8210fan Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hvor lenge må man førstegangslade R600 (Ericsson). Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 jeg tar altid mobilen ut av esken, så bruker jeg den til den "dør", deretter lader jeg i 12 timer, så bruker jeg den til den ikke vil være på mer, så lader jeg til det er fullt. har alltid hatt bra batterier på mobbene mine, takket denne måten! uansett merke, slik gjør jeg det! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 jeg slumplader hver bidige natt, har et batteri som har gått i 3 år nå.. For min del så ser det ut til at alt av lademåter funker.. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 ikke enig i det, kjøpte en 6100 i vinter og da hadde jeg så dårlig tid til lading, pga. jeg ville ha den med et sted. etter det var batteriet ræva i bruk! Lenke til kommentar
8210fan Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 jeg mente den første gangen du ladder den, ikke senere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Syns det med batteri tid er litt vanskelig. Jeg lar jo aldri mobilen stå konstant i x timer standby, eller hvem har en 20timer lang samtale? Bruker jo den litt forskjellig, og av og til virker det som om den varer lenge, og av og til går den ut med en gang nesten. Og det "minnet" til batteriet, kan jeg vite om jeg plutselig har "fjernet" en halv time standby tid? Er det en bra måte å finne ut hvor godt batteriet mitt er? Er jo veldig defust, utenom ekstreme tilfeller. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 ja første gang ja! leste du ikke hva jeg skrev? ta den ut av esken.. osv.. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 jeg tar altid mobilen ut av esken' date=' så bruker jeg den til den "dør", deretter lader jeg i 12 timer, så bruker jeg den til den ikke vil være på mer, så lader jeg til det er fullt. du skal lade med engang (= ikke bruke opp det som e på den Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 det vet jeg, men jeg har nå min 16 ende mobil, og har funnet ut at batteriet blir bedre slik jeg gjør det. jeg kjøpte en t68i, på den var batteriet nesten fullt og jeg startet da med "min" måte. dette funket bedre enn gamle-måten! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 jaha, å i e reparatør... men gjør som du vil (= Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 vis jeg hadde gjort det slik du sier, da hadde det blitt "klattlading". de fleste gjør ikke det med mobilen sin, hvorfor skal man da gjøre det første gang! det blir for dumt! Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 lader mobilen over natten første gang. etter det er det lading alt etter. har ikke noe å si på de nye telefonene. batteriene holder så lenge de vil... om det ikke er feil på dem da. har aldri hatt problemer med dette. ellerd det vils i kun på et par nokia tlf. syns batteriene suger på dem. Lenke til kommentar
Rave670 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Batteriet skal lades til det vises at batteriet er fult ladet. Det nytter ikke og fylle mer vann i et glass som er fult. Og de nye batteriene som Li-polymer, burde ikke lades helt ut før dem lades på nytt. Og klapplading av mobiler med Ni-MH, og Li-polymer batteri har ikke noe og si. De gamle Ni-Cd batteriene, skulle derimot ikke klapplades. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 vil det si at li-ion batterier ikke gjør skade av "klattlading"? Lenke til kommentar
Rave670 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jepp, både Li-Ion og Li-Polymer batterier tåler klattlading. Lenke til kommentar
DTA Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 12-16 timer første gang,og lad telefonen helt ut og helt opp de 2-3 første gangene. Da er batteriet "inngått" og man kan gjøre nesten som man vil med det. Lenke til kommentar
Rave670 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hvorfor 12-16 timer? BAAARE TULL!!! Batteriet er ferdig etter 3-4 tima, hvorfor skal den stå i laderen nårr det ikke skjer noe? Laderen slutter og lade når telefonen viser at batteriet er fult. Og man skal ikke lade Li-Ion og Li-polymer batteriene heeeelt ut, men til telefonen skrur seg av, ikke prøv å skru den på mange ganger ettter at den har skrudd seg av første gangen. Og litt rett har du jo, batteriet oppnår ikke full effekt før det er ladet 2-3 ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå