Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Bykatt - Voigtländer 25mm f/0.95 Nokton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin pus - en fornøyd stemning. :)

Liker også det kalde strået - forteller om vinteren som er på vei..

Et topp objektiv - kongenormalen for speilløse crophus. Nesten grunn i seg selv til å kjøpe inn 43. :)

Takk, takk! Objektivet er en noe helt spesielt. Jeg må si at det er uvant å fokusere manuelt, men det gir en helt annen kontakt med motivet, for å snakke (skrive) med store ord.

Lenke til kommentar

Jeg har formodentlig gått forbi der drøssevis av ganger. Men det var mer struktur og tredimensjonalitet her enn jeg kan huske å ha lagt merke til. Det er vel det som er problemet, man legger ikke merke til det som er rett foran ansiktet. Hvis man ikke er fotograf da.

Lenke til kommentar

Det så modernistisk ut...flott sølv-farge. :yes:

Litt etterbehandlet også forsåvidt.

Jepp, mange arkitektoniske perler, hvis man gidder og løfte hode litt opp over gateplan :)

Nettopp!

Jeg har formodentlig gått forbi der drøssevis av ganger. Men det var mer struktur og tredimensjonalitet her enn jeg kan huske å ha lagt merke til. Det er vel det som er problemet, man legger ikke merke til det som er rett foran ansiktet. Hvis man ikke er fotograf da.

Bygget ligger der til høyre når man går fra Karl Johans gate til Stortorget.

Man ser verden annerledes med et kamera, er nå min påstand. Selv oss amatører.

Lenke til kommentar

Det var en interessant vinkling :yes: ...fint med værhårene (eller hva de nå heter)

Jeg tror jeg har fotografert kattene mine fra alle mulige vinkler, dette blant de mer sære. Og ja, det heter værhår! :)

Heh, måtte se etter to ganger for å se at det var et katteøye... :) Veldig originalt portrett ja

Takk. Katten er i seg ganske original. ;)

Likte bevegelsen og mangel på skarp fokus i bilde. Meget bra

Takk. Mangel på skarp fokus var ikke helt tilsiktet, men jeg synes selv det fungerer.

Saftig nærgrense på den Noktonen. Nå spørs det hvor sunt der å gå _for_ nært da. Litt avhengig av motivet, kan det gå på helsa løs. :roll:

Hehe. Jeg tror det skal litt til før denne katten reagerer på vold. Men i prinsippet enig. Man skal ha respekt for nærgrensene til både mennesker og dyr! -Hørte du det, Kaian? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...