tomsi42 Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Ahh, så det er også mulig, takker for tipset! Fjerne alle spoilere bortsett fra første og siste går jeg ut fra? Det stemmer. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Ahh, så det er også mulig, takker for tipset! Fjerne alle spoilere bortsett fra første og siste går jeg ut fra? Det stemmer. Fikset Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Gråspurv i fin positur. Så sant den ikke er tam (utekaféspurv) eller man står bak et vindu, er det søren ikke greit å ta bilder av så små fugler med en 100mm. Faktisk temmelig ugreit. Så bra jobba, skarp er den også. Ellers likte jeg fargebildet av traktor med sprøyte, fine linjer i åkeren. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Veldig flott fuglebilde 9 - meget skarpt,fine farger og sweet bokeh. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Pinglebilde 10. Så kom da endelig en solnedgang, hehe. Oslo sentrum sett fra Keyserløkka, ovenfor Tøyen. f/7.1, 1/800 sek, -0.7 EV, 200 ISO. Var i konfirmasjon da jeg tok solnedgangsbildet, ble selvsagt noen av konfirmanten også - måtte få tillatelse til å legge ut, derfor drøyet det til i dag. Prøvde å ta noen som viser en av hans interesser, her er 2 variasjoner over samme tema, litt forskjellig konvertering. Tar gjerne meninger om hvilket som er best La ut uten spoiler nå, ellers vil vel ingen se det dagen etter? Endret 17. oktober 2011 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Vakker himmel. Ser nesten ikke ut som om det er i Norge. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Pinglebilde 11. Merkbart mye tidligere mørkt enn bare for 2 uker siden, der jeg da kunne fotografere greit i naturlig lys måtte jeg nå frem med blitsen. Nylig ervervet en SB-700 som jeg prøver å lære meg litt av. Her kjørt med blitsavfyring på bakre lukkergardin for å få inn bevegelse. f/3.2, 1/10 sek, ISO 200. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Ai, ai. Her var en tråd til det var verdt å følge med på ja. Mange flotte bilder her! edit: Liker bilde 1, 2, 3 (også det i spoileren), 6, 7, 8, 8 (du har brukt samme nr to ganger... ) og 9 veldig godt så langt. Synes du har svært god skarphet, flotte farger, spennende motiver og god komposisjon på disse. Endret 18. oktober 2011 av trygvan Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Ai, ai. Her var en tråd til det var verdt å følge med på ja. Mange flotte bilder her! edit: Liker bilde 1, 2, 3 (også det i spoileren), 6, 7, 8, 8 (du har brukt samme nr to ganger... ) og 9 veldig godt så langt. Synes du har svært god skarphet, flotte farger, spennende motiver og god komposisjon på disse. Takker så mye - veldig gøy at noe faller i smak! Får hoppe over neste nummer da, så jeg kommer riktig i mål Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Flott himmelbilde i hovedstaden med herlige orange farger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Pinglebilde 11. Det er ikke mye pinglete over bildene dine Stilig action-bilde i dag. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Pinglebilde 11. Det er ikke mye pinglete over bildene dine Stilig action-bilde i dag. Takk og takk Har gått mye bedre enn jeg tenkte da jeg meldte meg på, både med tanke på antall bilder jeg har fått lagt ut og ikke minst at fotograferingen har fått en oppsving. En virkelig positiv opplevelse å være med her! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg stod ved Kafé Utsikten og prøvde meg på den solnedgangen. Men fikk ikke noe ut av det. Det gjorde derimot du. Akkurat passelig med dis helt inn til sentrumsbygningene, jeg kan til og med se antydninger til lysstråler ned fra skyene. Konfirmanten synes å være konform. Tror jeg ville gått for versjon 2 med ansiktsuttrykket fra versjon 1. Syntes det ble bedre når du fikk frem veggen litt mer. Flott og fartsfylt lek i Pingle(?)bilde 11. Er enig med Tom der. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg stod ved Kafé Utsikten og prøvde meg på den solnedgangen. Men fikk ikke noe ut av det. Det gjorde derimot du. Akkurat passelig med dis helt inn til sentrumsbygningene, jeg kan til og med se antydninger til lysstråler ned fra skyene. Konfirmanten synes å være konform. Tror jeg ville gått for versjon 2 med ansiktsuttrykket fra versjon 1. Syntes det ble bedre når du fikk frem veggen litt mer. Flott og fartsfylt lek i Pingle(?)bilde 11. Er enig med Tom der. Takk for kommentar! Ser poenget ditt med de to konfirmantbildene Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Da går jeg rett til pinglebilde 13 - siden jeg har 2 nummer 8... Har ikke sett så mange portretter i festen, men jeg våger meg allikevel frempå. Siste lyset, så det spratt opp i ISO. Kun konvertert til SH og skarpet litt. f/3, 1/30 sek, ISO 1600. Et par andre etterbehandlingsvarianter og utsnitt i spoiler. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Fart og action i fotballbildet, det fungerer bra. Det siste her liker jeg. Flott kommunikasjon i bildet, og god komp. Veldig bra! Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Flott fuglebilde. Fint med et fuglebilde med litt miljø rundt. Fuglebilder blir alt for ofte bare av fugelen. Kan fort bi kjedelig. Dagens hadde flott uttrykk. Skarpt der det skal være skarpt. Komposisjonen var bra, men ville kansje ha beskjært det litt i toppen. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Fart og action i fotballbildet, det fungerer bra. Det siste her liker jeg. Flott kommunikasjon i bildet, og god komp. Veldig bra! Takker for kommentarer! Flott fuglebilde. Fint med et fuglebilde med litt miljø rundt. Fuglebilder blir alt for ofte bare av fugelen. Kan fort bi kjedelig. Dagens hadde flott uttrykk. Skarpt der det skal være skarpt. Komposisjonen var bra, men ville kansje ha beskjært det litt i toppen. Takker for kommentarer! Tenkte litt på å kutte litt i toppen ja, men lot det være urørt i hovedbildet. Det ligger et par alternative utsnitt i spoiler Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Flott portrett bilde. Skarpt og fin bokeh. Lenke til kommentar
DiscoKetchup Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Nydelig bilde over Oslo, bra du benyttet muligheten! Jeg liker vegetasjonen i forgrunnen, så Oslogryta blir stående midt i bildet. Portrettet er nydelig, vart og fanget i riktig øyeblikk, vil jeg si, eller i hvert fall ett av de riktige øyeblikkene . Som KSunhill påpeker, vi ser at det er kommunikasjon her. Må også rose høstbilet 13. oktober. Deilige farger og fint utsnitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå