Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Jan R. Halvorsen - 100 mm/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pinglebilde 7.

 

Likte bilde. Er ikke så sikker på å ha farge på ballongene, ville prøvd en versjon der kun boblene fikk fargefokus...

 

 

Liker bildet, jeg, og synes det kler selektive fargede områder, spesielt den regnbuerefleksjonen i såpeboblen.

 

 

 

Er enig med Epp at det er verdt å prøve med kun farger på såpeboblene. Herlig utrykk på foredragsholderen.

 

Nå får du enda et alternativ, og det er fra meg :)

 

Jeg ville ha kuttet bilde litt strengere, tatt bort den blå ballongen og tilsvarende i bunnen "3/4 format", synes at bildet da får en bedre symmetri, mystikk, samt at personen fremtrer bedre i bildet.

 

Ellers så har du mange fine bilder her :)

Lenke til kommentar

Pinglebilde 7.

 

Likte bilde. Er ikke så sikker på å ha farge på ballongene, ville prøvd en versjon der kun boblene fikk fargefokus...

 

 

Liker bildet, jeg, og synes det kler selektive fargede områder, spesielt den regnbuerefleksjonen i såpeboblen.

 

 

 

Er enig med Epp at det er verdt å prøve med kun farger på såpeboblene. Herlig utrykk på foredragsholderen.

 

Nå får du enda et alternativ, og det er fra meg :)

 

Jeg ville ha kuttet bilde litt strengere, tatt bort den blå ballongen og tilsvarende i bunnen "3/4 format", synes at bildet da får en bedre symmetri, mystikk, samt at personen fremtrer bedre i bildet.

 

Ellers så har du mange fine bilder her :)

 

Takker for konstruktivt forslag, skal nok prøve noen flere varianter - deriblant ditt.

 

Ellers er det selvsagt hyggelig at det er noe som faller i smak :)

Lenke til kommentar

Takker for konstruktivt forslag, skal nok prøve noen flere varianter - deriblant ditt.

 

Ellers er det selvsagt hyggelig at det er noe som faller i smak :)

 

Ta gjerne og legg ut alternativt utsnitt i spoiler eller i måneds-tråden, så vi andre også kan nyte dem :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Takker for konstruktivt forslag, skal nok prøve noen flere varianter - deriblant ditt.

 

Ellers er det selvsagt hyggelig at det er noe som faller i smak :)

 

Ta gjerne og legg ut alternativt utsnitt i spoiler eller i måneds-tråden, så vi andre også kan nyte dem :)

 

Prøver å finne litt ut av hvordan ting gjøres her inne, så veldig bra at jeg får tips!

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Pinglebilde 8.

 

Gikk som jeg tenkte på en liten smell i hyppigheten, mye jobb og tidlig mørke er en dårlig kombinasjon. Rakk noe i den siste solen i kveld som kanskje er brukbart - om enn ikke akkurat klassisk makro, mye lysprikker og farger i bakgrunnen som kanskje skaper litt liv? Eller blir det bare forstyrrende?

 

f/3.5, 1/400 sek, 200 ISO.

 

post-149743-0-09407400-1318540315_thumb.jpg

 

Hadde en annen kandidat, villepler i hagen til naboen:

 

 

post-149743-0-98389300-1318540345_thumb.jpg

 

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Lekkert lys i de bladene.

 

Jeg hadde også regnet med å gå på en smell denne uka, men da jeg har med kamera når jeg drar på jobben (og hjem igjen), så har jeg sett en del gode motiver som jeg kunne fange opp i farta ...

 

Takker for kommentar! Har stort sett med kamera jeg også, men begrenset hvor mye det er å ta bilde av fra Skøyen togstasjon til Madserud alle. Eller forresten, forrige bilde er fra den strekningen..

 

Hva gjør vel det med noen små gap når vi får gullkorn som på en tråd?

 

Skal selv over grensen mot Tøcksfors i helgen, og håper å få fanget noen gullkorn i området jeg også (Re.f tidligere bilde) :)

 

Takker for kommentar! Ja, det er virkelig verdt turen, jeg skal definitivt tilbake.

Lenke til kommentar

6. Oktober: Selv om høstblader gjør seg i farger, synes jeg at s/h-versjonen var best. Tror det er fordi gresset blir litt for "invaderende" på fargebildet. Du traff for øvrig bra med bevegelsen i bladene over hodet på jenta.

 

7. Oktober: Tror jeg går for Toms tolkning, en papegøye fra helvete. Lurer nesten på om jeg ville gått for spoileren, med det tettere utsnittet pluss litt action. Kanskje et enda mer fortvilet uttrykk hadde gjort seg. :scared:

 

8. Oktober: Svært vellykket fra bilkirkegården. Streng og fin komp. Som noen har nevnt, så liver det opp at man ser en bakgrunn gjennom hullene. Det tekniske er det selvsagt ikke noe å si på.

 

9. Oktober: Fristende med den blå ballongen. Men jeg forsøkte meg med forslaget til Nautica, og jeg må si at han har et poeng. Bobleblåseren blir da helt perfekt plassert i bildet.

 

13. Oktober: Flott lys i pene og godt separerte (fra bakgrunnen altså) blader. Den andre kandidaten var også såpass interessant, at jeg ville prøvd meg på de villeplene en annen dag.

 

Edit: Glemte det siste bildet. Herlig med et tett dryss av dråper i alle størrelser. Det er skarpt, og godt komponert.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

6. Oktober: Selv om høstblader gjør seg i farger, synes jeg at s/h-versjonen var best. Tror det er fordi gresset blir litt for "invaderende" på fargebildet. Du traff for øvrig bra med bevegelsen i bladene over hodet på jenta.

 

7. Oktober: Tror jeg går for Toms tolkning, en papegøye fra helvete. Lurer nesten på om jeg ville gått for spoileren, med det tettere utsnittet pluss litt action. Kanskje et enda mer fortvilet uttrykk hadde gjort seg. :scared:

 

8. Oktober: Svært vellykket fra bilkirkegården. Streng og fin komp. Som noen har nevnt, så liver det opp at man ser en bakgrunn gjennom hullene. Det tekniske er det selvsagt ikke noe å si på.

 

9. Oktober: Fristende med den blå ballongen. Men jeg forsøkte meg med forslaget til Nautica, og jeg må si at han har et poeng. Bobleblåseren blir da helt perfekt plassert i bildet.

 

13. Oktober: Flott lys i pene og godt separerte (fra bakgrunnen altså) blader. Den andre kandidaten var også såpass interessant, at jeg ville prøvd meg på de villeplene en annen dag.

 

Edit: Glemte det siste bildet. Herlig med et tett dryss av dråper i alle størrelser. Det er skarpt, og godt komponert.

 

Takker for mange kommentarer og forslag, veldig hyggelig at du tok deg tid!

 

Pinglebilde 8.

 

Likte hvordan du fanget lyset. Meget bra. Likte også plommebildet!

 

Takker selvsagt deg også!

Lenke til kommentar

Pinglebilde 9.

 

Har hatt en dag mer eller mindre for meg selv med kamera, med mange bilder som resultat - ble faktisk vanskelig å velge for en gang skyld...

 

Ikke så lett å bedrive fuglefotografi med en 100 mm - men det går hvis man også tar med litt miljø. Av den grunn ikke fjernet noe som helst, kun croppet meg ørlite nærmere.

 

post-149743-0-14243200-1318716070_thumb.jpg

 

Noen som var med i finalen kan ses om interesse :)

 

 

post-149743-0-02521500-1318716156_thumb.jpg

 

post-149743-0-19683400-1318716206_thumb.jpg

 

post-149743-0-76285000-1318716257_thumb.jpg

 

post-149743-0-81093100-1318716296_thumb.jpg

 

post-149743-0-32641600-1318716339_thumb.jpg

 

 

Edit: Ryddet i antall spoilere, takk til tomsi42 for tips

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Edit: Ser at det ble mange spoilere, får heller legge det i en annen tråd en annen gang.

Eller la alle ekstrabildene ligge i en og samme spoiler.

 

Fuglefoto med 100mm står det respekt av - særlig når resultatet blir så bra. Liker også godt fargefotoet av landbruksmaskinen i aksjon.

 

Ahh, så det er også mulig, takker for tipset! Fjerne alle spoilere bortsett fra første og siste går jeg ut fra?

 

Takker selvsagt også for kommentar fra deg og dere andre :)

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...