Gå til innhold

førstegangslading

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tar altid mobilen ut av esken, så bruker jeg den til den "dør", deretter lader jeg i 12 timer, så bruker jeg den til den ikke vil være på mer, så lader jeg til det er fullt.

har alltid hatt bra batterier på mobbene mine, takket denne måten!

uansett merke, slik gjør jeg det! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Syns det med batteri tid er litt vanskelig. Jeg lar jo aldri mobilen stå konstant i x timer standby, eller hvem har en 20timer lang samtale?

Bruker jo den litt forskjellig, og av og til virker det som om den varer lenge, og av og til går den ut med en gang nesten.

Og det "minnet" til batteriet, kan jeg vite om jeg plutselig har "fjernet" en halv time standby tid?

Er det en bra måte å finne ut hvor godt batteriet mitt er? Er jo veldig defust, utenom ekstreme tilfeller.

Lenke til kommentar
jeg tar altid mobilen ut av esken' date=' så bruker jeg den til den "dør", deretter lader jeg i 12 timer, så bruker jeg den til den ikke vil være på mer, så lader jeg til det er fullt.

du skal lade med engang (= ikke bruke opp det som e på den

Lenke til kommentar

lader mobilen over natten første gang. etter det er det lading alt etter. har ikke noe å si på de nye telefonene. batteriene holder så lenge de vil... om det ikke er feil på dem da. har aldri hatt problemer med dette. ellerd det vils i kun på et par nokia tlf. syns batteriene suger på dem.

Lenke til kommentar

Batteriet skal lades til det vises at batteriet er fult ladet.

Det nytter ikke og fylle mer vann i et glass som er fult.

Og de nye batteriene som Li-polymer, burde ikke lades helt ut før dem lades på nytt.

Og klapplading av mobiler med Ni-MH, og Li-polymer batteri har ikke noe og si.

De gamle Ni-Cd batteriene, skulle derimot ikke klapplades.

Lenke til kommentar

Hvorfor 12-16 timer? BAAARE TULL!!!

Batteriet er ferdig etter 3-4 tima, hvorfor skal den stå i laderen nårr det ikke skjer noe?

Laderen slutter og lade når telefonen viser at batteriet er fult.

Og man skal ikke lade Li-Ion og Li-polymer batteriene heeeelt ut, men til telefonen skrur seg av, ikke prøv å skru den på mange ganger ettter at den har skrudd seg av første gangen.

Og litt rett har du jo, batteriet oppnår ikke full effekt før det er ladet 2-3 ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...