Bykatt Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Har vært på Starbucks en gang, men ble skuffet. Var vel litt for bortskjemt med Dromedar på Bakklandet i Trondheim. Der har jeg aldri vært. Høres koselig ut! Det var et fint situasjonsbilde fra kaffesjappa. Hvor er dette? Takk. En Starbucks i England. Lurer på om det er noen restriksjoner for å fotografere sånne? Husker Tomsi fikk kritikk for å ta bilder inn i en butikk på Fotomaratonen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg fikk en slik "stam-buck" i Liverpool jeg, men fotograferte bare utenfor. Det går sikkert greit inne også, har gjort det mange steder. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Jeg kjenner en instinktiv glede over å se en Starbucks. Over til hjemlige trakter: Fredagsstemning Da var det fredag igjen! Endret 14. oktober 2011 av Bykatt 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Fredagsstemning nuff said Objektivet ditt ser ut til å være verdt den ublue prisen. Fotografen kan å bruke det fullt ut også Endret 14. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Da var det fredag igjen! Og ut på byen igjen Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 nuff said Objektivet ditt ser ut til å være verdt den ublue prisen. Fotografen kan å bruke det fullt ut også Takk. Fotovideo har det til messepris neste uke. Og ut på byen igjen På en annen side skal man ikke begrense bylivet til helgen heller! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 Gjennombrudd Solen bryter gjennom trærne i skogen. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Takk. Fotovideo har det til messepris neste uke. Jepp, men nei Håper bare på å få tak i ett DP1s kamera og utover det sparer jeg hardt til et bedre Nikon hus, så alle andre innkjøp er strengt forbudt(*) (*) unntatt Olympus M.Zuiko 45mm f1.8 til kona... julegave... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Takk. En Starbucks i England. Lurer på om det er noen restriksjoner for å fotografere sånne? Husker Tomsi fikk kritikk for å ta bilder inn i en butikk på Fotomaratonen. Det er ingen generelle regler for dette - det styres nok av de enkelte kjedene. Hun som kjeftet på meg, jobbet i The Body Shop; og jeg tok ikke engang bilder av kroppen hennes. (Hmm, kanskje det var derfor hun ble sur ) Har det kommet en Starbucks i Oslo nå? Har aldri smakt kaffen deres, kun kakaoen. Den imponerte ikke... Solen bryter gjennom trærne i skogen. Mangler bare en elg Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Flotte å interesante bilder katt. Bilde Pub-liv ble jeg meget tørst av du! Samt flott. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Nydelig skog-bilde...mye symbolikk i det, kan stimulere fantasien Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Årets siste blomst var virkelig knall dypblå, og nærmest popper ut av bildet. Pent. Katt med f/0.95: Så det går an å ta skarpe bilder på f/0,95. Skummelt og intenst blikk. Vet ikke om jeg hadde turt å ta et sånt bilde en gang. Regnfull dag i Frognerparken: Jeg forstår at dere hadde en smule fuktig tur. Flotte linjer og god komposisjon her. Pub-liv: Ølen ser fristende ut. Det gjør også sukkertøyene i bakgrunnen (OOF-sirklene). Med bartender i tillegg, har du jo fått fanget skikkelig pub-stemning her. Hvitbalansen fungerer i og for seg greit som den er. Ser ut som Frimley Hall har heltidsansatt gartner. Fin nattestemning ved en ærværdig bygning. Maksimalisme: He, he, kjekk tolkning. Svært vanskelig motiv da, stort dynamisk spenn. Har egentlig ikke forsøkt den gamle vennen noe særlig, kanskje jeg må gjøre et seriøst forsøk en gang. Likte bildet, den bevegelsesuskarpe personen gjør bildet dynamisk. Fredagsstemning: Wow, er dette hverdagslivet ditt? Meget kledelig sepiatone. Ser du var ute i tåka i går. Nærmest så fotografen står i en spotlight. Jeg har sansen for slike skogsbilder det solen bryter gjennom. Spesielt hvis det er litt tåkedis selvfølgelig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Syntes det var fin forventning 5. Oktober - tross midtstilling og skjev hvitbalanse, som ga en uro, og uttrykk for utålmodig forventning av noe som skulle komme. Likte den kraftige dypblå fargen 7. Oktober - synes du fikk til fargetonene veldig bra der - og bokeh var slett ikke så ille i bakgrunnen heller - fint objektiv, det der. Likte også uttrykket i katteøyet dagen etter. Morsomt med ølen 10. Oktober - litt utbrent i skummet gir assosiasjoner til stearinlys og koselig stemning. Liker stemningen med lys og duse bartendere i bakgrunnen. Frimley Hall var fin - liker også sepiatonene på fredagsstemningen - vitner om en herlig aften.. Litt flare på siste bildet - fungerer, som k.n.b sier, topp med litt lett dis.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Jepp, men nei Håper bare på å få tak i ett DP1s kamera og utover det sparer jeg hardt til et bedre Nikon hus, så alle andre innkjøp er strengt forbudt(*) (*) unntatt Olympus M.Zuiko 45mm f1.8 til kona... julegave... Det var fin julegave! Det er ingen generelle regler for dette - det styres nok av de enkelte kjedene. Hun som kjeftet på meg, jobbet i The Body Shop; og jeg tok ikke engang bilder av kroppen hennes. (Hmm, kanskje det var derfor hun ble sur ) Har det kommet en Starbucks i Oslo nå? Har aldri smakt kaffen deres, kun kakaoen. Den imponerte ikke... Solen bryter gjennom trærne i skogen. Mangler bare en elg Starbucks har ikke materialisert seg enda i landet så vidt jeg har sett. Om jeg tar feil, er jeg interessert i å vite. Jeg overlater elg-fotograferingen til andre her på forumet. Flotte å interesante bilder katt. Bilde Pub-liv ble jeg meget tørst av du! Samt flott. Takk! Selv jeg som ikke er overvettes begeistret for øl lot meg rive med av stemningen. Nydelig skog-bilde...mye symbolikk i det, kan stimulere fantasien Takk! Skogen er kanskje Norges minste (ligger i utkanten av Lillestrøm), men det synes ikke på bildet. Årets siste blomst var virkelig knall dypblå, og nærmest popper ut av bildet. Pent. Katt med f/0.95: Så det går an å ta skarpe bilder på f/0,95. Skummelt og intenst blikk. Vet ikke om jeg hadde turt å ta et sånt bilde en gang. Regnfull dag i Frognerparken: Jeg forstår at dere hadde en smule fuktig tur. Flotte linjer og god komposisjon her. Pub-liv: Ølen ser fristende ut. Det gjør også sukkertøyene i bakgrunnen (OOF-sirklene). Med bartender i tillegg, har du jo fått fanget skikkelig pub-stemning her. Hvitbalansen fungerer i og for seg greit som den er. Ser ut som Frimley Hall har heltidsansatt gartner. Fin nattestemning ved en ærværdig bygning. Maksimalisme: He, he, kjekk tolkning. Svært vanskelig motiv da, stort dynamisk spenn. Har egentlig ikke forsøkt den gamle vennen noe særlig, kanskje jeg må gjøre et seriøst forsøk en gang. Likte bildet, den bevegelsesuskarpe personen gjør bildet dynamisk. Fredagsstemning: Wow, er dette hverdagslivet ditt? Meget kledelig sepiatone. Ser du var ute i tåka i går. Nærmest så fotografen står i en spotlight. Jeg har sansen for slike skogsbilder det solen bryter gjennom. Spesielt hvis det er litt tåkedis selvfølgelig. Takk for grundig og morsomme kommentarer. Jeg må dessuten legge til at du gikk glipp av årets regnvær i Frognerparken. Syntes det var fin forventning 5. Oktober - tross midtstilling og skjev hvitbalanse, som ga en uro, og uttrykk for utålmodig forventning av noe som skulle komme. Likte den kraftige dypblå fargen 7. Oktober - synes du fikk til fargetonene veldig bra der - og bokeh var slett ikke så ille i bakgrunnen heller - fint objektiv, det der. Likte også uttrykket i katteøyet dagen etter. Morsomt med ølen 10. Oktober - litt utbrent i skummet gir assosiasjoner til stearinlys og koselig stemning. Liker stemningen med lys og duse bartendere i bakgrunnen. Frimley Hall var fin - liker også sepiatonene på fredagsstemningen - vitner om en herlig aften.. Litt flare på siste bildet - fungerer, som k.n.b sier, topp med litt lett dis.. Takk for konstruktive kommentarer, du observerer detaljer godt, ja. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Glassmakerne Uskarpheten var utilsiktet og min egen feil, og ikke utstyret. Men jeg synes det tilførte bildet noe. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Legg på litt vignettering så blir det gull Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Du fikk det til å se mystisk og interessant ut.... Lenke til kommentar
Epp Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Glassmakerne Uskarpheten var utilsiktet og min egen feil, og ikke utstyret. Men jeg synes det tilførte bildet noe. Jeg liker absolutt denne uskarpheten i bilde. Meget bra uhell! Det som jeg hang meg litt opp i og som jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg mener om er den smiley'n i bilde. Den får fotografiet som virker gammelt og med en seriøs stemning, til å virke moderne og det blir forvirrende. Jeg liker denne "kontrasten" samtidig som jeg også liker et bilde uten smiley'n. Jeg usikker på hva jeg liker mest Liker slike dualiteter i bilder! Meget bra oktoberfest å følge! Gleder meg til fortsettelsen... Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hadde du ikke sagt att du gjorde det med en liten feil så hadde jeg ikke trodd det heller - det ble meget flott sånn som du la det ut synes jeg - en slags finfin stemning av "gammelt og nytt" i bildet og svart hvit gjorde seg her. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Legg på litt vignettering så blir det gull God idè. Vil nok kle bildet, ja. Du fikk det til å se mystisk og interessant ut.... Takk, takk! Jeg liker absolutt denne uskarpheten i bilde. Meget bra uhell! Det som jeg hang meg litt opp i og som jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg mener om er den smiley'n i bilde. Den får fotografiet som virker gammelt og med en seriøs stemning, til å virke moderne og det blir forvirrende. Jeg liker denne "kontrasten" samtidig som jeg også liker et bilde uten smiley'n. Jeg usikker på hva jeg liker mest Liker slike dualiteter i bilder! Meget bra oktoberfest å følge! Gleder meg til fortsettelsen... Ja, litt irritert over den smiley-en og STOPP-teksten selv. Jeg kunne ha photoshoppet dette bort, men da hadde det blitt igjen en stor, hvit flate. Hadde du ikke sagt att du gjorde det med en liten feil så hadde jeg ikke trodd det heller - det ble meget flott sånn som du la det ut synes jeg - en slags finfin stemning av "gammelt og nytt" i bildet og svart hvit gjorde seg her. Takk. Bommet ganske klart på fokus her, ellers så var det bevegelsesuskarphet som gjør det uklart. Men noen ganger passer det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå