Gå til innhold

trådløst access punkt fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har problemer med å få det trådløse accesspunktet mitt til å fungere på nettverket mitt.

Jeg bor på hybel i studentby og får IPen min dermed ifra studentbyen sin server.

Jeg kjører Windows 7 (x86)

Det er satt opp slik: Uttak i veggen -> liten switch -> pc og trådløst accesspunkt.

Det trådløse accesspunktet er av typen "Cnet CWA-854HT", med default IP 192.168.1.253, mens jeg får følgende IP fra studentbyen sin server:

IPv4 84.16.208.91

Subnet mask 255.255.254.0

gateway 84.16.208.1

dns suffix voll.no

Framgangsmåten min har vært å først velge IPen min til 192.168.1.250 på pcen slik at jeg får tilgang til APen, for deretter å bytte IPen på AP slik at den er i samme område som serverens IP. Deretter velger jeg "obtain IP automatically" i nettverksinnstillinger, men kun for å å et resultat med låst opprinnelig IP på AccessPunktet og ingen IP når jeg kjører "ipconfig".

Hadde ingen problemer med nettverket på min tidligere bopel, men der fikk jeg standard 192.168... IP fra routeren min.

Du verden for en innviklet forklaring, men håper noen forstår hva jeg mener.

Er det noen smarte sjeler der ute som kan hjelpe meg? :)

Endret av snerketryne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette har jeg ikke prøvd, ettersom jeg ikke har tilgang til å modifisere noen instillinger på hva enn som ligger i forkant av uttaket på rommet mitt.

Dhcp instillingene på accesspunktet har jeg prøvd å aktivere, gitt den en grense med IPer men uten hell. Men det skal også være sagt at jeg ikke helt vet hva jeg driver med når det kommer til dhcp instillinger så denne har jeg deaktivert igjen.

Endret av snerketryne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...