Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Jan R. Halvorsen - 100 mm/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pinglebilde 21 - ikke så kreativt kanskje, men forhåpentligvis severdig allikevel.

 

Tatt i Gjersjøelva, som renner ut ved Oppegård båthavn, rett ved Hvervenbukta. Et fint område å fotografere, ligger rester av en av Norges første vannsager der, etablert omkring år 1500. Dagens historietime :)

 

f/18, 1/5 sek, ISO 200.

 

post-149743-0-86163900-1319936283_thumb.jpg

 

2 som var med i vurderingen:

 

 

post-149743-0-22126300-1319936348_thumb.jpg

 

post-149743-0-87055400-1319936378_thumb.jpg

 

 

Hvis folk ikke har vært der kan det kanskje være en kandidat til et fremtidig Akam-treff?

 

http://oppegardeventyret.homestead.com/gjersjelva.html

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Pinglebilde 23 - siste for i år.

 

Fikk besøk av noen litt skumle her i kveld :)

 

f/3.5, 1/100 sek, ISO 200, ekstern blitz nedenfor til venstre.

 

post-149743-0-68638100-1320094761_thumb.jpg

 

Ble vanskelig å velge, noen flere her:

 

 

post-149743-0-45221800-1320094817_thumb.jpg

 

post-149743-0-90229700-1320094868_thumb.jpg

 

Av hensyn til de lettskremte turte jeg ikke annet enn å legge denne siste i spoiler :)

 

post-149743-0-38326600-1320094920_thumb.jpg

 

 

Har vært en positiv opplevelse å være med, takk til dere alle som har kommentert bildene mine!

Lenke til kommentar

Herlig trolsk. Flott komposisjon, gjorde seg i s/v.

 

edit: jeg bladde seff til første uleste innlegg, som var bilde 19...

 

Takker...

 

Bilde nr.3 i Pingleserien.

 

Denne var kjempestilig...:yes:

 

...og bukker...

 

Mye bra her. Siste var creepy, spesielt thumbnailen. Når jeg åpnet det, ble det skummelt på en litt mere koselig måte :p Knallbra gjennomføring av Oktoberfest 2011!

 

...selvsagt også til deg :)

Lenke til kommentar

Bilde 14: Jøss, vanker du der? Er det fremdeles telefon på hvert bord? Uortodoks vinkling, nesten _vel_ uortodoks. Men god stemning.

 

Bilde 15: Dristig og fint Nex'e-bilde.

 

Bilde 16: Solid action, med en like solid utmanøvrert keeper. Bra at du har fått med ballen.

 

Bilde 18: Mer spennende enn slitsomt synes jeg. Vet nesten ikke hva jeg skal kalle det. Nærmest kaleidoskopaktig uten å være akkurat det. Fantasifullt.

 

Bilde 19: Det var ikke bare jeg som merket mangel på lys etter jobb altså. Men ikke bare så smått dunkelt her, også en dyster, våt stemning. Høsten på det mer høstete. Minner meg om den strabasiøse ferden kaian og jeg hadde oppover langs Gjersjøelva i forrige Oktoberfest, men vi kom aldri så langt som dette.

 

Bilde 20: Synes du gjorde riktig i å bare kjøre på her. Man blir nesten blendet, men slik er det å stå ved sjøen i motlys også uten kamera. Håper ikke Sjursøya smeltet.

 

Bilde 21: Nok et flashback fra Gjersjøelva. Har fingransket den saga ja. Fossen er forøvrig tatt på akkurat den lukkertiden jeg foretrekker, ikke for mye, ikke for lite. Du har også unngått overeksponering, noe som tyder på kyndig bruk av gråfilter. Likte for øvrig godt det mørkeste spoilerbildet.

 

Bilde 22: Ja, det er normalt særdeles kronglete lysforhold i slike haller, men kan ikke se at du har bommet på grunn av det. Flott action også her.

 

Bilde 23: Summerer opp det å delta på en månedsfest. Småskummelt, og etter hvert begynner man å se mørkt på det. Vel, vel, det ser ikke ut til at denne festen har gitt deg så mye materialtretthet at det gjør noe...

Lenke til kommentar

Bilde 14: Jøss, vanker du der? Er det fremdeles telefon på hvert bord? Uortodoks vinkling, nesten _vel_ uortodoks. Men god stemning.

 

Bilde 15: Dristig og fint Nex'e-bilde.

 

Bilde 16: Solid action, med en like solid utmanøvrert keeper. Bra at du har fått med ballen.

 

Bilde 18: Mer spennende enn slitsomt synes jeg. Vet nesten ikke hva jeg skal kalle det. Nærmest kaleidoskopaktig uten å være akkurat det. Fantasifullt.

 

Bilde 19: Det var ikke bare jeg som merket mangel på lys etter jobb altså. Men ikke bare så smått dunkelt her, også en dyster, våt stemning. Høsten på det mer høstete. Minner meg om den strabasiøse ferden kaian og jeg hadde oppover langs Gjersjøelva i forrige Oktoberfest, men vi kom aldri så langt som dette.

 

Bilde 20: Synes du gjorde riktig i å bare kjøre på her. Man blir nesten blendet, men slik er det å stå ved sjøen i motlys også uten kamera. Håper ikke Sjursøya smeltet.

 

Bilde 21: Nok et flashback fra Gjersjøelva. Har fingransket den saga ja. Fossen er forøvrig tatt på akkurat den lukkertiden jeg foretrekker, ikke for mye, ikke for lite. Du har også unngått overeksponering, noe som tyder på kyndig bruk av gråfilter. Likte for øvrig godt det mørkeste spoilerbildet.

 

Bilde 22: Ja, det er normalt særdeles kronglete lysforhold i slike haller, men kan ikke se at du har bommet på grunn av det. Flott action også her.

 

Bilde 23: Summerer opp det å delta på en månedsfest. Småskummelt, og etter hvert begynner man å se mørkt på det. Vel, vel, det ser ikke ut til at denne festen har gitt deg så mye materialtretthet at det gjør noe...

 

Veldig, veldig takknemlig for så mye tilbakemeldinger!

 

P.S. Nei, ikke telefoner på Pigalle denne gang - tipper dog de setter dem inn ved spesielle anledninger. Her var det fri bar og sikkert for rølpete :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...