Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Jan R. Halvorsen - 100 mm/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gråspurv i fin positur. Så sant den ikke er tam (utekaféspurv) eller man står bak et vindu, er det søren ikke greit å ta bilder av så små fugler med en 100mm. Faktisk temmelig ugreit. Så bra jobba, skarp er den også.

 

Ellers likte jeg fargebildet av traktor med sprøyte, fine linjer i åkeren.

Lenke til kommentar

Pinglebilde 10.

 

Så kom da endelig en solnedgang, hehe. Oslo sentrum sett fra Keyserløkka, ovenfor Tøyen.

 

f/7.1, 1/800 sek, -0.7 EV, 200 ISO.

 

post-149743-0-98459500-1318794367_thumb.jpg

 

Var i konfirmasjon da jeg tok solnedgangsbildet, ble selvsagt noen av konfirmanten også - måtte få tillatelse til å legge ut, derfor drøyet det til i dag. Prøvde å ta noen som viser en av hans interesser, her er 2 variasjoner over samme tema, litt forskjellig konvertering. Tar gjerne meninger om hvilket som er best :)

 

La ut uten spoiler nå, ellers vil vel ingen se det dagen etter?

 

post-149743-0-01964100-1318872350_thumb.jpg post-149743-0-77619600-1318872241_thumb.jpg

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Ai, ai. Her var en tråd til det var verdt å følge med på ja. Mange flotte bilder her!

 

edit: Liker bilde 1, 2, 3 (også det i spoileren), 6, 7, 8, 8 (du har brukt samme nr to ganger... ;)) og 9 veldig godt så langt. Synes du har svært god skarphet, flotte farger, spennende motiver og god komposisjon på disse. :thumbup:

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Ai, ai. Her var en tråd til det var verdt å følge med på ja. Mange flotte bilder her!

 

edit: Liker bilde 1, 2, 3 (også det i spoileren), 6, 7, 8, 8 (du har brukt samme nr to ganger... ;)) og 9 veldig godt så langt. Synes du har svært god skarphet, flotte farger, spennende motiver og god komposisjon på disse. :thumbup:

 

Takker så mye - veldig gøy at noe faller i smak! Får hoppe over neste nummer da, så jeg kommer riktig i mål :)

Lenke til kommentar

Jeg stod ved Kafé Utsikten og prøvde meg på den solnedgangen. Men fikk ikke noe ut av det. Det gjorde derimot du. Akkurat passelig med dis helt inn til sentrumsbygningene, jeg kan til og med se antydninger til lysstråler ned fra skyene.

 

Konfirmanten synes å være konform. ;) Tror jeg ville gått for versjon 2 med ansiktsuttrykket fra versjon 1. Syntes det ble bedre når du fikk frem veggen litt mer.

 

Flott og fartsfylt lek i Pingle(?)bilde 11. Er enig med Tom der.

Lenke til kommentar

Jeg stod ved Kafé Utsikten og prøvde meg på den solnedgangen. Men fikk ikke noe ut av det. Det gjorde derimot du. Akkurat passelig med dis helt inn til sentrumsbygningene, jeg kan til og med se antydninger til lysstråler ned fra skyene.

 

Konfirmanten synes å være konform. ;) Tror jeg ville gått for versjon 2 med ansiktsuttrykket fra versjon 1. Syntes det ble bedre når du fikk frem veggen litt mer.

 

Flott og fartsfylt lek i Pingle(?)bilde 11. Er enig med Tom der.

 

Takk for kommentar! Ser poenget ditt med de to konfirmantbildene :)

Lenke til kommentar

Fart og action i fotballbildet, det fungerer bra. Det siste her liker jeg. Flott kommunikasjon i bildet, og god komp. Veldig bra! :)

 

Takker for kommentarer!

 

Flott fuglebilde. Fint med et fuglebilde med litt miljø rundt. Fuglebilder blir alt for ofte bare av fugelen. Kan fort bi kjedelig.

Dagens hadde flott uttrykk. Skarpt der det skal være skarpt. Komposisjonen var bra, men ville kansje ha beskjært det litt i toppen.

 

Takker for kommentarer! Tenkte litt på å kutte litt i toppen ja, men lot det være urørt i hovedbildet. Det ligger et par alternative utsnitt i spoiler :)

Lenke til kommentar

Nydelig bilde over Oslo, bra du benyttet muligheten! Jeg liker vegetasjonen i forgrunnen, så Oslogryta blir stående midt i bildet.

Portrettet er nydelig, vart og fanget i riktig øyeblikk, vil jeg si, eller i hvert fall ett av de riktige øyeblikkene :) . Som KSunhill påpeker, vi ser at det er kommunikasjon her.

Må også rose høstbilet 13. oktober. Deilige farger og fint utsnitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...