PC1996 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Eg har ein PC med w7 og mangen harddisker(eksterne og interne)og eg vil lage ein server til backup og film, bilde og musikk deling. så eg kan for eks. se film på tven og ein berdbar eg har. Er det noen gode gratisprgrammer til dette? Eller må eg kjøpe? Lenke til kommentar
42 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hvordan har du planer om å se film på tv-en om du har filmene i en server? (Misforstår jeg veldig...?) Lenke til kommentar
PC1996 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 det er ein innebygget funksjon i tven, som leiter etter servere og og nettverkshardisker osv. Men vil også se filmene på ps3en. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hva med Windows Home Server 2011? Sjekk hva TV'en din støtter. Lenke til kommentar
PC1996 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 TVen støtter DLNA,men koster ikkje windows home server penge Vill heslt ha noe gratis Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Ang DLNA server, så kan du bruke PS3 media server, men jeg har litt delte erfaringer med å kjøre det i Windows server.. For serveren min kjører 2008 r2 server, og jeg sliter litt med filmer som spilles via PS3 media server.. Problemet er at jeg ikke alltid får kontakt med serveren, og enkelte ganger så kan jeg se en film, plutselig hopper den flere minutter frem i filmen, uten at tidslinja endres. Derfor har jeg delvis gitt opp, og heller kobla en stasjonær pc til tv'en for avspilling av film. Lenke til kommentar
PC1996 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Vil helst ikkje ha min store tasjoner i stua, vil helst streame Lenke til kommentar
PC1996 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Har ein nettverks hardisk (WD mybooklive) kunne den gjort jobben, har litt problemer med den fordi att itunes finner den ikkje og min ps3 får vist ikkje tilgang nokon tips? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Skjønner den. Selv bruker jeg mest laptop, derfor var det ikke noe problem å ha den stasjonære i stua Har den også stående under et bord i hjørnet av stua, med 10m HDMI kabel, så man må nesten vite at den står der for å kunne legge merke til den hehe Lenke til kommentar
PC1996 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Ja men det går ikkje hos meg fordi att tven blir brukt ofte og eg gidder ikkje og krangle med søsteren kvar gang eg skall inn på internett eller spille WoW:) Lenke til kommentar
Khani Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Du kan nå sette opp en liten server med Ubuntu Server OS istedet for windows. Det er gratis. Men bittelitt jobb og sette seg inn i. Det er også godt dokumentert så det skal være fint mulig for deg og sette opp uten problemer. Lenke til kommentar
PC1996 Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Takker skal prøve! Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hvis du allerede har en pc med OS er det ingen vits å begynne dille rundt. Du installerer rett og slett en liten programsnutt på maskinen din, så står denne for delingen. Selv har jeg tidligere brukt http://tversity.com/download/ for å serve en mediaspiller med filmer. Har du kraftig cpu kan den til og med kode om div formater "on the fly" som tv'n ev ikke støtter. Lenke til kommentar
PC1996 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2011 passer pefekt! eg har ein veldig kraftig cpu, skal prøve denne. Takke ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå