Gå til innhold

New York tur

Anbefalte innlegg

Da har det seg slik at jeg skal til New York i høstferien, og jeg kommer selvfølgelig til å benytte anledningen til å shoppe litt (klær etc.). Men lurte på om det er noe som er spesielt i Usa i forhold til Norge? Noe man sparer veldig mye på liksom. Er en 16 år gammel gutt.

På forhånd takk for all konstruktiv respons :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inne i New York skal det godt gjøres å ikke finne noe spennende på Macys. Ellers er det vel merkeklær på outlets i utkantene som folk går for, man må planlegg litt for å komme seg dit.

Den eneste outleten jeg har vært innom der er Jersey Gardens, jerseygardens.com, som ligger i praktisk avstand fra flyplassen i Newark. Det er også mulig å ta shuttle dit fra flyplassen. Ellers er det mange tråder her om New york om du søker.

Lenke til kommentar

Å snakka om "skikkeleg amerikansk" vert noko inkonsekvent, til det er landet altfor mykje smeltetigel. Og "i nærheten" av kva? Det er nokre titusen matstader i i den byen. Du skal til ein millionby, ikkje Ytre Avdalen ;).

Ein tur innom Legends33 (6 West 33rd Street, ikkje altfor langt frå Empire State Building) for ein "Macaroni & Cheese" til lunsj kan tilrådast. Rekna 16-17 USD + 3-4 USD i tips, så i alt kring 120 kr. (Tips er obligatorisk i amerikanske restaurantar, gjev du ikkje absolutt 15 % kan du risikera at servitøren nærast kastar maten i augo dine. Amerikanske servitørar har kanskje 2 USD (12 kr) timen i fastløn og lever av tips!)

Ellers finn du sjølvsagt ein OK prisa restaurant med porsjonar "American Size" (=T-bonesteik på eit pund - det går 2,2 av dei på eit kg - og nok pommes frittes til å metta ein ikkje for svolten norsk gjennomsnittsfamilie) på alle WalMart sine varehus, om du skulle koma der. Som på eit kvart varehus med respekt for seg sjølv "over there".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...