Jan R. Halvorsen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Bruker: Jan R. Halvorsen Objektiv: Tokina 100 mm f/2.8 Deltagernivå: Pingle Så dette først nå, så da sier deltagernivået seg selv. Har hatt Tokinaen en stund, men ikke brukt mye - får prøve å forandre på det nå. Endret 2. oktober 2011 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Ja, da er også jeg i gang, hvis jeg nå får til dette med å legge inn bilde - er fersk på opplegget her inne... Veldig vanskelig å velge ut bilde, men jeg falt nå ned på dette. f/3.2, 1/60 sek, 200 ISO. 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Wow, det var en vedderstyggelig fin innramming av en hest. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Morsom løsning ved å fokusere på ramma. Fine farger, samt hesten god plassert i bakgrunnen. Wallpaper materiale? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Orginalt å fokusere på rammen i bildet. Liker hvordan den diffuse hesten trer frem i bildet på en spesiell måte. Komposisjonen fungerer bra også. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Bildet har noen fantastisk flotte farger i seg. Motivet av den gressende hesten gjør det hele fredfullt og behagelig å se på. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Likte det at hesten ble så stilistisk at den neste ser ut som ei helleristning. Meget bra og originalt bilde! Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Nydelige farger og lys i bladene åpenbarer seg når du åpner den store versjonen av bildet. Opplever disse som hovedmotivet, den uskarpe hesten bidrar med miljø og historie, men konkurrerer kanskje for mye om hovedrollen i komposisjonen. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Fantastisk ramme på bildet. På en måte skulle jeg kanskje ønske å se hesten mer, da den er såpass diffus at den stjeler litt av motivet, ellers meget pent! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Takker alle for kommentarer, veldig hyggelig å få så mange tilbakemeldinger! Var ikke mulig å få begge deler skarpe, har selvsagt andre bilder hvor fokuset var på hesten - men denne versjonene ble nå best synes jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 En bra start på festen - helt riktig å la hesten være ufokusert. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Bilde nr.2 i Pingleserien. f/6.3, 1/1250 sek, 200 ISO, D300s Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Bilde nr.3 i Pingleserien. Må jo teste ut noen closeups også, det er jo tross alt et macroobjektiv. Så og si rett fra kamera, ørliten beskjæring og litt oppskarping, ellers intet. f/6.3, 1/60 sek, 200 ISO, D300s Endret 5. oktober 2011 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Noe tvilsom den der, Vigeland. Det har visst turisten fått med seg også, bra sett. Vet ikke om jeg ville ha stolt på det ledningsnettet der, men bryteren er i alle fall skarp som fy. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Noe tvilsom den der, Vigeland. Det har visst turisten fått med seg også, bra sett. Vet ikke om jeg ville ha stolt på det ledningsnettet der, men bryteren er i alle fall skarp som fy. Det verste er kanskje uttrykket i guttens ansikt, hehe. Har ikke mye erfaring med Tokinaen, men ser ut som skarpheten holder om jeg holder stille nok. Takker for kommentar! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Festlig komposisjon med hesten - ble en spennende ramme. Godt fanget med turisten - det ble noe obskønt og "kikker"-aktig over bildet han tar - tar bilde av baken til stakkars moren som bare skal være snill mot barnet sitt, liksom.. Du viser her også at Tokinaen er skarp, ja - dette blir vel ellers brytning av lys, med blikket plantet på høyresiden, før det plantede blikket klatrer (eller blir det "ledes"?) opp veggen. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Tøffe bilder:) Spesielt nr 1. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Bra oppfølging etter dag 1 Det er vel som du sier på dag1 - det ble uansett en herlig innramming av bildet. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Først, takk for kommentarer, ingen nevnt, ingen glemt Så til bilde 4 i Pingleserien min. Ingen rød tråd i motivvalg som dere ser, men iallfall en smak av høst - fikk også hjelp av en modell her. f/9, 1/80 sek, 200 ISO, manuelt fokus. Laget en SH-versjon hvis noen er interessert, klarte ikke å plassere den nederst, men men.. Endret 6. oktober 2011 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Noen som enkelt kan fortelle hvordan legge inn "skjult versjon" av bilde? Finner ikke ut av det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå