Bykatt Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Bruker: Bykatt Objektiv: Voigtländer 25mm f/0.95 Nokton Deltakernivå: Pingle Utstyr: Panasonic DMC-GH2 Ekstrautfordring: Jeg må bære med meg utstyret, så jeg tenker dette holder. Jeg har hatt objektivet liggende en stund, men uten å egentlig ha brukt det. Tvang meg ut med det, og oppdaget at det gir en glød (eller DOF) jeg ikke har sett på denne siden av µ4/3. Manuell fokus fungerer også helt greit, så treg i avtrekker'n som jeg er. Den virkelige utfordringen er at jeg skal reise en del i oktober. Så enten må jeg klare pingle-nivå dagene jeg er hjemme, ellers må jeg ta med meg det nevnte utstyret i håndbagasjen. Jeg tror jeg angrer litt allerede.* *) Er bortskjemt med lite, lett og bra utstyr... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Pelsball Den hyggelige typen. 5 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ja, riktig pelsball..ser ut som den koser seg skikkelig. Fotogen er den også.Voldsomt lys-sterkt objektiv du har da! Jeg lurer fortsatt på den 14-140, likte du den ikke? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg har blitt litt smårar. Fotoutstyr som er for stort blir ikke brukt hos meg. Zoomer gjør meg lat og reduserer kreativiteten. Så jeg har solgt 14-140-en. Bra, men for stort og fordummende. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg har blitt litt smårar. Fotoutstyr som er for stort blir ikke brukt hos meg. Zoomer gjør meg lat og reduserer kreativiteten. Så jeg har solgt 14-140-en. Bra, men for stort og fordummende. Hørte visst noen rykter fra Helena ja...jeg kan tenke meg å selge min Pancake 20mm jeg om noen er interessert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Nå ble jeg rent misunnelig - men du vet nok alt at jeg er svak for kvinner med Nokton Fin og myk start med pelsballen - dette blir en spennende serie. Endret 1. oktober 2011 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Nå ble jeg rent misunnelig - men du vet nok alt at jeg er svak for kvinner med Nokton Fin og myk start med pelsballen - dette blir en spennende serie. Haha. Festlig bilde. Selvportrett? Fotovideo har den inne. Jeg så faktisk et eksemplar til salgs brukt på foto.no for noen uker siden. f/0.95 er slett ikke dumt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Guri, det objektivet der virker spennende. Pelsballen ser ut som den er grønn av misunnelse. Vel, egentlig ser den vel ikke ut til å bry seg i det hele tatt. Den er så avslappet som katter kan være. Her er det i hvert fall muligheter til å leke med skarphetsplanet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Haha. Festlig bilde. Selvportrett? Nei, fra bildeserien til foto.no (som faktisk skrev om Oslo fotomaraton). Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Guri, det objektivet der virker spennende. Pelsballen ser ut som den er grønn av misunnelse. Vel, egentlig ser den vel ikke ut til å bry seg i det hele tatt. Den er så avslappet som katter kan være. Her er det i hvert fall muligheter til å leke med skarphetsplanet. Grønnskjæret er nok mer et uttrykk for at undertegnede har dratt i spakene enn at katten er misunnelig. Hun er faktisk litt irritert på bildet, du kan se det på at ørene er litt ute av vanlig posisjon. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Strå Bare et strå. Bildet tatt med veiledning fra Kaian. 5 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Å ta et bilde med himmelen som dominerende element på dagens tur i villmarka, virket fåfengt. Men jammen har du ikke fått til en knallbilde med nettopp det. Nå er det selvfølgelig strået som er hovedmotivet, men (bl.a.) med denne etterbehandlingen, ser jo det hele harmonisk og flott ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Meget pent. Det enkleste er ofte det beste. Selv om det ikke nødvendigvis var enkelt å få til Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Likte dette katt. Spesielt lyset bak motivet som ble fra mørkt til lysere nede og til hørye opp mot venstre. Akkurat som om strået strekker seg mot lyset - flott! Endret 2. oktober 2011 av Ivanka Lenke til kommentar
Epp Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Meget behagelig å hvile øynene på. Aner man en oktober-mood (med tanke på gårsdagens bilde også) Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Å ta et bilde med himmelen som dominerende element på dagens tur i villmarka, virket fåfengt. Men jammen har du ikke fått til en knallbilde med nettopp det. Nå er det selvfølgelig strået som er hovedmotivet, men (bl.a.) med denne etterbehandlingen, ser jo det hele harmonisk og flott ut. Takk, takk, definitivt dette bilde jeg ble mest fornøyd med fra dagens elvevandring! Meget pent. Det enkleste er ofte det beste. Selv om det ikke nødvendigvis var enkelt å få til Kostet et fuktig buksekne... Likte dette katt. Spesielt lyset bak motivet som ble fra mørkt til lysere nede og til hørye opp mot venstre. Akkurat som om strået strekker seg mot lyset - flott! Takk! Denne plassen har et nydelig naturlig lys fra vinduet bak. Meget behagelig å hvile øynene på. Aner man en oktober-mood (med tanke på gårsdagens bilde også) Blir vel gjerne litt høst-følelse, ja. Spesielt når det annonserte sommerværet viser seg å innebære mer regn i stedet for sol og 20 grader. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Nydelig start på oktober bykatt! Både lett irritert pelsball og strået er riktig vakkert presentert Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Nydelig start på oktober bykatt! Både lett irritert pelsball og strået er riktig vakkert presentert Et lie kunstverk det strået.... Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Flott bilde. Likte bådde komposisjon og fargen. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Nydelig start på oktober bykatt! Både lett irritert pelsball og strået er riktig vakkert presentert Og takk for hjelpen med strået! Jeg hadde neppe giddet å sette meg i det våte gresset om ikke du hadde gitt gode råd! Et lie kunstverk det strået.... Takk! Har det et latinsk navn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå