eXtreme-501 Skrevet 2. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Jeg har nettopp gått fra et GTX 275 til GTX 580. Det første som slo meg er hvor mye mer GTX 580 støyer i idle. Nå merker jeg stor forskjell når jeg skrur av PCen i forhold til før. Det jeg da tenkte på er at dette kortet har to vifter som blåser inn på kortet, istedenfor en vifte på enden av kortet som blåser alt ut av kabinettet. Jeg ser ikke logikken i denne løsningen. Det virker jo mye mer fornuftig å blåse den varme luften ut av kabinettet istedenfor? Blåser luft ut: Blåser luft inn Har dere noen tanker rundt dette? Og lager den ene kjøleløsningen mer eller mindre støy enn den andre? Endret 2. oktober 2011 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2011 Det kortet med to vifter blåser luften ut av kabinettet. Viftene jobber sammen å klarer å flytte mye mer luft en stock kjøleren med bare 1 vifte. Pluss at støynivået går ned ganske mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå