Gå til innhold

Ram på hovedkort

jna14

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som kan hjelpe meg med Hvilke ram brikker som passer til Gigabyte GA-880GM-UD2H, Socket-AM3 ?

Eventuelt si hva jeg må leite etter , linke meg noen eller noe sånt.

Har veldig lite peiling på pc , så setter pris på all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell RAM brikkene kan styres hastighetsmessig og inneholder forhåndsprogrammerte innstillinger for forskjellige hastigheter.

Kjøp det billigste 1600 eller 1333 MHz DDR3 settet du finner, de ekstra MHzene merker du ikke forskjell på i vanlig bruk uansett.

Driver du med overklokking og minnebenchmarking så er rask RAM er fordel, men til vanlig bruk og i spill vil forskjellen fra tregeste DDR3 til raskeste DDR3 tilsvare 1 FPS max :p

Lenke til kommentar

Vell RAM brikkene kan styres hastighetsmessig og inneholder forhåndsprogrammerte innstillinger for forskjellige hastigheter.

Kjøp det billigste 1600 eller 1333 MHz DDR3 settet du finner, de ekstra MHzene merker du ikke forskjell på i vanlig bruk uansett.

Driver du med overklokking og minnebenchmarking så er rask RAM er fordel, men til vanlig bruk og i spill vil forskjellen fra tregeste DDR3 til raskeste DDR3 tilsvare 1 FPS max :p

Så det jeg skal leite etter er noen som heter DDR3 ? Og da passer det ?

Lenke til kommentar

DDR3 og IKKE SO-DIMM, det er RAM for laptoper.

Deretter passer du på hastigheten, men alt du ser idag er nok 1333 MHz og 1600, så lenge du finner brikker med dette med antallet (Mengden brikker i pakken) og mengden gigabyte du vil ha, så er det greit stort sett.

Komplett har også en minnevelger, gir riktignok kun Crucial, men du får i allefall vite specsene på det som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...