyfrekvent tilgang til pagefile, og da gjerne på HDD. Har du SSD merkes ikke dette. Hm merkelig at jeg ikke merker noe til dette da. Jeg har jo en sånn utdatert HDD greie Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Jeg har 16GB minne og 80GB SSD så det er jo litt rart... Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre det? Endret 2. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har 16GB minne og 80GB SSD så det er jo litt rart... Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre det? Hvis dette kun skjer når du kjører WEI så er det ingenting å bekymre seg for. Hva skjer i spill? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Har ingen kraftige spill jeg sjekke med Skjer dette med deg også når du kjører WEI? Endret 2. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Siden denne laggingen du beskriver kun skjer under den dårlige benchen WEI som får meg til å tro at det enten er. A: Windows WEI er en lite effektiv benchmark som sluker opp all kapasiteten til SSDen under testen for disk benching. B: Noe er feil med SSDen din, enten har du plugget på feil kontroller og gjort noe rart med partisjonen i tilegg til firmware feil, eller du har en feil med SSDen din. Det å finne ut av dette er enkelt dog, sett igang og stress med Crystal DiskMark: http://crystalmark.info/software/CrystalDiskMark/index-e.html Går det i sirup her, men tallene ligger på ett noenlunde akseptabelt nivå (Post screenshot her i tråden) så må det etterforskes videre. Funker det greit uten denne laggingen så er det WEI som er problemet, som du uansett burde glemme, den er elendig og ALT for random til å brukes som benchmark. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 5 - 1000MB - C:/ Riktig sant? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det er bare filstørrelsen du vil teste med. 1gb eller rundt der er ok for å teste sekvensiell ytelse med. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Forløbig ser det ut som om jeg kun får 60MB/s wirte, noe som er ganske lite... Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Siden jeg får såpass liten skrive og lese hastighet, skal bytte SATAkabel og/eller utgang? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Er du sikker på at C er SDDen din? Jeg synes det der ligner litt på en harddisk, kan du ta ett skjermbilde fra disk behandling? (Høyreklikk på min datamaskin i start menyen og velg "Behandle" eller "Manage") så får du sjekket hva som tilhører hva. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Ja er ganske sikker Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Du får poste den der i lagringsforumet med full specs... Avhengig av SSD modell, så virker det der helt på jordet. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Hadde det hjelpt med å bytte SATAkabel og/eller utgang? Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Ut ifra ytelsen ifra 4K er det ingen tvil , dette er en SSD. En hdd vill aldri klart så gode tall. Hva slags SSD har du ? Kan du kjøre en runde med AS SSD Nedlasting helt nederst. Legg ut screenshot av testen. Endret 2. oktober 2011 av johome 1 Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Har corsair F80a http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625823#extra Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) AS SSD benchmark! Endret 2. oktober 2011 av stepking2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå