Evenseth Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Fartsfylt og fint fotballbilde. Liker portrettet også - tror jeg er enig i valg av hvilket som skal være "offisielt". Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Jann, DiscoKetchup og Evenseth - Takker selvsagt dere også for kommentar, veldig takknemlig for at dere tar dere tid! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Har ikke sett så mange portretter i festen, men jeg våger meg allikevel frempå. Siste lyset, så det spratt opp i ISO. Kun konvertert til SH og skarpet litt. Ikke noe problem å gå til ISO 1600 her. Synes kanskje at sepia utgaven er litt bedre. Men det er nok mest en smakssak. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Har ikke sett så mange portretter i festen, men jeg våger meg allikevel frempå. Siste lyset, så det spratt opp i ISO. Kun konvertert til SH og skarpet litt. Ikke noe problem å gå til ISO 1600 her. Synes kanskje at sepia utgaven er litt bedre. Men det er nok mest en smakssak. Nei, 1600 ISO går fint sålenge man eksponerer litt lyst, så det stemmer veldig bra med hva jeg har lest. Prøvde tidligere å undereksponere litt for å få kortere lukkertid, men fant fort ut at det er dårlig medisin Ellers takk for kommentar! Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Solnedgangsbilde var veldig bra!! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Pinglebilde 14. Litt sent ute med gårsdagens bilde, tatt på minikonsert på Pigalle - rakk naturlig nok ikke å legge ut da. f3.2, 1/30 sek, ISO 800. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Fint lys,skarpt og passet perfekt i s/h samt i den vinkelen - behagelig bokeh. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Pinglebilde 15 - mitt nye leketøy. Klarte ikke motstå fristelsen for en Nex 5n med kitzoomen på kampanje hos Siba - åpent kjøp i 30 dager, m.a.o. intet problem å ombestemme meg hvis jeg ikke blir fortrolig med den! Et par andre bilder av vidunderet: Såvidt rukket å klå på det, synes det er veldig lite og nett, selv om objektivet ser stort ut i forhold til huset. Kommer helt klart til å kjøpe ekstern søker hvis jeg blir fornøyd med den ellers. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Faktisk litt nysgjerrig på Sony 5N. Og 7 forsåvidt. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Faktisk litt nysgjerrig på Sony 5N. Og 7 forsåvidt. 7-ern så absolutt interessant ut, men blir jo ganske dyr - synes det blir litt ekstragavant når jeg har D300s fra før.. I tillegg er jeg høyst usikker på mitt behov for 24 MP, synes egentlig 16 er nok med tanke på filstørrelser og det det drar med seg. Har også lest at det spås dårligere høyiso-egenskaper på 7-ern, men det blir jo bare spekulasjoner egentlig. Fint lys,skarpt og passet perfekt i s/h samt i den vinkelen - behagelig bokeh. Takker så mye Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Da går jeg rett til pinglebilde 13 - siden jeg har 2 nummer 8... Det ble knallbra dette... Synes du valgte rett etterbehandlingsvariant. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Likte veldig godt Bilde 8 og 8 (du har to du har kalt 8), 10 og 14. Meget bra! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Pinglebilde 16 - lørdag. Fotballcup, første kamp lørdag kl. 08.00... f/4.5, 1/320 sek, 360 ISO - croppet vekk litt oppe og nede. Noen andre kandidater i spoiler: Pinglebilde 17 - søndag. (Edit: Aldri har vel "Pingle"-uttrykket passet dårligere!) Ble sport i dag også, noen i nabolaget som trener amerikansk fotball. f/2.8, 1/320 sek, 400 ISO. Noen andre kandidater i spoiler også her: Endret 23. oktober 2011 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Morsomt med folk som spiller amerikansk fotball i Norge! Mye bra action i de bildene, og jeg må si at jeg liker spoilerversjonene best! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 Morsomt med folk som spiller amerikansk fotball i Norge! Mye bra action i de bildene, og jeg må si at jeg liker spoilerversjonene best! Takker så mye! Ja, er nok mer action i spoilerbildene, enig i det. Vanskelig å velge, likte selv posituren på hovedbildet, innbiller meg at det er litt "klassisk" - derfor ble det det. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Pinglebilde 18. Har vært litt vanskelig å prioritere festen et par dager nå, veldig artig å leke med nytt kamera, for ikke å snakke om å sette seg inn i muligheter og begrensninger. Dagens er nærmest et antibilde, ingenting i fokus, nærmest et eksperiment. Slitsomt å se på kanskje? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Flott rugby bilde - fin fokus, dem andre var bra også litt mere action som du sier. Bilde 18 er artig å eksperimentere - litt mere ut av fokus kunne kanskje fått fram mere bokeh av billysene kunne vært artig å se. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Svarer 15 til forventningene? Hvordan er video og stabilisering på 5n ? Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Har skrevet noe i erfaringstråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1266169&st=80&gopid=18496047entry18496047 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Pinglebilde 19. Blir fort mørkt nå, vanskelig å rekke ut i brukbare lysforhold. Dette er utsikt over Gjersjøen, sett i kveldens oktoberkveldtåke. f/6.3, 13 sek på stativ, ISO 200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå